גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ההמלצות החמות: מניות הקמעונאות שיתחרו על הכיס שלכם

עונת החגים הקרובה בארה"ב תבליט את הקרב שמנהלות רשתות המסחר הקמעונאי במדינה על הצרכן האמריקאי, בינן לבין עצמן ומול ענקיות המסחר המקוון ■ מיהן החברות שצפויות ליהנות ממצבו המשתפר של הצרכן

לקוחה של Ross Stores / צילום: בלומברג
לקוחה של Ross Stores / צילום: בלומברג

שוקי המניות בעולם חזרו למגמתם החיובית, בהובלת השוק בארה"ב שחזר לרמות השיא תודות לשילוב של נתוני מקרו חיוביים, דוחות חברות שעקפו את התחזיות ואינפלציה נמוכה. גם השווקים ביפן ובאירופה חזרו לעלות, ובהם פעילות הבנקים המרכזיים דחפה את המשקיעים להגדיל חזרה החזקות במניות.

הצרכן האמריקאי, המהווה את הישות הכלכלית הגדולה בעולם, נהנה בשנה האחרונה משיפור משמעותי במצבו. התעסוקה מתרחבת בקצב ממוצע של 220 אלף מועסקים בחודש, שכר העבודה עולה, גם אם בקצב מתון, ומחירי האנרגיה הנמצאים בשפל שלוש שנים משפיעים לחיוב על הכנסתו הפנויה. אם נוסיף לכך את עליית מחירי הנדל"ן והמניות, המאפשרת לבנקים להגדיל את האשראי לצרכן הסופי, ניתן להבין מדוע אמון הצרכנים נמצא בשיא של השנים האחרונות.

כל אלה אמורים היו להשתקף בהוצאות הצרכנים, אולם אנו עדים לחברות רבות בתחום המסחר הקמעונאי, בדגש על הרשתות הגדולות כמו Kohl's, וולאמרט, JCPenney ואחרות, שהורידו את תחזית למכירות אוקטובר ואף לרבעון הרביעי. גם חברות ביגוד כמו ANN, GAP ואחרות הורידו תחזיות לחודשים הקרובים.

נתוני מכירות החזרה לבית הספר בספטמבר, שהם בעלי קורלציה גבוהה עם נתוני מכירות החגים, היו הנמוכים מאז 2009, והם מתחברים גם למכירות החלשות באוקטובר. החולשה הזו לא לגמרי ברורה, מאחר שמזג האוויר, בניגוד לשנה שעברה, אינו חריג, ואמור לתמוך במכירות רגילות לעונה זו.

למרות אוקטובר החלש, פרסמה המועצה הארצית למרכזי קניות (ICSC) הערכה, כי מכירות החגים יעלו השנה ב-4.1%, לעומת עלייה של 3.1% בשנה שעברה וממוצע עלייה של 2.9% בעשר השנים האחרונות. עונת מכירות החגים הרשמית נפתחת ביום שישי השחור, זה שאחרי חג ההודיה שחל ב-27 בנובמבר, ונמשכת עד סוף השנה. בגלל התחרות העזה, חלק מהרשתות יפתחו השנה את חנויותיהן כבר בשעות אחרי-הצהריים של חג ההודיה במקום בחצות כנהוג.

אחת המגמות המתעצמות השנה היא המכירות של הרשתות הוותיקות דרך המובייל והטאבלט, בניסיון להתחרות בחנויות מקוונות כמו אמזון ואיביי. סך מכירות המובייל והטאבלט של 365 הקמענאיות הגדולות צפוי לעמוד השנה על 59 מיליארד דולר - זינוק של 74% מ-2013. את הרשימה מובילות אמזון ואפל, אשר תופסות 37% מסך המכירות הללו.

כדי להמחיש את תהליך סגירת הפערים, ניתן לבחון את כמות כניסת הלקוחות לאתרי האינטרנט של החברות הגדלות, שמראה עלייה חדה בכניסות לאתרי חברות כמו וולמארט, טארגט ואחרות. אם לאמזון גלשו בממוצע 161.7 מיליון גולשים בחודש, ולאיביי 103.7 מיליון - הרי לוולמארט נכנסו 61.2 מיליון, לטארגט 44.7 מיליון, לבסט-ביי 26.7 מיליון, ועוד. הרשתות הללו רשמו זינוק של 22% בכלל המכירות דרך האינטרנט ברבעון השני, לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

התחרות העזה עם אמזון הביאה את וולמארט לבחון אפשרות הפצת טכנולוגיית השוואת מוצרים מובנית בסניפיה; זו תגדיל אולי את מחזור המכירות, אולם תמשיך לשחוק את הרווח של הרשתות הגדולות, אשר להן הוצאות קבועות גדולות לעומת קמעונאיות האינטרנט. וולמארט גם הורידה את תחזית צמיחת ההכנסות לשנת 2015 ל-2%-3% בלבד, לעומת הערכות קודמות של 3%-5%.

התחרות ושחיקת המרווחים לא נעלמו מעיני המשקיעים: מדדי מניות החברות הקמענאיות, הנסחרים בסימולים כמו XRT, PMR או RTH, מפגרים בביצועיהם אחרי S&P 500, למרות התאוששות מתחילת נובמבר.

"משקל יתר" למגזר

באחרונה, לאור מגמות השיפור במצב הצרכן וביצוע החסר של מגזר הצריכה המחזורית בארה"ב, העלנו ל"משקל יתר" את המלצתנו על המגזר, שכולל גם את ענפי הרכב, המדיה, הפנאי, החינוך וההלבשה; זאת תוך התמקדות בשמות ספציפיים, על פני רכישת כלל המגזר - בשל השונות הרבה בביצועי החברות.

החברות Ross Stores ו-TJX , שהומלצו כאן כבר לפני שנתיים, ממשיכות ליהנות ממגמה נמשכת של הצרכנים להוזיל את סל הקניות. השתיים ממשיכות לצמוח מעבר לצמיחת המגזר, על חשבון וולמארט, JCPenney ואחרות. כדאי לחכות לתוצאות ROST, שתדווח ב-20 בנובמבר, כדי לוודא כי חולשת המכירות בספטמבר ואוקטובר לא הגיעה גם למכירותיה. TJX פירסמה דוחותיה השבוע ואת תגובת השוק לדוחות ניתן יהיה לראות במסחר הלילה.

חברת L Brands , שגם מניותיה היו בין המומלצות בנובמבר 2012, ממשיכה לצמוח בזכות צמיחה אמריקאית מקומית וגלובלית במכירות מותגים ידועים כמו ויקטוריה סיקרט ופחות מוכרים כמו Pink, Body&Bath ואחרים. החברה, שכינסה יום אנליסטים בתחילת החודש, בטוחה בתחזיות הצמיחה הרב-שנתיות שלה - אירוע נדיר כשלעצמו בסביבה תחרותית. החברה גם העלתה תחזיות להמשך השנה, מה שמעיד על עוצמת מותגיה.

חברת Activision Blizzard (סימול ATVI), גם היא הומלצה כאן בעבר, ממשיכה לצמוח בהכנסותיה ורווחיה ולהכות את התחזיות. היא מוציאה לאור של משחקי רשת, מובייל וקונסולות, וחתומה על כותרים כמו Call of Duty, World of Warcraft, Diablo ועוד - מה שהופך אותה למועמדת מיידית להגדלת מכירות בתקופת החגים הקרובה. החברה, שמוכרת 53% בצפון אמריקה, 40% באירופה ו-7% באסיה, אמנם נפגעת מהתחזקות הדולר, אך הגידול במכירותיה מחפה על כך.

ראלף לורן חוותה שנה מוצלחת פחות, שבאה לידי ביטוי בביצוע חסר של המניה. השקעות לצורך התרחבות עתידית פגעו בתוצאות, אולם לאחר פגישות שקיימנו באחרונה עם ההנהלה, אנו מאמינים שהחברה תוכל לצמוח בהכנסותיה השנה ב-5%-7%, תוך פתיחת חנויות ממותגות עצמאיות והשקת קווי מוצרים חדשים. גם התחזיות שניתנו להמשך השנה בדוחות האחרונים, היו מעודדות, לאחר החולשה בתחילת השנה.

לסיכום, התחרות העזה על כיסי הלקוחות, שתבוא לידי ביטוי ביתר שאת בעונת החגים הקרובה, מצריכה זהירות ובררנות בהשקעות בתחום המסחר הקמעונאי, למרות השיפור בהוצאות הצרכן והגידול הצפוי בסך מכירות החגים הקרובים.

הכותב הוא מנהל השקעות ראשי ב-UBS Wealth Management Israel Ltd. לכותב המאמר ו/או לחברה עשוי להיות עניין אישי בנושא. האמור בכתבה אינו מהווה תחליף לשיווק השקעות ו/או ייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם

מניות הקמעונאות האמריקאיות המומלצות של UBS

עוד כתבות

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

״אוניברסיטת קולומביה נכנסה ללחץ, הקמפוס נראה כמו בסיס צבאי סגור״

השיעורים בקולומביה שבניו יורק הופסקו עד הודעה חדשה בשל מחאות פרו-פלסטיניות ● סטודנטים יהודים קיבלו המלצה שלא להגיע למקום, ונמנעה כניסתו של פרופ' שי דוידאי לקמפוס ● עומר לובטון-גרנות מבית הספר למדיניות ציבורית: "האוניברסיטה נכנסה ללחץ. הכול מגודר, שוטרים מסביב, כל השערים נעולים, בריקדות, עשרות ניידות ומסוקים באוויר"

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב, אסר על מכירתם במשך 100 שנים ● כעת האוסף מותר למכירה, והוא שווה סכום עתק

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לארץ

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

שכונת אשכול ברובע שדה דב / הדמיה: משרד האדריכלים תכנון נוף

בשווי מעל 100 מיליון שקל: עיריית תל אביב מוכרת מגרש ענק בשדה דב

עיריית תל אביב מוכרת מגרש בן כ-4 דונמים בשכונת אשכול בצפון העיר, ששוויו הוערך בכ־115 מיליון שקל ב־2021 ● רמ"י ומשרד השיכון פרסמו מכרזים להקמת מעל 8,000 יח"ד ברחבי הארץ ● והוועדה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה תוכנית ראשונה לפינוי-בינוי בעתלית ● חדשות הנדל"ן

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

השופט בדימוס איתן אורנשטיין, לשעבר נשיא בית המשפט המחוזי תל אביב / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

אורנשטיין דחה בקשה להתפטר מבוררות המיליונים גרטנר-גרטלר

המיליארדר דן גרטלר ביקש לפסול את השופט בדימוס איתן אורנשטיין מתיק הבוררות בסכסוך עם האחים גרטנר, בנימוק שאורנשטיין סבור כי גרטלר הוא זה שעומד מאחורי חשיפת השיחות שלו עם יו"ר לשכת עוה"ד לשעבר אפי נוה, מהן עולה חשש ליחסי "תן וקח" בין השניים • אורנשטיין, שכבר כתב את פסק הבוררות, דחה את הבקשה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

רונן דר (מימין) ועמרי גלר, מייסדי Run:AI / צילום: Run:AI

עכשיו זה רשמי: אנבידיה קונה את החברה הישראלית הזו בסכום עתק

אנבידיה הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ ראן איי.איי (Run:AI), בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר, מתוכם 100 מיליון דולר יוקצו לשימור יזמים ועובדים ● החברה פיתחה מערכת הפעלה למעבדים גרפיים, המשפרת את יעילות פעילותם

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות