גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"חוכמת ההמונים מקדימה את החוכמה הארגונית"

אבי כוכבא, מנהל חטיבת הטכנולוגיה והמחשוב של בנק הפועלים, מסביר מה עומד מאחורי ה"הייפ" של תחרות אפליקציות הפינטק הראשונה בישראל

אבי כוכבא / צילום: תמר מצפי
אבי כוכבא / צילום: תמר מצפי

תחרות ה-BANKAPP לפיתוח אפליקציות מובייל פיננסיות של בנק הפועלים ללא ספק יצרה הייפ בקרב הסטארט-אפיסטים בתחום הפינטק של ישראל. כמעט 1,000 סטארט-אפיסטים נרשמו אליה עד כה, מספר שלא ניתן להתעלם ממנו, וגבוה בהרבה מההערכות המוקדמות של מנהלי הבנק שהופתעו מאוד מהביקוש.

"בנק הפועלים, בכל תחומי פעילותו, מציב במרכז את צרכיו ושאיפותיו של הלקוח", מסביר אבי כוכבא, חברת הנהלת בנק הפועלים המשמש גם כמשנה למנכ"ל, בתשובה לשאלה כיצד החלה היוזמה. "ניסינו, בחטיבת הטכנולוגיה והמיחשוב, שאני עומד בראשה, לחשוב על אפליקציות חדשות שהלקוחות שלנו ישמחו אם הן יועמדו לרשותם. ואז עלה הרעיון: בישראל יש ריכוז גבוה, להערכתי אחד הגבוהים בעולם, לא רק באופן יחסי אלא גם במספרים אבסולוטיים, של מפתחי אפליקציות. בואו נפנה אליהם ונציע להם להציע לנו אפליקציות מקוריות".

- האם לא יותר הגיוני לפתח את האפליקציות שהבנק משתמש בהן בתוך הבנק עצמו?

"כמובן שאנשי החטיבה שלי, בשיתוף עם חטיבות אחרות, חושבים על אפליקציות שיעודדו וירחיבו את השימוש של הלקוחות בטכנולוגיות מתקדמות, ועולים אצלנו רעיונות מצויינים. אבל יש הבדל בין החשיבה בארגון גדול וממוסד כמו בנק הפועלים לבין חשיבה בארגון כמו סטארט-אפ, או חשיבה במה שמכונה 'השטח'. אני מכיר את התופעה הזאת גם מן הקריירה שלי בממר"מ, מרכז המחשבים בצה"ל, שם שירתי 27 שנים והייתי המפקד, בין השנים 2002-2006. גם שם היו לנו מוחות מצויינים, מן הטובים ביותר בתחום אבל כמה מהרעיונות הטובים ביותר הגיעו מן החוץ, מן הצרכנים. אגב, בעולם מכירים בכך, ויש כיום התעניינות רבה במה שמכונה 'חוכמת ההמונים' (crowd wisdom), כמשלימה את החוכמה הארגונית, הממוסדת. במקרים רבים, חוכמת ההמונים מקדימה את החוכמה הארגונית, ויכולה לתת לנו כיוון לגבי הפעולות שלנו בעתיד מה חשוב ללקוחות שלנו, ולמה הם מצפים מאיתנו בעתיד, גם בטווח קצר וגם בטווחים יותר ארוכים".

- האם קיימות בעולם תחרויות דומות?

" לא ממש. מתקיימים בעולם, וגם בישראל, מפגשים של סיעור מוחות, המכונים 'הקאתון' (Hackathon) שבהם מנסים להעלות רעיונות חדשים, אבל הם נמשכים זמן קצר יחסית בין 36 שעות לשלושה ימים, בדרך כלל בעוד שהתחרות שלנו נמשכת חודש וחצי. בנוסף לזה, התחרות שלנו שמה את הדגש, מטבע הדברים, על תחומי בנקאות ופיננסים. אבל זה לא ההבדל העיקרי והחשוב ביותר: בתחרות שלנו, המשתתפים מקבלים גישה למאגרי מידע מדומים ולתשתיות טכנולוגיות שהבנק פותח בפניהם בענן, בשיתוף פעולה עם חברת אמזון. באופן זה מתאפשר לסטארט-אפים ולמפתחים ישראליים לעשות שימוש בידע וביכולות של הבנק המוביל בישראל לצורך יצירת ערך מוסף בתחומי הבנקאות, הפיננסים, הצרכנות, הפנאי ועוד".

- האם אין אצלכם חשש מכך שפתיחת מאגרי הידע שלכם למשתתפי התחרות תגרום לדליפת מידע אישי סודי על הלקוחות?

" לא, לחלוטין לא. אני שמח ששאלת את השאלה הזאת, כי היא מאפשרת לי להדגיש שהשיקול הראשון שלנו, שקיומו היה תנאי חיוני והכרחי לעצם קיום התחרות, היה שמירה על ביטחון המידע הפרטי. מאגרי הידע והתשתיות הטכנולוגיות של הבנק הועמדו לרשות המשתתפים בתחרות תחת מעטפת אבטחה שנבדקה ואושרה על-ידי מומחים בתחום. המידע הועלה לענן של אמזון וכל המידע האישי הנוגע ללקוחות הנו מדומה, כדי להגן על הפרטיות של לקוחות הבנק. אגב, השמירה על אבטחת מאגרי הידע בתנאי התחרות היתה, מבחינתנו, אימון, כך שהיא אף סייעה וחיזקה את נושאי האבטחה".

- מדוע היה לכם כל כך חשוב להעמיד לרשות המשתתפים בתחרות את מאגר הנתונים שלכם? הרי ניתן לפתח אפליקציות באופן עצמאי, גם ללא מאגר מסוג זה.

"עקרונית זה נכון, אבל העמדת מאגר הידע והתשתיות של בנק בגודל וביכולות של בנק הפועלים לרשות המשתתפים מייצרת 'מגרש משחקים' מסוג אחר לגמרי, שיעלה בכמה מדרגות את רמתן של ההצעות לאפליקציות שנקבל. באופן זה מתאפשר למשתתפי התחרות לחשוב, לפתח ולהתנסות בתנאים של בנק אמיתי, ולכן האפליקציות שיפותחו על סמך נתונים אלה יהוו צעד משמעותי קדימה. הן יתבססו על המודל המכונה Open API (Application Program Interface), כלומר מימשק ישיר מול הבנק. לצורך זה, המפתחים והסטארט-אפים משתתפי התחרות קיבלו הכוונה, יעוץ וליווי מקצועי מסגל הבנק. מכל הבחינות האלה, התחרות שלנו היא חידוש של ממש".

- כמה משתתפים נרשמו לתחרות?

"מעל 900 נרשמים".

- 900? ציפיתם למספר כה גדול?

" לא. הציפיות שלנו היו לסדר גודל של 300. אבל בישראל יש באמת מספר רב של מוחות טובים, ואני חושב שהאתגר שהיצבנו - להציע לבנק המוביל בישראל אפליקציות חדשות, תוך שימוש במאגרי הידע של הבנק והסתייעות בצוות המקצועי של הבנק משכו רבים, שראו בתחרות זו הזדמנות יוצאת מן הכלל לפתח רעיון. כמובן שאם נגלה רעיונות בתחום ה"פינטק" שמעניינים אותנו נציע ליזמים לפתח אותם איתנו, במסגרת יוזמת מסלול ה"פינטק" של בנק הפועלים, שנוסדה במטרה לאפשר לסטארט-אפים וחברות מתחום הטכנולוגיה הפיננסית, שיימצאו מתאימות, לבצע הטמעה ניסיונית של פיתוחיהן במערכות הבנק. יש כאן פוטנציאל לשילוב מנצח, תחרות פיתוח והאפשרות להשתלב במסלול הפינטק ולהיות Design partner של הבנק, להערכתי קוסם ליזמים רבים. אפשרויות כאלו לא היו בעבר וכשאני הייתי בסטרט-אפ, כיתתנו רגלינו בין הגופים הגדולים בניסיון לשכנע אותם כי הרעיון שלנו יכול להתאים להם. מסלול הפינטק מקצר את התהליכים באופן משמעותי ונותן לסטרט-אפ את היכולת לבצע קפיצת מדרגה מהירה וישירה".

- מה התרשמותך עד כה מן ההצעות שהוגשו במסגרת התחרות?

"אני יכול לגלות, כבר בשלב זה, שקיבלנו לא מעט רעיונות מעניינים, חלקם כאלה שכלל לא חשבנו בכיוון שלהם, ואין לי ספק שחלקם ימשיכו איתנו לשלבי פיתוח נוספים. עם זאת, עוד לא ראיתי משהו ש'מפיל אותי מהכיסא', ואני עדיין מקווה שיגיע משהו כזה. בדרך כלל, אלה רעיונות דווקא פשוטים יחסית, משהו מהסוג שכאשר הוא מופיע, אי-אפשר להבין איך אף אחד לא חשב על זה קודם".

- האם באופן כללי ישראל נחשבת למרכז של "פינטק" טכנולוגיות מתקדמות בתחומי הבנקאות והפיננסים?

"עד לפני 8-10 שנים, מגזר ההיי-טק הישראלי שם את הדגש על פיתוחים סלולריים. אחר כך היה מעבר לתחומים של ביו-טכנולוגיה וטכנולוגיות רפואיות. אבל בשנתיים-שלוש האחרונות מורגשת הרבה יותר התעניינות ופעילות בתחום הפינטק וישראל מתחילה לסגור את הפערים בתחום זה, בין היתר בגלל תשומת-הלב וההשקעה הגדולה של בנק הפועלים בתחום, שתחרות ה-BANKAPP היא חלק ממנה".

900 מתמודדים על הפרס: השלב הראשון ב-STARAPP, תחרות האפליקציות של ישראל, הגיע לסיומו

השלב הראשון של STARAPP, תחרות האפליקציות של ישראל, הגיע לסיומו. כ-900 אפליקציות במגוון רחב של נושאים ובשלבי פיתוח שונים, מרעיון טרם פיתוחו עד כאלה שכבר גייסו סכומים הנעים בין 200 ל-800 אלף דולר. להצעות השונות אחראיות בין היתר כ-50 חברות סטארט-אפ בתחום האפליקציות. כעת יחל שלב הסינון הראשוני.

האפליקציות השונות נוגעות במגוון נושאים. בהן אפליקציה שהיא מעין רשת חברתית לתרבות בילוי וחיי לילה; אפליקציית בישול חברתית שתאפשר שיתוף, פירוק ועזרה בהכנת מתכונים שונים; אפליקציה שמציעה פוטושופ אוטומטי לכל תמונה מצולמת; ובאגף הרציני יותר - אפליקציה המאפשרת דרך חדשה להשאיר מסרים דיגיטליים על גבי חפצים פיזיים באמצעות שימוש חדשני בטכנולוגיית QR.

לשלב הסופי של התחרות יעפילו עשר אפליקציות שונות. עשיריית הגמר תזומן ל"מחנה אימונים" שייערך במתחם קרן JVP בירושלים בתאריכים 9-11 בנובמבר. את המחנה תנהל חברת siftech כחלק מתכנית jnext של הרשות לפיתוח ירושלים, שתומכת בתשתיות וסיוע למיזמים בעיר. היזמים יזכו בהרצאות תוכן ושעות ייעוץ אחד על אחד, בתחומי מוצר, פיתוח עסקי, השקעות ומיומנות פרזנטציה.

חבר השופטים כולל את היו"ר אורי סגל, מנכ"ל אייאפפס טכנולוגיות, העוסקת בפיתוח אפליקציות בישראל ובעמק הסיליקון; רו"ח אורן בר און - שותף בכיר בפירמת ראיית החשבון ארנסט אנד יאנג; רונה שגב, שותפה מנהלת בקרן ההון סיכון פיטנגו; דרור גלוברמן, עורך ראשי של אתר NEXTER מבית mako ומגיש התכנית "אנשים" בקשת; אודי בן דרור, מנהל הרשות לפיתוח ירושלים, ג'ון מדווד, אחד היזמים והמשקיעים הבולטים שהקים לפני למעלה משנה את ourcrowd שהפכה בזמן קצר לקרן הפעילה בארץ וככל הנראה בעולם ומארק און, מנכ"ל גט-טקסי.

ב-23 בנובמבר יוכרזו הזוכים (מקום ראשון וחביב הקהל) באירוע הגמר שייערך בירושלים במסגרת "שבוע היזמות" בבירה. הזוכה במקום הראשון יוטס לפגישה עם משקיעים בניו-יורק (רוד-שואו), ויקבל הזדמנות אמיתית לפתח את חלומו. באותו אירוע ייבחרו הזוכים בתחרות BankApp שעורך בנק הפועלים. לזוכה במקום הראשון יוענקו מאה אלף שקל, עם אופציה להשקעה נוספת בסך של עד מיליון שקל, זאת לפי מידת התאמתו למסגרת תוכנית הפינטק של הבנק.

עוד כתבות

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, טסלה זינקה ב-12%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

שי ג'ינפינג, נשיא סין, עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בבייג'ינג / צילום: Reuters, LEAH MILLIS

סין והמערב: בינתיים ממשיכים לדבר ולחרוק שיניים

מזכיר המדינה האמריקאי מגיע לבייג'ינג עם הפתעה לא נעימה: טיוטת סנקציות על בנקים סיניים, התומכים בתעשיית הנשק הרוסית ● איך לדבר עם סין? איך לחזות את מניעיה ומהלכיה? ומה לעשות במרגליה, ביישומוניה ובסטודנטים שלה? הדמוקרטיות המערביות מוסיפות להתלבט

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

עו''ד דוד ליבאי / צילום: תמר מצפי

הלך לעולמו שר המשפטים לשעבר דוד ליבאי

ליבאי כיהן כשר המשפטים בכנסת ה-13 בממשלת רבין מטעם מפלגת העבודה ● בתפקידו כשר המשפטים דאג, בין השאר, לחקיקת רפורמה בדיני המעצרים והחיפושים ולחקיקתו של חוק הסנגוריה הציבורית ● היה שותף לחקיקת חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו וחוק יסוד: חופש העיסוק

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב, אסר על מכירתם במשך 100 שנים ● כעת האוסף מותר למכירה, והוא שווה סכום עתק

בועז לוי, מנכ''ל התעשייה האווירית לישראל / צילום: יוסף יהושע

בתעשייה האווירית רוצים לחתוך את הדיבידנד למדינה. הבעיה: הבונוס לעובדים ייתקע

אחרי שיא בהכנסות וזינוק ברווח הנקי, לגלובס נודע שבתעשייה האווירית יבקשו מרשות החברות לנצל את הכסף למחקר ופיתוח ● עד שלא יסוכם הדיבידנד למדינה, גם המענקים לעובדים בהקפאה

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות