גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

חברות נדל"ן מפנות יותר תקציבים לשיווק הדיגיטלי

נכון להיום ההשקעה בשיווק נדל"ן באמצעות הדיגיטל מגיעה לכ-50% מתקציב הפרסום של פרויקט, אך התעשייה מתחילה להבין את יתרונותיו הרבים של השיווק הדיגיטלי, בוודאי בתהליך ארוך כמו רכישת דירה ■ מה קורה לשיטות הפרסום המסורתיות?

פרסום דיגיטלי / צילום: shutterstock
פרסום דיגיטלי / צילום: shutterstock

על הפוטנציאל של האינטרנט באופן כללי, ושל גוגל והרשתות החברתיות באופן ספציפי, לשנות את עולמנו מן הקצה אל הקצה כבר נכתב ונאמר לא מעט, אם לא יותר מדי. מהמחאה החברתית ועד גט טקסי, תמורות עצומות חלו בשנים האחרונות בעולם החברתי, העסקי והפוליטי שסביבנו.

בשבוע שעבר נערכה באילת "עיר הנדל"ן 2014" של מרכז הבניה הישראלי, משם עלתה תובנה מעניינת ובעלת פוטנציאל למהפך בתחום פרסום הנדל"ן. הרי תקציבי ענק מופנים לשיווק של כל פרויקט, אך למעשה לא נצפו שינויים מרחיקי לכת בתחום ולמרות ש"נדל"ן" היא לחלוטין אחת המילים החמות של השנים האחרונות - בתקשורת, בממשלה, בכנסת ובבתי הקפה, באופן יחסי מעט מאוד מדובר ונכתב על השיווק והפרסום שלו.

דואר פרסומי, כפולות בעיתונים, שלטי חוצות, באנרים. עוד מאותו דבר, עוד סלון לבן על רקע מדשאה בירוק זוהר ומשפחה מאושרת בפרויקט מגורים ברמת גן, בדימונה או בבת ים. כולם נראים אותו הדבר.

רוחות של שינוי

"700 אלף חיפושי דירות בכל חודש, מתוכם 30% שמגיעים מהנייד", כך חשף בוועידת שיווק הנדל"ן נדב פרי, מנהל תחום הנדל"ן בגוגל ישראל. עוד הוא הוסיף כי "הישראלי הממוצע מבלה כ-7 שעות בכל יום באינטרנט".

­­­­זאת ועוד - 3.5 מיליון מנויים רשומים בפייסבוק ישראל והמנכ"לית עדי סופר תאני הבהירה בכנס האילתי כי "אנשי השיווק של היום יכולים לדבר עם האנשים הנכונים ולהעביר את המסר הנכון בזמן הנכון. אנחנו יכולים להבין מיהם (הצרכנים הפוטנציאליים. ר.נ.ה) ומהם הצרכים שלהם".

כלומר, הצרכנים פשוט נמצאים באינטרנט ולמשווק של היום יש כלים חדשניים, עדכניים, מפולחים ומדידים כדי לתפוס צרכן פוטנציאלי במקום הנכון ולשווק לו את המסרים הנכונים בדיוק בשבילו.

­­­רוני כהן, מנכ"ל חברת חברת שיווק הנדל"ן אלדר, מסביר כי "דווקא במוצר יקר ערך כמו דירה חדשה, מוצר בעל תהליך רכישה ארוך ומשמעותי, היכולות של השיווק הדיגיטלי וכלי ה''פרפורמנס'' שהוא מציע מספק למשווק הנדל"ן כלים ואפשרויות להעביר מסרים מדויקים לקהל יעד ממוקד.

"הפרסום הדיגיטלי נחשב עד כה למוצר משלים שתומך בשיטות הפרסום המסורתיות", מסביר כהן, "אך לאט לאט אנו מבחינים כי משרדי פרסום, חברות נדל"ן ומנהלי מוצרים מבינים שהפלטפורמה המרכזית להגיע לצרכן הסופי היא תוך שימוש בזירות מדיה מרובות, בשילוב מערכות הדיגיטל באופן בולט ומרכזי".

"הדיגיטל נוגס בתקציב הפרסום"

את השימוש בכלי פרפורמנס דיגיטליים ישמה חברת אלדר בשיווק פרויקט "אנטוקולסקי שטרוק" הממוקם במשולש הרחובות אנטוקולסקי, שטרוק ואבן גבירול בתל אביב, בו יועד 100% מהתקציב לפרסום הדיגיטלי. צעד נדיר לפרויקט בסדר גודל כזה.

"לא שיווקנו לקהל הרחב אלא לקהלי יעד ממוקדים", מסביר כהן. "ביחד עם צוות סוכנות הדיגיטל K Logic פילחנו את קהל הצרכנים למיקרו-סגמנטים מצומצמים וברורים כמו: הורים מבוגרים שילדיהם פרחו כבר מהקן ורוצים לחזור לגור בעיר הגדולה וליהנות ממה שיש לה להציע; בעלי אמצעים שמחפשים פתרונות סולידיים יותר ממגדלי יוקרה פומפוזיים; משקיעים מכווני תל אביב וכו'. כל אחד מהם מדבר בשפה שונה, יש לו הרגלים אחרים וצרכים שונים לחלוטין. הצלחנו להגיע לקהלי היעד השונים, כל אחד בפלטפורמה שלו באמצעות התאמת המסר לסגמנט ומיקרו סגמנט ובמקביל עסקנו בניתוח הנתונים באופן שוטף".

"ללקוחות הפוטנציאליים של פרויקט נדל"ן יש צרכים שונים אז למה להגיד לכולם אותו דבר?", מוסיף גולן כספי, סמנכ"ל פיתוח עסקי ב- K Logic. "ענף הנדל"ן, על כל המורכבות שלו, יכול ליהנות ובגדול מהטכנולוגיות ואפשרויות הטירגוט המתקדמות של השיווק הדיגיטלי מבוסס התוצאות".

לכל אחד מהסגמנטים שגובשו נכתב תוכן שונה לחלוטין, שהופץ באמצעות האלגוריתם של אאוטבריין והכלים של פייסבוק וגוגל. הקמפיין עדיין בעיצומו ומציג בינתיים תוצאות יפות: כמחצית מ-800 אלף הגולשים שקראו את התוכן הקליקו על הקריאה לפעולה המופיעה בו. 7,000 לידים הפכו ל-500 פגישות ונסגרו עסקאות בסך 108 מיליון שקלים. כל זאת בהיקפי תקציב קטנים בעשרות אחוזים מתקציבי פרסום מסורתיים.

דניאל הלר, מנהלת השיווק בפרויקט מסבירה: "בתחילת מהלך השיווק עשינו בחירה אסטרטגית להשתמש כמעט אקסקלוסיבית בפרסום ושיווק דיגיטלי. זה הרגיש נכון מבחינתי לעומת גודל הפרויקט והאקסקלוסיביות שלו. אחד הדברים העיקריים שעשינו היה להתמקד בהבנה מקסימלית של הקהלים שלנו ולדייק את הכוונות. ההתמקדות בשיווק הדיגיטלי אפשרה לנו מעקב מצוין ושכלול הקמפיין, גם מהבחינה הכלכלית".

הצרכנים של מחר

כהן טוען כי "השנה הזו היה הרבה מקום לדיגיטל וחברות הנדל"ן מתחילות להבין את המדיום החדש הזה. יש פה עלות מול תועלת. הכלים הללו מדידים וניתן לנתח את הפרסום ולתקן אותו תוך כדי תנועה. בעוד ש'בעולם הישן' היינו משקיעים כמעט אותה עלות עבור קמפיין הכולל מודעות בעיתונים, בילבורדים ומכוונים - בסופו של יום כשאנו רואים שהמסר לא עובר, לא ניתן לעשות דבר. בעולם הדיגטלי, ניתן לעדכן תוך כדי תנועה את המסרים, להוסיף מסרים, ניתן גם לעצור את הקמפיין, לבחון את המהלך ולחזור אליו שוב אחרי מספר ימים. השיטה הדיגיטלית מאפשרת שליטה ושימוש נכון בתקציב פרסום".

אין לי ספק שהחלוקה בין פרסום ושיווק דיגיטלי ובין הפרסום ה'מסורתי' הולכת להשתנות מן הקצה אל הקצה בנדל"ן הישראלי", מוסיפה דניאל הלר.

הדבר נכון במיוחד במצב בו מתקיימים תנאי אי ודאות. בכל הקשור לנדל"ן, בחצי השנה האחרונה עברו אזרחי ישראל מספר תהפוכות - אם זה יוזמות ממשלתיות שלא הונעו לכדי מעשה - מע"מ אפס - שהותיר את השוק בתנאי אי ודאות ומבצע צוק איתן, גורם נוסף שהצליח להרעיד את ענף הנדל"ן. לדברי כהן, השימוש בדיגיטל מתאים להתנהלות בדיוק בתנאים כאלה. "תנאי אי ודאות יכולים להיות משברים עולמיים, כסאב-פריים, מחאות חברתיות, רגולציה ממשלתית או מלחמה - מצב כזה צריך להחליט איזה מהלך תקשורתי אנו מייצרים ובאיזה מינון. לפי המצב מחדדים מסרים".

"השימוש בדיגיטל יתחזק בהדרגה ואולי יוכל בעוד מספר שנים להחליף את השימוש במדיה המסורתית", מסכם כהן, "בסופו של יום יש את מה שנקרא 'דור המסכים', צעירים שיהפכו בעוד עשור שנים לצרכנים החדשים לרכישת דירות, והשיווק יעשה שבהתאם להרגלי הצריכה החדשים שלהם".

עוד כתבות

השקל מתחזק מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

השקל מזנק בכ-2% מול המטבעות הזרים; אלו הסיבות

ברקע למגעים בעסקת החטופים השקל מתחזק בחדות הבוקר (ג'), בהמשך למגמה אמש ● למרות האופטימיות, הכלכלנים הבכירים מזהירים כי התנודתיות בשוק המט"ח המקומי צפויה להימשך

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

נעילה אדומה בוול סטריט: המדדים סיימו את החודש הכי גרוע השנה

נאסד"ק ירד ב-2% ● אמזון פרסמה את הדוח הרבעוני - עקפה את הצפי הן ברווח והן בהכנסות ● גוגל מסיימת את אפריל בעלייה של כ-9%, מטא בירידה של כ-10% ● טראמפ מדיה עלתה ב-50% בחמישה ימים, אך ירדה ב-20% מתחילת החודש ● פייפאל פרסמה תוצאות מעורבות ועדכנה כלפי מעלה את תחזית הרווח ● קוקה קולה עקפה את הציפיות, אך המניה ירדה

כך מתכננים באיראן "לחגוג" את מתקפת הטילים על ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: באיראן הכריזו שיום התקיפה על ישראל וה-7 באוקטובר יהיו ימי חג, בית הדין הבינלאומי דחה בקשה לעצור סיוע גרמני לישראל ומה יקרה אם אוניברסיטאות אמריקאיות יפסיקו להשקיע בחברות עם קשר ישראלי ● כותרות העיתונים בעולם 

הרמטכ''ל הרצי הלוי / צילום: חדשות 12

הרמטכ"ל: המתקפה בעזה תלך חזק, מכינים גם מתקפה בצפון

הרמטכ"ל קיים הערכת מצב בגבול לבנון יחד עם מפקד פיקוד צפון • שני בתים נפגעו ישירות מנ"ט בשתולה שבגליל המערבי, נזק כבד נגרם • ישראל פתחה מחדש את מעבר ארז להעברת סיוע הומניטרי, 30 משאיות הוכנסו לצפון הרצועה • שר הביטחון גלנט נפגש עם שר החוץ האמריקני בלינקן בכרם שלום: "מחויבים לשחרור החטופים, ונערכים לפעולה ברפיח" • עדכונים שוטפים

משרדי אמזון / צילום: Shutterstock

אמזון הכתה את צפי הרווח וההכנסות אבל מורידה תחזית; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות אמזוןעמדו על 143 מיליארד דולר, מעל הצפי ● הרווח למניה זינק ב-216% לעומת הרבעון המקביל ● החברה מצפה לצמיחה של 7%-11% ברבעון הבא, לעומת צפי של 12% ● המניה מזנקת בכ-4% במסחר המאוחר

טל–אור כהן מונטמאיור, מנכ''לית CyberWell / צילום: הגר בדר

גילויי האנטישמיות ברשתות החברתיות זינקו מאז המתקפה האיראנית

דוח חדש של ארגון CyberWell, שנלחם באנטישמיות ברשת, מצביע על כך ששיעור ההסרה של תוכן שטנה בערבית נמוך לעומת אנגלית ● המנכ"לית: "האכיפה חייבת להיות יותר אפקטיבית"

השופט בדימוס איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

לאחר פרסום ההקלטות: מפעל הפיס מבקש לעכב בוררות אצל אורנשטיין

הפיס, המנהל בימים אלה הליך בוררות בפני השופט בדימוס איתן אורנשטיין, פנה אליו בערב פסח וביקש לעכב את הליך הבוררות - וזאת על רקע פרסום השיחות בין אורנשטיין לבין יו"ר לשכת עוה"ד לשעבר אפי נוה ● שתי בקשות דומות שהוגשו בבוררות גרטלר-גרטנר ובבוררות של הקבלן איציק תשובה נגד שותף עסקי - נדחו ע"י אורנשטיין

מימין: דני בריקמן, מנכ''ל החברה, ועמית צימרמן, סמנכ''ל המוצר / צילום: Ben Itzhaki – Photography

הכפיל את השווי ב-6 חודשים ומגייס עוד עובדים: הסטארט-אפ Oasis Security גייס 35 מיליון דולר

אואזיס סקיוריטי פיתח פלטפורמת הגנה בסייבר לזהויות לא אנושיות בארגונים ●  עד כה גייס אואזיס סכום כולל של כ-75 מיליון דולר

איורים: גיל ג'יבלי

הכירו את המנכ"ל שהרוויח השנה 50 מיליון דולר, במזומן

שמונה מנכ"לים ישראלים בחברות הנסחרות בוול סטריט קיבלו אשתקד תגמול של מעל 10 מיליון דולר ולעתים הרבה יותר ● מי המנכ"ל שקיבל כ־50 מיליון דולר במזומן, מדוע אחר העדיף לקבל הכול במניות, ולמה עלות העסקתו של אמנון שעשוע במובילאיי נחתכה דרמטית?

חיילי מילואים בגבול רצועת עזה, אפריל 2024 / צילום: ap, Ohad Zwigenberg

מועד התשלום על ימי המילואים מגיע: כמה יקבלו מאות אלפי מגויסים?

מאות אלפי חיילי מילואים יקבלו תשלום היום (ד'), כאשר מודל התגמולים מורכב במיוחד - אך גם נדיב ● מה כוללים סוגי המענקים השונים ואיזה מס משלמים עליהם, מי זכאי לשוברי סיוע, והאם גם העצמאים יקבלו פיצוי הולם? ● גלובס עושה סדר

גילעד אלטשולר / צילום: איל יצהר

שלושה מימושים גדולים: אלטשולר שחם בדרך לצמצם בחצי חשיפה למניות בישראל

באפריל הפסיק בית ההשקעות להיות בעל עניין בלאומי ובהפועלים, ומכר את מניות פוקס בכ–100 מיליון שקל ● כיום מתחלקות החזקותיו במניות ל–80% בחו"ל ו–20% בישראל, ובכוונתו להמשיך לממש, בעיקר נוכח האיום הגיאופוליטי ● גורמים בשוק: המכירה - גם בשל עזיבת הלקוחות

אילון מאסק, מנכ''ל ומייסד טסלה / צילום: ap, Jae C. Hong

טסלה מזנקת ב־35% בשבוע? אל תתרגשו, זו השיטה הכי ישנה בספר של מאסק

לאורך השנים אילון מאסק פיזר שלל הצהרות שלא התממשו ● בזמן שהמניה של טסלה צברה תאוצה והכרזותיו של מאסק שבו את דמיונם של המשקיעים, גופים פדרליים החלו בחקירה רשמית בה נבדקו טענות שמערכת הסיוע לנהיגה אוטונומית תרמה לכ־1,000 תאונות החל מינואר 2018 ● אבל המשקיעים של טסלה לא מוטרדים מהעבר, ומסתבר שגם לא מההווה

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית: התנהלות הממשלה בנושא גיוס החרדים - המשך הרפורמה המשפטית

בהרב-מיארה שלחה מכתב חריף למזכיר הממשלה, בו נכתב כי בהתנהלות בעניין גיוס בני הישיבות "יש משום המשך של הניסיון, שהוא חלק ממה שכונה 'הרפורמה המשפטית', להחליש את מעמד הייעוץ המשפטי לממשלה ולעקוף אותו" ● בתוך כך, היועמ"שית הגישה תשובה משלימה לבג"ץ בעניין חוק הגיוס, בה צוין כי במהלך דצמבר 2023 החלו במשרד הביטחון ובצה"ל בגיבוש תוכנית לגיוס בני החברה החרדית

החוק שיאשר לסנן את הבוס אחרי העבודה / אילוסטרציה: גלובס, חומרים: Shutterstock

החוק שיאסור על הבוס להתקשר לעובד אחרי שעות העבודה והסיכוי שיגיע גם לישראל

שוק העבודה בעולם ממשיך להתאים את עצמו לצרכיהם של דור המילניום וה–Z: הקנדים יעגנו בחוק התקציב את "הזכות להתנתק" ● גם מדינות אחרות מקדמות מהלכים שמגדירים מתי נגמר יום עבודה ומתי מותר לפנות לעובדים ● האם יש סיכוי לחקיקה דומה גם בישראל?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, Shutterstock

הסימנים מצטברים: האינפלציה בארה"ב עקשנית במיוחד

סימנים על כך שהאינפלציה בארה"ב עיקשת במיוחד ממשיכים להכביד על שוק המניות האמריקאי ● באפריל המגמה החריפה, כשהמדדים המובילים רשמו חודש גרוע במיוחד ודוחות חברות הענק הצביעו על התקררות במכירות ● כלכלנים: תסריט שבו האינפלציה תחזור ליעד בלי פגיעה חדה בצמיחה או בתעסוקה רחוק מאוד

קיבוץ בארי ההרוס / צילום: תמונה פרטית

"חוק מסוכן שאין לאשרו": ארגוני סביבה ומחקר נגד חוק חבל התקומה

שורה של ארגונים הגישו הסתייגויות לחוק, וכולם מתנגדים לוועדת התכנון האזורית שאמורה לקום עבור החבל: "מגרש משחקים לממשלה" ● חדשות הנדל"ן

אלי עזור / צילום: ניב אהרונסון-וואלהnews, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

זכיות הלוטו של אלי עזור: אקזיט טכנולוגי ענק בוול סטריט והשקעת גז בבורסה בת"א

בשבוע שבו ניצח עזור במאבק שניהל על זהות הדירקטורים בחברת תמר פטרוליום - השקעה שבה הוא מורווח מאות מיליוני שקלים - הושלמה מכירתה של חברת טכנולוגיות הלוטו נאוגיימס, בעסקה שהזרימה לכיסיו 178 מיליון דולר ● נאוגיימס תימחק מנאסד"ק שבה הונפקה ב־2020

מוצרי תנובה בסופרמרקט / צילום: טלי בוגדנובסקי

מסנפרוסט ועד מאמא עוף: תנובה מעלה מחירים של עשרות מוצרים

מוצרי החלב המפוקחים של חברת המזון הגדולה בישראל יתייקרו החל ממחר בשיעור של 4.48% ● בנוסף, תנובה הודיעה גם על העלאת מחירים של מוצרי החלב הלא מפוקחים וכן מוצרי סנפרוסט, מעדנות, מאמא עוף וטירת צבי בשיעור של עד 9.8% החל מ-16 במאי

אוניברסיטת UCLA / צילום: Associated Press, Jae C. Hong

עימותים אלימים בין פרו-פלסטינים ותומכי ישראל באוניברסיטת UCLA

באוניברסיטת UCLA שבקליפורניה הוחרפו העימותים בין המפגינים וכוחות הביטחון הגיעו על מנת להפריד בין הניצים ● באוניברסיטת קולומביה הגיעו אמש השוטרים מצוידים ברימוני הלם ופשטו על הבניין בו התבצרו המפגינים הפרו-פלסטינים

מערכת טילי פטריוט / צילום: Reuters, Baz Ratner

אחרי למעלה מ-30 שנה: ישראל נפרדת ממערכת הנשק המיתולוגית. זו המחליפה

33 שנים מאז שהוטמעה בישראל, בחיל האוויר התחילו בתהליכי פרידה ממערכת הפטריוט, שהצליחה ליירט תשעה איומים במלחמה הנוכחית ● למה מפרישים אותה דווקא עכשיו, מה הבדלי המחירים למערכת המחליפה קלע דוד ואילו שכבות הגנה נוספות יש לישראל? ● גלובס עושה סדר