בישראל רגילים לחגוג אהבה וזוגיות בט"ו באב, אבל בסין יש מי שחוגג דווקא חג מיוחד לרווקים שכולל הפנינג של ממש, והוא חלק ממסורת שהחלה בשנות ה-90 במדינה האסייתית.

החג, שנחגג ב-11.11, כחלק מהמשמעות של הספרה 1 שמייצגת את הבודד, הפך לפני מספר שנים גם ליום שופינג מקומי, מעין Cyber Monday הסיני. זאת, באמצעות ענק הקניות המקוון הסיני Taobao, שהחליט להפוך את יום הסינגלס ליום שופינג מקוון שכולל הנחות רבות. בשנה שעברה גלגל האתר מכירות בהיקף של כ-6 מיליארד דולר ביום אחד בלבד.

השנה מגיע יום השופינג לישראל דרך אתר הסחר chinabuy שהושק לאחרונה, ומאגד, באמצעות ממשק ושירות לקוחות בעברית, אתרי מסחר מקוון שונים מסין, בהם Aliexpress ו-Deal Extreme.

דרך אתר chinabuy ניתן יהיה לרכוש בחצי מחיר את הסמארטפון oneplus one, אחד הטלפונים המדוברים לאחרונה, שמציג מפרט טכני גבוה, מערכת אנדרואיד, 16 ג'יגה זיכרון ומסך 5.5 אינץ'. על-פי החברה, הטלפון יימכר ב-722 שקל במקום ב-1,445 שקל, כפי שהוא נמכר באופן שוטף, ועם משלוח עד הבית בתוך כ-10 ימים. עם זאת, יש לקחת בחשבון שהמחיר אינו כולל מסים, שמשולמים לעסקאות מעל 75 דולר, כך שהמחיר הסופי צפוי לעמוד על כאלף שקל.

במסגרת מבצעי הסינגלס דיי צפוי להימכר גם הסמארטפון Xiaomi mi4 של היצרנית הסינית Xiaomi ב-50% הנחה תמורת 756 שקל, עם משלוח עד הבית, אך לא כולל מסים.

מוצרי אלקטרוניקה נוספים שצפויים להימכר ב-50% הנחה: מטען חיצוני נייד בהספק של 10,400mah מבית Xiaomi תמורת 73 שקל; ומצלמת אקסטרים sj4000 ב-200 שקל.

כל המוצרים, יש לציין, ניתנים להזמנה עם משלוח בחינם. עם זאת, בעת ההזמנה חשוב לזכור שרק על מוצרים שערכם מתחת ל-75 דולר אין מיסוי.

קבוצת chinabuy group, שתחתיה פועל אתר chinabuy Israel, הוקמה ב-2012 על-ידי ג'ו זאנג, לשעבר סמנכ"ל באתר דיל אקסטרים, ויובל אטד, לשעבר סמנכ"ל השיווק של סאני ומנכ"ל winwin.

לדברי ז'אנג, המשמש כמנכ"ל chinabuy, "אנחנו גאים להיות הראשונים להשיק מחוץ לגבולות את סין את יום הרווקים והרווקות. אני מאמין שה-11.11 יהפוך לחלק לבתי נפרד מהתרבות הישראלית לשנים רבות".