אילן צחי, מנכ"ל קבוצת הוט, מזהיר מפני פגיעה בחוויית השימוש בדור הרביעי באופן המוגבל שבו הושק בישראל. "מה שאנחנו רואים היום זה לא דור רביעי אמיתי, וחבל שהציבור חווה זאת כך", אמר.

צחי אמר עוד כי הוט מובייל השלימה את ההכנות להשקת הדור הרביעי, אבל היא עדיין לא משיקה את השירות עד שתתבהר תמונת המכרז לתדרי הדור הרביעי, שיאפשרו לחברה לקבל תדרים כדי שניתן יהיה לספק שירות איכותי וחווייתי טוב.

צחי הסביר כי "חלוקת התדרים המוגבלת לא עשתה טוב לאף חברה, ואם לחברה מסוימת נוצרה בעיה, ניתן היה לפתור זאת נקודתית מבלי לגרור את כל החברות למהלך שאף אחת לא רצתה. כדי שניתן יהיה ליהנות מהדור הרביעי אנחנו צריכים כמות גדולה פי ארבעה של תדרים ממה שחולקו, ואני חושש שהצרכנים יאבדו אמון ביכולות של הדור הרביעי לאפשר הנאה אמיתית מהגלישה וזה חבל".

משרד התקשורת הקצה לכל מפעיל סלולרי שמעוניין 5 מגה הרץ בתחום תדרי ה-1,800, וזאת כדי למנוע מצב שבו פרטנר, שהייתה החברה היחידה בשוק שלחצה לקבל תדרים (היות ונערכה לדור הרביעי מוקדם יותר ממתחרותיה), תקבל עדיפות על פני מתחרותיה.

לכמות התדרים יש השפעה ישירה על ביצועי הרשתות, ולכן מה שקרה הוא שב-5 מגה הקצאה חוויית השימוש לא יצרה הבדל של ממש במהירות. היום ל-3 החברות הוותיקות פלאפון סלקום ופרטנר יש דור רביעי, ואילו הוט מובייל וגולן טלקום טרם השיקו.