שינויים מפתיעים בחברת הטעינה האלחוטית פאוורמט הישראלית. בעלי המניות החליטו למנות את מנכ"ל בלקברי לשעבר, תורסטן היינס, למנכ"ל ויו"ר דירקטוריון פאוורמט, במקום המנכ"ל והמייסד רן פוליאקין.

בעלי המניות של פאוורמט קיבלו את ההחלטה על מינויו של היינס כחלק מהאסטרטגיה להרחיב באופן דרמטי את הנוכחות הגלובלית של החברה. היום (ג') יושק שירות ההטענה האלחוטי בלמעלה מ-200 חנויות של רשת בתי הקפה של סטארבקס במדינת קליפורניה בארה"ב.

ועדת האיתור שמינה דירקטוריון החברה בפברואר 2014 המליצה על מינויו של היינס לתפקיד וציינה כי מדובר במנהל עם ניסיון נרחב של למעלה מ-20 שנה בתעשיית התקשורת הניידת. המנכ"ל היוצא פוליאקין ימשיך בפעילותו בחברה ויתמנה לתפקיד סגן יו"ר הדירקטוריון.

פאוורמט נוסדה בשנת 2006 על-ידי פולאיקין וד"ר אמיר בן שלום, אשר משרדיה המרכזיים נמצאים באבו גוש. החברה פיתחה טכנולוגיה טעינה אלחוטית לסמארטפונים בתקן אותה יזמה - PMA. תקן זה מתחרה בתקן פופולארי יותר בשם QI, הזמין כבר שנים בודדות בדגמי הנקסוס של גוגל, סמארטפוני LG, סמסונג ונוקיה. יתרונה של פאוורמט היא פריסה רחבה של עמדות הטענה הממוקמות בסניפי סטארבקס בקליפורניה ובנקודות בילוי שונות בניו יורק.

"פאוורמט חלוצה בטכנולוגית אלחוטית להטענת מכשירי חשמל ויש לה הסכמים עם תאגידים בינלאומיים בהם: דלתא איירליינס, דורסל, ג'נרל מוטורס וסטארבקס. בחודשים הקרובים, החברה צפוייה להכריז על הסכמים נוספים והשקה עולמית מתמשכת של הטכנולוגיה שלה, אומר היינס.

"הטכנולוגיה של פאוורמט בנויה באופן ישיר למכשירים ומכוניות, והרשימה של מקומות ציבוריים שאימצה החברה גדלה בהתמדה. להטענה האלחוטית יש את הפוטנציאל לשחרר אותנו מכבלי החשמל המגבילים את החופש של טכנולוגיה ניידת. זה מרגש וממריץ להצטרף לחברה יזמית כזו, שבה התרומה של כל עובד היא חיונית להצלחה המשותפת", לדבריו.

סכסוך בין בעלי מניות

לאחרונה פאוורמט עלתה לכותרות בעקבות סכסוך בין בעלי המניות. ג'ון כריסטופר בורטש, המכהן כדיקרטור בפאוורמט, טען בתביעה שהגיש למחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי נגד החברה ונגד פוליאקין, כי "מצבה הכספי העגום ביותר של חברת פאוורמט נובע מניהול כושל של החברה, בראשות מייסדה ומנכ"לה, רן פוליאקין, אשר מנהל אותה באופן פסול ושלא כדין, תוך הפרת חובתו כנושא משרה, כשהוא עושה בחברה כבתוך שלו, מעניק טובות הנאה למקורביו ומערבב בין עסקיו השונים וחברות אחרות שבשליטתו לבין החברה, תוך ניצול משאבי החברה ושימוש בעובדי החברה".

לפני כשבועיים הוציאה פאוורמט הודעה שהסכסוך הסתיים וכי התביעה נמשכה מבית המשפט. בהודעה משותפת נמסר שהצדדים הגיעו להבנות. קשה לדעת אם אחת ההבנות, היא עזיבתו של פוליאקין מהתפקיד הניהולי בראש החברה.

מהחברה נמסר בתגובה, כי "ועדת האיתור למנכ"ל הוקמה לבקשתו של רן כבר בפברואר. רן ביקש לסיים את התהליך לבחירת מנכ"ל בלי קשר לפשרה מול כריס".