גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הרשת החברתית: עזרא דוש מחתן את הבת

איפה נפגשו פנינה רוזנבלום, רמי לוי ואריק שור? ■ מי הופיע בחגיגות ה-60 לחברת טמפו? ■ ולמי שלח שמעון פרס שלח ברכה מצולמת?

פנינה רוזנבלום, דגנית דוש ואיתי בכר / צילום: משה ששון
פנינה רוזנבלום, דגנית דוש ואיתי בכר / צילום: משה ששון

סופר חתונה

ביום חמישי האחרון נישאה דגנית (בת 24), בתו של עזרא דוש - הבעלים של רשת השיווק סופר דוש, לאיתי בכר (בן 24), באולם האירועים פארק אבניו.

הכלה עובדת ברשת של אביה כמנהלת חשבונות ומזכירה, ואילו לחתן יש עסק לעבודות קבלן בשותפות עם אביו.

אם הכלה, יהודית דוש, שהפיקה את האירוע שכלל 1,200 מוזמנים ועלותו הגיעה לשני מיליון שקל בקירוב, מרוצה מהתוצאה. "האירוע היה מאוד מושקע, חשבנו על כל פרט ופרט. אנשים לא הפסיקו לרקוד, וגם ב-4 לפנות בוקר הרחבה הייתה מלאה", היא אומרת ל"גלובס" וחותמת בברכה "העיקר שהם יהיו מאושרים".

אז מה היה לנו? הזמר שמעון בוסקילה קיבל את החתן והכלה בכניסה לחופה עם השיר "את המחר שלי", ובמקביל לוליינית זרקה על הכלה נוצות מהתקרה. בהמשך הופיעה להקה פילהרמונית בנבל וכינורות.

את ריקוד הסלואו של הכלה והחתן ליווה הזמר רובי לוי עם הלהיט "מלאת אהבה", ובסביבות אחת בלילה זכו הנוכחים גם להופעה של שרית חדד וליאור נרקיס.

הכלה עצמה החליפה במהלך הערב 3 שמלות, והלביש אותה כוכב "מאסטר שף", אליאב ששון.

כיבדו בנוכחותם: אריק שור, מנכ"ל קבוצת תנובה, ורעייתו לאה (במבי); איציק צאיג, מנכ"ל קבוצת אסם; צביקה ויליגר, שמכר לאחרונה את השליטה בחברת ויליפוד; פנינה רוזנבלום; רמי לוי, בעל השליטה ברשת רמי לוי שיווק השקמה; נחום ביתן, בעלי רשת יינות ביתן, ורעייתו נורית; ואייל רביד, מנכ"ל ומבעלי השליטה ברשת ויקטורי.

"היה מטורף, מעבר לכל הציפיות. הרגשתי כמו בחלום", אומרת ל"גלובס" הכלה, שתתחיל עכשיו את החיים האמיתיים, תחילה במגורים אצל ההורים.

פנינה רוזנבלום, דגנית דוש ואיתי בכר / צילום: משה ששון

60 שנה לטמפו

הנהלת טמפו חגגה 60 שנות קיום בהיכל התרבות בתל-אביב, יחד עם 1,100 עובדי החברה. התפריט כלל ארוחת ערב עם הרבה טמפו; הקרנת סרטונים, שאחד מהם בכיכובו של יובל סמו בדמות "הישראלי המתערב" על טמפו; והופעה של שלומי שבת, שסיפר שאחיו עבד בחברה.

היה גם שיעור בהיסטוריה: איך הכול התחיל כשמשה בורנשטיין, סבו של אמיר בורנשטיין המכהן כיום כדירקטור בחברה, עלה לארץ והקים את המפעל הראשון ב-1953; ההנפקה הראשונה ב-1981; המצאת בקבוק הפלסטיק הראשון ב-1983; ועוד.

באירוע נכח גם ג'קי בר, מבעלי ומנכ"ל טמפו.

אמיר בורנשטיין / צילום: תמר מצפי

שלומי שבת וג'קי בר/ צלם: תמר מצפי

הבוגרים של פרס

800 מוסמכים ובוגרי החוג למינהל עסקים ומדעי ההתנהגות במרכז האקדמי פרס שברחובות קיבלו את התואר בהיכל התרבות בתל-אביב.

את התארים חילקו: פרופ' רון שפירא, נשיא המרכז האקדמי פרס; ועפרה אלול, יו"רית המרכז.

עוד נכחו באירוע גם: רחמים מלול, ראש העיר רחובות; דרורית ורטהיים, ראש חוג הידידים של המרכז; פרופ' מלכה מרגלית, ראש החוג למדעי ההתנהגות; ד"ר ירון אמזלג, ראש החוג לתואר ראשון במינהל עסקים; פרופ' אשר מעוז, דיקאן בית-הספר למשפטים; ד"ר שוקי פרידמן; ד"ר אורנית דוידזון בז'רנו, דיקאנית הסטודנטים; ורוחמה אברהם, סטודנטית לתואר שני במרכז.

הנשיא לשעבר שמעון פרס, שעל שמו המרכז, נעדר מהאירוע עקב שהייתו בחו"ל, אך שלח לבוגרים ברכה מצולמת ששודרה על גבי מסכים באולם.

בחלק האמנותי השתתפו נינט טייב, עילי בוטנר, הראל סקעת, מרינה מקסימיליאן בלומין, יובל דיין ואמנים נוספים, ששרו משירי אריק איינטשיין.

רוחמה אברהם, עפרה אלול ודרורית ורטהיים/ צלם: אולפני רחובות

אחת מתשע

למעלה מ-4,000 מקרים חדשים של סרטן השד מאובחנים מדי שנה בישראל, וכ-1,000 נשים נפטרות מהמחלה. החשיבות של גילוי מוקדם ותרומתו להצלת חיים היא בין עיסוקיה המרכזיים של עמותת "אחת מתשע", שקיימה ביום רביעי האחרון תצוגת אופנה במתחם G צמרת בתל-אביב.

הדוגמניות בתצוגה עטו בגדים מהחנויות במתחם, כשכל חנות שהשתתפה באירוע תרמה סכום כסף לעמותה, זאת נוסף על דוכן ההתרמה שניצב בקניון.

הגיעו: רונן אשכנזי, מנכ"ל ובעלים של גזית גלוב ישראל; אורלי הראל, חברת הוועד המנהל של עמותת "אחת מתשע"; אילת לוי-פלד, מנכ"לית רשת ללין; ניר גליס, מנכ"ל G צמרת תל-אביב; אסף אלישע, מנכ"ל G סינמה סיטי ראשון-לציון; ד"ר איתן ורטהיים, מנהל המרכז הרפואי מאיר; מעצב האופנה דני מזרחי ואחרים.

אילת לוי פלד, רונן אשכנזי ואורלי הראל / צלם: לם וליץ

הדולר, סופו למות?

"לפני 7 שנים, כשנשאלתי במהלך הרצאה בבנק ביישוב עראבה מה יעלה בגורלו של הדולר, השבתי שסופו למות. היום אני חוזר בי, הדולר קם לתחייה ומתחזק במהירות", כך אמר יוסי לוי, מנכ"ל משותף ומייסד מור בית השקעות, באירוע המכירות ללקוחות בית ההשקעות ולקסוס, בשיתוף יבואנית רכבי לקסוס לישראל.

עוד אמר לוי באירוע, שהתקיים ביום שישי בכפר הירוק, כי התחזיות ליעד גירעון של 3.5%-3.6% בתקציב המדינה אינן ריאליות, ונראה שיהיה גבוה יותר ויסתכם ב-4.5%-4%, ואלה חדשות רעות מאוד לשקל.

ספי בר, מנכ"ל לקסוס ישראל, אמר כי "שוק רכבי היוקרה בישראל צומח באופן קבוע בקצב גדול יותר מהשוק הכללי. 200-220 אלף רכבים נמכרים בישראל בשנה, ואחוז רכבי היוקרה מתוכם גדל בהתמדה".

אחרי הדיבורים ניגשו למעשים. הלקוחות הוזמנו לנסיעת התרשמות בדגמים החדשים של רכבי לקסוס, שתג המחיר שלהן נע בין 170 ל-300 אלף שקל.

עוד השתתפו: דרור קראוס, מנכ"ל משותף במור בית השקעות; אנשי העסקים בני ויוסי מאירוב, שותפים במור בית השקעות; אלי לוי, מנכ"ל מור קרנות נאמנות; ואחרים.

דרור קראוס, ספי בר ויוסי לוי/ צלם: טל שפירא

רואה 6:6

כדי לראות טוב יותר את המהלכים של צסק"א מוסקבה וקבוצות אחרות ביורוליג, גיא גודס, מאמן מכבי תל-אביב בכדורסל, הלך לעשות בדיקת עיניים אצל אורן שיר, הבעלים של חנות האופטיקה עיניים ברמת-גן.

לפי תוצאת הבדיקה, 6:6, גודס יכול להסתכל טוב-טוב בלבן של העיניים של היריבים באירופה. בסוף הוא החליט להתחדש במשקפי שמש.

 גיא גודס ואורן שיר/ צלם: מורג ביטן

אלוף הבריסטה

כ-100 אשפי קפה מישראל התמודדו על תואר אלוף הבריסטה בתחרות שיזמו גלעד אלמוג וניר אדרי, מבעלי קפה גרג.

אחרי סינונים וטעימות הכריזו השניים ביום חמישי על הזוכה: קובי הרוש, בן 24 מירושלים, שזכה בסופשבוע זוגי לאיטליה בזכות אספרסו בטעם פקאן וגלידת וניל שהכין.

ניר אדרי, קובי הרוש וגלעד אלמוג / צלם: עמית שוורץ

עוד כתבות

פלסטינים עוברים ליד בניין שנהרס בתקיפה ישראלית ברפיח / צילום: Associated Press, Hatem Ali

דיווחים פלסטיניים: ארבעה הרוגים בתקיפת צה"ל מערבית לרפיח

דובר הוועדה לביטחון לאומי באיראן: "אנחנו מוכנים להשתמש בנשק שמעולם לא השתמשנו בו" • שר החוץ הסיני: איראן מימשה את זכויות ההגנה העצמית שלה • הרמטכ"ל הרצי הלוי אחרי המתקפה האיראנית: "ישראל חזקה מאוד ויודעת להתמודד לבד" • דובר צה"ל: המתקפה שהייתה בדרכה לישראל סוכלה כמעט במלואה • גלנט הנחה להיערך לפינוי האוכלוסייה מרפיח • ביידן: ארה"ב מחויבת לביטחון ישראל • עדכונים שוטפים

מייסדי סנאפי, חני גולדשטיין ודביר כהן / צילום: Elad Malka

הגיוס מגלה: השווי של הסטארט-אפ נחתך בחצי, אבל ההכנסות עלו

חברת הסטארט-אפ סנאפי, פלטפורמת המתנות לעובדים וללקוחות, השלימה סיבוב גיוס הון חדש בהובלת קרן קומרה ● הסיבוב בהיקף של 25 מיליון דולר משקף לחברה ירידת שווי, שנע כעת בין 180-200 מיליון דולר - כמחצית מהשווי הקודם שקיבלה החברה בשנת 2021

יאיר נחמד, מנכ''ל נאייקס ויו''ר הדירקטוריון / צילום: דוד זיסר

המנכ"ל שמכר מניות בעשרות מיליוני שקלים: "במבט לאחור עשינו דברים מסוכנים מאוד ברמה האישית"

יאיר נחמד הקים את חברת הפינטק נאייקס עם שני שותפים, הנפיק אותה בת"א לפי שווי של כמעט מיליארד דולר ובהמשך הוביל אותה לנאסד"ק ● הגיוס בנאסד"ק בוצע אחרי שהמניה עלתה בעשרות אחוזים מתחילת 2024 ● "לא רציתי למכור", טוען נחמד, "אני מאמין בחברה ולא רוצה למכור מניות. יכולנו גם לא להנפיק, אבל היו לנו סיבות"

מטוס של חברת איזי ג'ט / צילום: מיכל רז חיימוביץ

חברת הלואו קוסט הזו רק חזרה לישראל, וכעת חוסמת הזמנת כרטיסים עד אוקטובר

חברת התעופה איזי ג'ט הודיעה כי היא משהה את הפעילות בישראל עד 21 באפריל, אך באתר החברה לא ניתן להזמין כרטיסים עד אוקטובר ● וגם: אילו חברות זרות מחדשות את הטיסות לישראל?

הפגנה פרו־פלסטינית בלונדון / צילום: ap, Alberto Pezzali

סקר: המלחמה בעזה שלחה יותר אירופאים להיות פרו-פלסטינים מאשר למען ישראל

סקר חדש של האוניברסיטה העברית חושף כי מחצית מהנשאלים בבריטניה, בצרפת, בגרמניה ובפולין לא שינו את עמדתם בגלל המלחמה, אבל מבין מי שכן – שיעור גדול הרבה יותר הפכו לפרו-פלסטינים ● הישראלים, מנגד, רואים רק בגרמניה "ידידה" אירופית, ברוב דחוק

מנכ''לית בול מסחר, אדוה עשור / איור: גיל ג'יבלי (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

מחזיקי אג"ח בול מסחר יזכו לתספורת, המנכ"לית לתגמול של מיליוני שקלים

שנה לאחר קריסתה הפתאומית של חברת האשראי החוץ-בנקאי, חושף מתווה הסדר החוב שלה כי מחזיקי האג"ח צפויים למחוק עשרות מיליוני שקלים ● מי שצפויה להוביל את ההסדר היא מנכ"לית בול מסחר, אדוה עשור, שתזכה לתגמולים המוערכים בכ-5 מיליון שקל בתקופת ההסדר

דורון בלשר, מנכ''ל אורמת וסרגיי נובק, מנהל מחלקת תכנון ועיצוב מבני, אורמת בשיחה עם חזי שטרנליכט / צילום: כדיה לוי

הבכירים באורמת חושפים: "בונים על יחסים דיפלומטיים עם אינדונזיה"

מנכ"ל אורמת, דורון בלשר, ומנהל תכנון והנדסת צנרת בחברה, סרגיי נובק, השתתפו בכנס "מנהיגות צעירה" של גלובס אמש ● נובק סיפר על התמיכה שקיבל כשגויס למילואים לאחר ה-7 באוקטובר, ובלשר הוסיף: "היינו צריכים להתמודד עם 10% מגויסים מהמפעל ו־25% מהנדסים מגויסים"

מתן סמיש, רשא חולי ואילון לוי בפאנל בהנחיית נבו טרבלסי, גלובס / צילום: כדיה לוי

הצרכים, האתגרים והשאיפות: שלושה מנהיגים צעירים על במה אחת

בפאנל בהשתתפות נציגי הנבחרת לשנת 2024, מתן סמיש מלאומי סיפר על מהפכת השירות של הבנק, רשא חולי מדיפלסט סיפרה על אתגרי הניהול בתעשייה, ואילון לוי, דובר במערך ההסברה עד לאחרונה, דיבר על מצבה של ישראל בעולם

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

החשש מעימות חזיתי בין ישראל לאיראן הפיל את וול סטריט

הנאסד"ק ירד בכ-1.8% ● הניקיי ירד ב-1.2% ● מאסק: "עשינו בדיקה מעמיקה והחלטנו, בהחלטה קשה, לפטר יותר מ-10%" ● BDO: "המתיחות מול איראן ובמיצרי הורמוז צפויה להשפיע על שוק הנפט העולמי" • בזכות מאזניהן החזקים, בוול סטריט צופים תשואת יתר ל"שבע המופלאות" ● 10.5 טריליון דולר - שיא בשווי הנכסים שמנהלת בלקרוק

מסחר בבורסה / צילום: Shutterstock

מגמה אדומה באסיה; הניקיי צולל ב-2%

ההנג סנג משיל מערכו 1.6% ● התמ"ג בסין הפתיע לחיוב ● תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב יורדות קלות לאחר שזינקו אמש ● באופנהיימר חיוביים לגבי פאלו אלטו ונטפליקס

רכבים מוכנים לייצוא בטורקיה, ב־2023 / צילום: Shutterstock

לא רק טורקיה: גם בסין מחלחלת לשוק אווירה אנטי ישראלית, ואלה ההשלכות

טורקיה מאיימת להטיל "מיסי יצוא" כבדים על כל הסחורות לישראל, בנוסף למגבלות הסחר עליהן הודיעה בשבוע שעבר, ובסין מתחילה האווירה האנטי־ישראלית לחלחל לשוק ● בינתיים, שתי המדינות חולשות על כ־30% מיבוא הרכב לארץ ● כיצד יוכל הענף המקומי להתגבר?

העימות בין ישראל לאיראן העסיק את תעשיית הפייקים העולמית

המתיחות בין ישראל לאיראן משכה תשומת לב עולמית. אבל לא תמיד בגלל האמת ● המשרוקית של גלובס

שלט אנטי־ישראלי המציג טילים איראניים, טהרן / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

רבים מהטילים ששוגרו מאיראן לישראל נפלו בדרך. וזו הסיבה

לפי "וול סטריט ג'ורנל", כמחצית משיגורי הטילים הבליסטיים האיראניים נכשלו או התרסקו עוד לפני הגיעם ליעד, מה שקרה גם לחלק מהכטב"מים ● רותם מי־טל, מנכ"ל חברת אסגארד, המפתחת טכנולוגיה צבאית לתעשיות הביטחוניות, מסביר בשיחה עם גלובס למה זה קרה

לאן תגיע הריבית / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

מה צפוי היום במדד המחירים לצרכן בישראל?

העונתיות במספר סעיפים מושכת את מדד המחירים לצרכן כלפי מעלה, והקונצנזוס הוא לקצב אינפלציה שנתי של 2.6% ● עם זאת, הסיכונים הגאו-פוליטיים, העלייה העולמית במחירי הנפט והפיחות בשקל עלולים להחמיר את המצב אף יותר

שיגור מיירט ה'חץ' במהלך המלחמה / צילום: דוברות משרד הביטחון

"הדבר הכי טוב שאנחנו מכירים בשוק": ההתעניינות במערכות היירוט הישראליות בשיא

ביצועי ההגנה האווירית בשבת זכו לסיקור תקשורתי באירופה, ולגלובס נודע כי בחברות הביטחוניות בישראל נרשמה התעניינות גבוהה מהרגיל בטכנולוגיות שלהן בימים האחרונים ● בגרמניה, המדינה היחידה שרכשה את חץ 3, היוו היירוטים הוכחה לכך שההשקעה הייתה נבונה. כעת עולה במדינה השאלה: "מתי כבר היא תגן עלינו?"

עומדים - אסף גריס ושירי הייסר, יושבים - זיו קורן (מימין) וניב חורש / צילום: שי פרנקו

משרד הפרסום ראובני-פרידן ממנה מנכ"לים חדשים: שירי הייסר ואסף גריס

בראובני-פרידן ממשיכים את המודל לפיו המושכות נמצאות בידי מנכ"לים משותפים ● זיו קורן וניב חורש, שמילאו את התפקיד עד כה, יכהנו כמנכ"לי הקבוצה, הכוללת עוד ארבע חברות ● לדברי השניים, "אצלנו אי-אפשר להצניח מנכ"לים מבחוץ, גם אם הם מנהלים ואנשי מקצוע מצוינים"

תשואות קרנות הפנסיה והגמל: מעל כולם בלטו שוב המסלולים העוקבים אחר מדד ה-S&P 500 / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

החודש החזק של קרנות הפנסיה וההשתלמות: אלו הגופים המצטיינים

קרנות ההשתלמות רשמו במרץ תשואה ממוצעת של 2.3% במסלול הכללי ו-3.8% במסלול המנייתי ● אלטשולר שחם הצטיינה בכל המסלולים בחודש החולף, מור בלטה בסיכום הרבעון ● וגם: התשואות החריגות של מסלולי ה-S&P 500

לבנת מזרחי רינסקי / צילום: אילן בשור

הכירו את מנהלת המסחר שהפכה לשיאנית השכר של בתי ההשקעות

תגמולים בעלות של יותר מ־7 מיליון שקל הפכו את לבנת מזרחי רינסקי לבעלת השכר הגבוה בבתי ההשקעות המקומיים ● מי שהגיעה לאי.בי.אי לאחר מכה שספג כתוצאה מהימור פיננסי כושל של לקוחותיו, מובילה בשנים האחרונות את הצמיחה בפעילות המסחר, הוספת אלפי לקוחות והפיכתה לנדבך מרכזי ברווחים

בנק J.P. Morgan / צילום: Reuters, Nicolas Economou

ריביות גבוהות היוו מכונת מזומנים לבנקים. לא עוד

הבנקים האמריקאים ג'יי. פי מורגן, וולס פארגו וסיטיגרופ הציגו דוחות טובים מהצפוי לרבעון הראשון, אך התחזיות שלהם קדימה מופחתות ● כשריבית הפד נותרת גבוהה, ייאלצו הבנקים לשלם יותר על פיקדונות, ומנגד יעמידו פחות הלוואות

האינפלציה בישראל מתחממת / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

האינפלציה מרימה ראש? מדד מרץ חם מהצפוי - קצב של 2.7%; מחירי הדירות ממשיכים לעלות

בקצב חודשי עלה המדד ב-0.6% • נתוני האינפלציה הפתיעו את התחזיות המוקדמות, שציפו לעלייה חודשית של 0.5% ועלייה שנתית של 2.6% ● מחירי הדירות ממשיכים לטפס ● מתן שטרית, הכלכלן הראשי של קבוצת הפניקס: "בנק ישראל ימשיך לנקוט משנה זהירות, ולכן הסיכויים להפחתת ריבית בהחלטה הקרובה נמוכים בשלב זה"