גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הפרסומאי הצרפתי רפאל אפללו מספר על החיבור בין אמנים למותגים

בראיון ל"גלובס" מסביר אפללו למה די.ג'יי דיוויד גואטה לא מתאים לפרסם את פורשה, מדוע השימוש בשאקירה בקמפיין של אורל בי מפוספס, ולמה המוזיקאים צריכים היום יותר מתמיד לייצר תוכן בידורי-שיווקי

אמנים וסלבס מככבים בקמפיינים מאז שחר ההיסטוריה. בתעשיית הפרסום המקומית, השימוש באמנים זוכה ברוב המקרים לכבוד מוגבל מאוד. בדרך-כלל מתייחסים לזה כאל קיצור דרך, הליכה על בטוח של משרד הפרסום והלקוח, צעד שאין בו הרבה סיכון אבל גם לא הצלחה מאוד גדולה.

לנו זה אולי מרגיש כמו בעיה מקומית, אבל אם שואלים את רפאל אפללו, האיש שייסד ומנהל את סוכנות My Love Affair, אי-ההבנה והתפיסה המוגבלת ביחס לדרך הנכונה להשתמש במפורסמים היא בעיה כלל עולמית - בעיה שמשחקת לידיו.

אפללו, שנולד בישראל אך מגיל 3 חי בצרפת, מנהל סוכנות שעיסוקה הוא חיבור ויצירת תוכן משותף בין אמנים למותגים. החברה, שהוקמה רק לפני שנתיים, כבר יכולה להתגאות ביצירת קמפיינים למותגי ענק כדוגמת סוני, HP ורנו, וחיבורם למותגי ענק אנושיים כדוגמת הדי. ג'יים דיוויד גואטה ואביצ'י והאמנים לני קרביץ, איגי פופ, ג'סטין ביבר ואלישייה קיז בחוזים שהיקפם מיליוני דולרים.

את אפללו פגשנו בלאס וגאס מסגרת תהליך השיפוט של תחרות הפרסום ליה (LIA) שבה הוא משמש שופט בקטגוריה שהופעלה השנה לראשונה: Brand Entertainment. הביקורת שיש לו על התחום באופן כללי, ועל האופן שבו עושים שימוש באמנים בעולם הפרסום, נשמעת מוכרת באופן מפתיע.

"בחברות גדולות רבות לא רוצים לקחת סיכון וכולם עדיין מתמקדים בטלוויזיה. יש יותר מדי השקעה בטלוויזיה ולא משקיעים מספיק בדיגיטל. הרבה חברות גדולות עדיין חושבות שאם המותג שלהן לא יהיה בפורמט 30 השניות בטלוויזיה זה יהרוס להן את העסק".

- בתפקידך כשופט לא נתקלת בהרבה עבודות טובות?

"יש דברים טובים, אבל רובם לא ממש 360 מעלות. הרוב כאילו אומרים 'אז הבנו שהיום זה כבר לא רק טלוויזיה וצריך לעשות תוכן לאתר, אז נעשה תוכן לאתר'. נשארנו עם הרבה מילים גדולות אבל לא עם הרבה כיסוי".

"מחפשים לייצר תוכן מבדר"

אם לשפוט לפי הניסיון של אפללו, הוא מבין הרבה גם בדיגיטל וגם במדיה. אפשר להגדיר אותו כמי שנמנה עם חלוצי העידן החדש. ב-1999, עוד לפני עידן היו-טיוב והרשתות החברתיות, הוא הקים חברת אינטרנט שעיקר עיסוקה היה שיווק באמצעות דאטה ואימייל, בהקמת אתרים.

באמצע שנות ה-2000, החליט מוריס לוי, יו"ר קבוצת הפרסום הענקית פובליסיס, לרכוש את חברת הדיגיטל דיגיטס בארה"ב, ולהתפשט באמצעותה גם לאירופה. כחלק מהכוונה לייצר רשת הוא רכש מספר חברות אירופאיות - בהם גם החברה של אפללו, שנשאר לעבוד בקבוצה למשך שנתיים נוספות. התחנה הבאה שלו הייתה בחברת המדיה של קבוצת אומניקום, שבה היה אחראי על תחום הדיגיטל והרשתות החברתיות. אפללו לא תכנן להקים חברה חדשה - בוודאי לא כזאת שמתמקדת באמנים, אבל פגישה עם הדי. ג'יי דיויד גואטה ואשתו שלחה אותו לעבר התחנה הבאה בקריירה שלו.

- מה הביא לפתיחת My Love Affair?

"עבדתי על מכרז למותג בירה שרצה להפוך למותג יותר אופנתי, צעיר, קול, שמזוהה עם מסיבות. חשבתי שחיבור עם הדי. ג'יי דיויד גואטה יכול להיות נכון, יצרתי איתו קשר ונפגשנו. הוא אמר לי שהוא לא רוצה לעבוד עם מותג בירה, אבל שאם יהיה לי רעיון אחר שקשור לטכנולוגיה או לסגנון חיים - אדבר איתו שוב. כשחזרתי למשרד בפריז, ודיברתי על התפיסה של חיבור אמנים עם מותגים לצורך יצירת תוכן, איש לא האמין במודל שהצעתי. אמרו לי שהם לא יבינו את התפיסה של תוכן המיוצר למותגים, וכל מה שמעניין אותם זה המותג שלהם עצמם. לכן החלטתי לעזוב את אומניקום ולהציע לגואטה לעבוד איתי ולתת לו מניות בחברה בתמורה לבלעדיות.

"בשנה הראשונה הוא היה הטאלנט היחידי, אבל זאת הייתה הצלחה מיידית: חתמנו על חוזים עם HP ועם רנו וחברות נוספות. מה שהיה מעניין בגואטה זה שבגלל שהוא די. ג'יי ולא מוזיקאי כמו מדונה או ליידי גאגא, הוא משתף פעולה עם הרבה אמנים ומחובר לרבים מהם. זה נתן לנו גישה להרבה אמנים. די מהר החתמנו אמנים נוספים והתוצאות הכלכליות היו מדהימות - בשנה אחת עשיתי את הרווח שעשיתי ב-8 שנים בחברה הקודמת שלי".

- מה משך את החברות המסחריות?

"אנחנו מחברים בין אמנים ומותגים לצורך יצירת שמחה ובידור. אנחנו מחפשים לייצר תוכן מבדר לקהל. הדרך שלנו היא לא רק לשים פרצוף של סלבריטי בפרסומת - וזה מה שרוב משרדי הפרסום עושים כשהם משתמשים באמנים והם חושבים שזה מספיק. זה עובד בווליום מסויים אבל היום, עם הרשתות החברתיות שמאפשרות לאמנים להיות מחוברים לקהל שלהם - כשחברה מסתפקת בלשים את הפרצוף של האמן בפרסומת היא עושה למעשה את הדבר ההפוך ממה שהסלב או הטאלנט יכול לעשות. במקום להשתמש בו חי, לייצר אינטראקציה עם הקהל, הופכים אותו לתמונה. כשאני צופה בטלוויזיה ואני רואה את בראד פיט בפרסומת של שאנל, אז אם אני אוהב את בראד פיט זה נחמד לי, אבל זה לא יוצר שום אינטרקציה. יש פרדוקס בין המודל הזה לבין העולם החדש, שבו לטאלנטים יש קשר עם המעריצים שלהם.

"או למשל שאקירה, שמככבת בפרסומת לאורל בי. היא הרי זמרת, אז למה להראות אותה רק מצחצחת שיניים? אם הייתי מקבל בריף מפרוקטר&גמבל, אז ברור שהייתי מכניס גם זמן פרסום בטלוויזיה, אבל הייתי מחפש רובד נוסף - אולי אפליקציה אינטראקטיבית שאתה מכניס את הפנים שלך ומחבר להן את השיניים של שאקירה. לעשות משהו שיחבר את שאקירה האמנית עם הקהל שלה ועם משחת השיניים. הם שכרו את שאקירה כי יש לה מיליוני עוקבים, ואנשים שעוקבים אחריה בפייסבוק והם לא משתמשים בה בכלל ברשת החברתית. זה מטופש".

- אילו פעילויות בולטות עשיתם?

"התוכן שאנחנו מייצרים יכול להיות מוזיקה, מופע, אירוע, קטע וידיאו שהמותג יכול להציע למעריצים של האמן. הוא יכול להיות שיתוף-פעולה עם תוכנית המוזיקה שבבעלותנו Live@Home.כך למשל, חברת HP ייצרה מחשב חדש עם רמקולים פנימיים, ורצתה להראות שבעזרת המחשב אפשר לשמוע מוזיקה באיכות גבוהה. הם חיפשו זיהוי עם מוזיקה וטכנולוגיה. יצרנו עבורם משחק שהסיום שלו היה מופע חי של דיויד גואטה בתוך משאית שנסעה ברחובות פריז. 100 הזוכים הראשונים זכו להיות במופע עצמו עם גואטה בתוך המשאית, שהייתה כמובן ממותגת כולה בלוגו של HP. בעת הקונצרט והנסיעה של המשאית ברחבי פריז היו עוד 100 אלף אנשים שראו את גואטה מופיע במהלך הנסיעה. למעשה, זה היה כמו קונצרט בחסות HP, והמעריצים קיבלו בחינם קונצרט במקום לשלם 50-100 אירו, שזה מה שעולה כרטיס למופע של דיויד גואטה. ואת כל האירוע שידרנו ברשת, שם צפו בו עוד מאות אלפים. אז היו 3 רבדים: ה-100 איש שהיו עם דיויד, אלה שצפו בנסיעה, ומאות האלפים שצפו בקונצרט באתר".

- החיבור לתוכן ממותג של טאלנטים יכול להתאים לכל מותג?

"בוודאי. הקושי הוא למצוא את הרעיון הנכון שיתאים לשני הצדדים - למותג ולאמן. למותג יש כמובן את הערכים והצרכים שלו. מצד שני, היום גם האמנים עצמם הם מותג והם מבינים שהם צריכים לשמור על המותג שלהם ולא לעשות דברים שנתפסים מסחריים בלבד. הם רוצים לעשות דברים שמתאימים להם - לאופי שלהם, שמשקפים את האישיות שלהם ומביאים לידי ביטוי את העשייה האמיתית שלהם בחיים".

"רק באחרונה חתמנו על עסקה עולמית עם חברת הסלולר אלקטל, שלהם חיברנו את הדי. ג'יי אביצ'י - וזו דוגמה אופיינית, כי זאת חברת סלולרית לא הכי גדולה - אחת מהצלנג'ריות של השוק - יש להם הרבה אפליקציות, והם רוצים חיבור לצעירים. כמובן שאביצ'י יכול לעשות קמפיין לאפל, אבל הם לא זקוקים לו והוא לא זקוק לכסף שלהם. אמנים אוהבים צ'לנג'רים ובמקרה של אביצ'י, אלקטל זה מותג שבאמת מתאים למעריצים שלו שהם בני נוער בגילאי 13-16, שמחפשים טכנולוגיה בפחות כסף.

"אני לא אחבר אמן למותג שלא מתאים לו - לדעתי אנחנו אחת מהסוכנויות הבודדות שמסרבות לעסקאות. כשהשקתי את החברה עם גואטה, היו אלינו הרבה פניות של מותגים, כמו פורשה למשל, שרצו לעבוד איתו וסירבנו. כי גואטה הוא אחד מהדי. ג'יי הטובים והפופולריים ואם הוא יקדם מותגי יוקרה זה לא יתאים לקהל שלו. אז אני מנסה למצוא מישהו אחר שמתאים - אבל זה לא תמיד מצליח. אם הייתי מקבל את העסקה של גואטה עם פורשה הייתי שובר את התדמית שלו ומחבל במותג שהוא ובחברה שלי. הייתי מרוויח כסף בטווח הקצר אבל פוגע בחברה לטווח הארוך".

"החיבור למותגים תורם לאמנים"

לגבי החוזים שנחתמים בין האמנים למותגים מסביר אפללו כי "יש שתי אפשרויות: התקשרות לטווח ארוך, כמו עם גואטה ואביצ'י, או התקשרות לפרויקט. אני לא רוצה להיות האסיר של האמן, כי הרי ברור שאם יש לי חוזה ארוך טווח עם מישהו, סביר להניח שכשמותג יגיע אליי אציע אותו. ואני מעדיף שהראש שלי יהיה פתוח, להבין וללמוד מה המותג צריך ומה המטרות שלו, ואז אנחנו מכינים רשימה קצרה של אמנים שיכולים להתאים לערכי המותג ולמטרותיו".

- ומה המניע של האמנים?

"הכסף חשוב לאמנים, אבל זה לא המניע היחיד. לפני 10 שנים אמנים לא רצו חיבור למותגים. זה פגע בתפיסה שלהם כאמנים. נחשב לנחות. היום הרבה סוכנים של האמנים פונים אליי כדי שאמצע להם מותגים מתאימים. ויש לכך מספר סיבות: בגלל השינויים וההתפתחויות הטכנולוגיות בשוק, מוזיקאים מרוויחים פחות כסף מלפני 10 שנים. כמו כן, יש מותגים שנתפסים כ'קולים' והחיבור אליהם דווקא תורם. סיבה נוספת היא שלחברות ההקלטה אין הרבה כסף להשקיע במדיה - הם לא מוכרים דיסקים, אז יש להם פחות כסף להשקיע בשיווק והמותג מאפשר להם לקבל עוד מדיה. המותגים מצדם מבינים טוב יותר שהם לא צריכים להשתלט על האמן. קורה שיש מותג שמנסה להשתלט אבל אנחנו נלחמים איתם, כדי שיבינו שהם צריכים להיות נוכחים אבל בשוליים".

- על מה מתוגמלת הסוכנות?

"אנחנו גובים כסף על הקונספט. אם אנחנו אחראים על ההוצאה לפועל של הרעיון, אז אנחנו מקבלים כסף גם על זה, אבל לפעמים אנחנו מביאים את הרעיון, ואת הביצוע - כמו למשל לייצר אתר אינטרנט - עושה סוכנות הפרסום. אנחנו מקבלים עמלה תמורת האמן מהחברה, וגם האמן משלם לנו עמלה על החיבור שעשינו".

- אני מניחה שסוכנויות הפרסום לא מתות עליכם.

"לא, הן לא, אבל כשאני מציע אפילו למנהל גדול בחברה לפגוש את האמן, הוא מאוד מתרגש ושוכח מהביזנס. הוא רוצה להיות לרגע עם אמן ולצלם, להיות חלק מהתהילה".

■ הכותבת הייתה אורחת תחרות הפרסום LIA בלאס וגאס.

עוד כתבות

שיגור כטב''ם איראני / צילום: Reuters, dpa via Reuters Connect

ישראל וארה"ב בוחנות נשק חדש נגד איום הכטב"מים האיראני

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, ארה"ב וישראל בוחנות מערכות נשק מיקרו־גל ולייזר נגד כלי טיס בלתי מאוישים ● בזמן שיירוט באמצעות כיפת ברזל, למשל, מוערך בכ־30 אלף דולר, עלות יירוט באמצעות לייזר היא זניחה

סניף של ביטוח לאומי בבאר שבע / צילום: טלי בוגדנובסקי

אלפי עסקים עלולים לגלות בקרוב שהם חייבים לביטוח לאומי מיליוני שקלים

אלפי מעסיקים קיבלו לאחרונה מכתב מהמוסד לביטוח לאומי, שממליץ להם לדווח מרצון על ניכוי הוצאות עובדיהם השכירים מהברוטו לצורכי תשלום דמי הביטוח הלאומי ● הדיווח יהיה רטרואקטיבי, משנת 2017 ואילך ● מעסיק שלא יעשה זאת חשוף לביקורת ולקנסות

רונית אשל, לירון ישראלי ושי כהן, בשיחה עם גלית חתן, גלובס / צילום: כדיה לוי

המומחים שקוראים: יש להגדיר יעדי ייצור בחקלאות כדי להפחית את התלות ביבוא

במסגרת כנס ביטחון המזון של גלובס ותנובה, התקיים פאנל מומחים בנושא פתרונות הביטחון התזונתי הלאומי ● "אנחנו חייבים גם לתמוך בייצור מקומי בצורה הרבה יותר משמעותית, לרבות תמיכה ישירה בחקלאים ובתעשיינים", קרא שי כהן, מנהל החדשנות של תנובה

בנייה חדשה. האם ההצעה תשפיע על המחסור בפועלי בניין? / צילום: טלי בוגדנובסקי

הממשלה מתכננת: הבאת עובדים זרים לישראל ישירות ולא דרך חברות כוח אדם. לא כולם מרוצים

הממשלה דנה באופן מפתיע בסעיף שלא היה על סדר יומה שיכול להקל על הבאת פועלי בניין מחו"ל לארץ ● לפי ההצעה, קבלנים יוכלו להביא עובדים מחו"ל באופן זמני בהעסקה ישירה על ידם, בכפוף להבאת מינימום של 50 עובדים על ידי אותו מעסיק ● שר הבינוי והשיכון: "מייתרת את המשרד מכלל הליכי קבלת החלטות"

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

חיקוי ירוד וזול: זהו הכטב"ם שאיראן שיגרה לעבר ישראל

שאהד 136 נחשב גם לחיקוי ירוד של המל"ט המתאבד הארופ, מתוצרת התעשייה האווירית, שלפי הערכות מחירו עומד על כ־700 אלף דולר ● לצורך ההשוואה, מחיר שאהד 136 מוערך בכ־30 אלף דולר בלבד

ספינה צבאית איראנית נעה במימי איראן לפני תחילת תרגיל ימי משותף של איראן, רוסיה וסין באוקיינוס ההודי / צילום: Associated Press, ASSOCIATED PRESS

מחשש לתקיפה? ספינה איראנית עזבה את חופי תימן

דיווח: ביידן אישר לישראל לפעול קרקעית ברפיח - תמורת צמצום התקיפה באיראן ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק • מנהיגי הארגון הכלכלי הבין-לאומי (G7) גינו את המתקפה האיראנית על ישראל • במהלך הלילה והבוקר נשמעו אזעקות באזור מטולה • האיחוד האירופי צפוי להטיל סנקציות על איראן • עדכונים שוטפים 

יו''ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון / צילום: ap, J. Scott Applewhite

4 מיליארד דולר לכיפת ברזל: חבילת הסיוע האמריקאית בדרך להצבעה

בוושינגטון, סוגיית חבילת הסיוע לישראל, אוקראינה וטייוואן עשויה להתקדם כבר בימים הקרובים ● יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון בשיתוף רפובליקנים נוספים הציגו אמש חבילת סיוע הכוללת 26.4 מיליארד דולר לישראל ● דיווח: ארה"ב הסכימה לתמרון ישראלי ברפיח, בתמורה לתגובה לא נרחבת נגד איראן

הפגנה של פרו-פלסטינים נגד גוגל, 2022 / צילום: ap, Eric Risberg

הפגנות ומעצרים: פרויקט נימבוס הישראלי מעורר סערה בארה"ב

מספר עובדי גוגל פתחו בשביתת מחאה נגד העבודה של החברה עם ממשלת ישראל במסגרת פרויקט נימבוס להעברת המחשוב הממשלתי לענן ● באתר Wired דווח כי עשרות עובדים התבצרו במשרדי החברה בניו יורק ובקליפורניה, ואחרי מספר שעות, האבטחה של גוגל האשימה אותם ב"הסגת גבול"

בנק ישראל מכר 8 מיליארד דולר, אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדולר מזנק לשיא של חמישה חודשים. אלה הסיבות

המתיחות הביטחונית בין ישראל לאיראן לצד התחזקות הדולר בעולם הובילה לתיסוף חד מול השקל ● שער הדולר-שקל נסחר ברמה של כ-3.8 שקלים, שיא של חמישה חודשים

סם אלטמן / צילום: כדיה לוי

המיזם החדש של סם אלטמן במפרציות ואיך יכול להיות שישראל נותרה בחוץ

הדיווחים על ביקוריו של מנכ"ל OpenAI באיחוד האמירויות ובסעודיה נמשכים, ולפי הערכות המטרה היא הקמת תשתיות לפיתוח שבבי בינה מלאכותית ● ישראל לא חלק מהתוכניות, אבל בענף לא דואגים: "אם אלטמן יחפש את ההון האנושי, ישראל עשויה להיות חלק מהתמונה"

טיל בליסטי שנורה מאיראן בשבת ונפל בים המלח / צילום: N12

הממשלה נדרשת להחלטה לא פופולרית - הבלגה היא הדבר הנכון

ארה"ב שבה ומדגישה שהיא לא תהיה שותפה למהלך התקפי ישראלי נגד איראן, הגם שלישראל שמורה הזכות לפעול, ושארה"ב אף שתמשיך לסייע לה בהגנה ● אפשר לפעול. השאלה היא אם זה הדבר הנכון לעשות ● מבקרים יגידו שההמלצה להבליג היא חזרה על הטעויות שהובילו ל-7 באוקטובר, ולא כך ● הנסיבות השתנו מאז לטובה ולרעה ● דעה

איך המוסדיים מחליטים איפה תשב הפנסיה שלכם / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

הבכיר שחושף באופן נדיר את הסודות על איך משקיעים את הפנסיה שלכם

הצצה אל מאחורי הקלעים של דיוני ועדת ההשקעות של גוף מוסדי: היכן להגדיל סיכון, כמה פיצוי נדרש עבורו, עד כמה משפיעים השווקים העולמיים על החוסך הישראלי, ואילו אתגרים ייחודיים עומדים בפני מנהלי קופות הגמל וקרנות הפנסיה וההשתלמות המקומיים

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: Associated Press, Jacquelyn Martin

ביידן בקריאה לקונגרס במאמר מיוחד: "לאשר בדחיפות את הסיוע הביטחוני לישראל ולאוקראינה"

הנשיא האמריקני הבהיר: "זה לא הזמן לנטוש את ידידותינו, לא מתקבל על הדעת שנעמוד מנגד" • על המתקפה האיראנית אמר ביידן: "איראן רוצה למחוק את המדינה היהודית היחידה מעל המפה" • עוד הזהיר הנשיא: "ארה"ב עלולה להיגרר למלחמה, אסור שנניח להגנה של ישראל להיחלש"

בית הנבחרים בוושינגטון / צילום: ap, Jacquelyn Martin

"להשתמש בישראל כדי לדחוף את אוקראינה אל גרונו של העם האמריקאי"

זה מה שאומר ציר בית נבחרים הימני הקיצוני בארה"ב על תכסיס פרלמנטרי שנועד לאפשר סיוע צבאי לאוקראינה, לישראל ולטייוואן ● במקביל, הימין שוקל להדיח את יו"ר בית נבחרים על נכונותו להתפשר ● "הם רוצים שהעולם יעלה בלהבות", אומר ציר דמוקרטי

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: יח''צ, איל יצהר

בדיקת רשות ניירות ערך והשאלה: מה שמותר לנתן חץ ולדוד פורר, אסור לאחים אמיר?

האחים יוסי ושלומי אמיר משופרסל התקפלו השבוע בפני הרגולטור והחילו על עצמם "וולונטרית" את ההגבלות של בעלי שליטה ● אבל האחים אמיר הם לא היחידים שהתנהלו כמו בעלי שליטה ללא ההגבלות, אז מדוע דווקא הם תפסו את תשומת-הלב של רשות ניירות ערך?

המדינה מאפשרת יבוא הולך וגובר של חומרי מחצבה ממחצבות פלסטיניות / צילום: Shutterstock

"סכנה של ממש": מה נחשף בתביעה של מפעילת מחצבה ישראלית?

תביעה של מפעילת מחצבה באזור בית שאן חשפה כי היקף חומרי המחצבה שנכנסו לישראל דרך מעבר ג'למה שבצפון זינק בשנתיים האחרונות ● על פי ההערכות, 15% מכלל החצץ המשמש בישראל מגיע מהרשות - שיעור שצפוי עוד לגדול

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחותם של הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● על פי דיווח הוול סטריט ג'ורנל, ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

שכונת קריית משה ברחובות / צילום: איל יצהר

פינוי בינוי ברחובות: 65 מ"ר תוספת לכל דירה ומענק כספי של 100 אלף שקל

במרינה בהרצליה ייבנה מלון יוקרה שיכלול 365 חדרים שבו שותף גם הכוכב ההוליוודי לאונרדו דיקפריו ● במסגרת פרויקט פינוי-בינוי בשכונת קריית משה ברחובות, יהרסו 40 דירות ישנות ובמקומן ייבנו 224 דירות חדשות ● שכונה חדשה בבאר שבע תכלול 840 יחידות דיור שיוקמו ב-11 מבני מגורים ● חדשות הנדל"ן

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

רשת הברחות מתוחכמת: איך המערב ינצח את הכטב"מים האיראניים?

בעקבות המתקפה על ישראל, בארה"ב מתכננים עיצומים חדשים על תוכנית כלי הטיס הבלתי מאוישים של איראן ● באירופה מצטרפים למהלך על מנת להיאבק בהתחמשות של מוסקבה דרך טהרן ולמנוע הסלמה במזרח התיכון ● לצעדים אלו תהיה משמעות, לפי מומחים, אך לא גדולה. הסיבה: סין ורוסיה