יחד אל המחר

ביום חמישי האחרון התקיים במרכז ענב שבתל-אביב כנס אתגרי המחר במגזר השלישי. את הכנס יזמו "מתן-משקיעים בקהילה" ופירמת רו"ח KPMG ומשרד עו"ד אופיר כץ.

הכנס דן בעתידם של הארגונים החברתיים, ובעיקר בנושא מיסוי תרומות והשיח התלת-מגזרי שמתנהל בשנה האחרונה בין גופי הממשלה, המגזר העסקי והמגזר השלישי. ח"כ ד"ר רות קלדרון, סגנית יו"ר הכנסת, קראה לאנשי החברה האזרחית לבוא ולהפוך לחלק מהפוליטיקה. לקחו חלק בכנס: אהובה ינאי, מנכ"לית מתן-משקיעים בקהילה; אייל גלובוס, ראש רשות התאגידים ורשם העמותות; השופטת בדימוס שרה פריש; עו"ד אופיר כץ; ודייויד קריסמן, שותף בכיר ב-KPMG.

דייויד קריסמן, אופיר כץ, רות קלדרון, אייל גלובוס ואהובה ינאי / צילום: רונן מחלב

לייזר זה לא רק קוסמטי

כששומעים על טיפול בלייזר, לרוב האסוציאציה הראשונה שעולה היא הסרת שיער או מקסימום הסרת משקפיים. אבל, מבלי להמעיט בחשיבות הטיפולים האסתטיים, לקרני הלייזר יש יכולות חשובות יותר. בכנס הרפואה הבינלאומי MEDICA, שהתקיים בשבוע שעבר בדיסלדורף, גרמניה, זכתה חברת אריקה כרמל בתואר המיזם הישראלי החדשני המבטיח ביותר, בזכות פיתוח מכשיר המהפכני B Cure Laser, שמסייע בהפגת כאב ומטפל במקור הבעיה.

החברה נוסדה ב-2008 על ידי איש העסקים מיקי שלוסר, וביססה את מקומה בשוק. בשנה האחרונה פיתחה החברה את מכשיר הבי-קיור לייזר ספורט פרו, שהוכרז על ידי הוועד האולימפי בישראל כמכשיר הרפואי הרשמי לטיפול בכאבים ובפציעות ספורט בספורטאים האולימפיים לקראת משחקי ריו 2016, ונמצא כבר עכשיו בשימוש של ספורטאים אולימפיים רבים, כמו נטע ריבקין ושחר צוברי.

מיקי וציפי שלוסר / צילום: אביעד קוטלר

פרידלנדר מפליג על הימים

איתן פרידלנדר, מנכ"ל חברת ימית סחר, זכה לכבוד גדול בתערוכה לציוד ימי שנערכה באמסטרדם. פרידלנדר קיבל אות "גלגלת הזהב" לרגל 25 שנות ייצוג של חברת harken - החברה הגדולה בעולם לציוד מקצועי לכלי שיט וציוד בשימוש שייטים וגולשים אולימפיים, כולל נבחרות ישראל בשיט לדורותיהם וכן כלי השיט בתחרויות גביע אמריקה. ביל גוגן, מנכ"ל הרקן, וגייל רייס, מנהלת המכירות העולמיות, העניקו לו את הפרס.

פרידלנדר, גוגן ורייס / צילום: רעות סיראי

בדרך לריביירה

כבר שנים מדברים על זה שבת-ים תהפוך לריביירה של ישראל. צעד נוסף בכיוון התרחש בשבוע שעבר, כשעו"ד אילן ששון, נציג המשקיעים של קבוצת "רום כינרת" ו"טופבן", אירח אנשי עסקים באירוע הנחת אבן פינה לפרויקט Sea Hotel, על חוף ימה של בת ים שייפתח בשנת 2017, בהשקעה אדירה של כ-550 מיליון שקל.

האורחים נהנו מתצוגה של רכבי הפאר מבית פרארי ומזראטי, מהשקת קולקציית התכשיטים החדשה של PADANI ומהופעה של הזמרת שירי מיימון. אביב משה וקייטרינג מגי וטולי היו אחראיים על הצד הקולינרי.

שגריר איטליה בישראל, פרנצ'סקו מריה טאלו, שהגיע עם רעייתו אורנלה, התרגש לראות את מיצג המכוניות היוקרתיות ואמר: "זאת גאווה איטלקית!". בין האורחים: אורן חדד, מנכ"ל אוטו איטליה; רן פרסברג, הבעלים של קבוצת בולטהאופ ישראל; איש העסקים ארז אלוביץ'; עו"ד ברוך (בוקי) כצמן; חנה ובני פרי-זן; צביה ויוסי גרוס; עו"ד ד"ר פנחס זלצר, קונסול כבוד של אוסטריה בישראל ורעייתו מירי; ועו"ד פנינה גיא.

בני וחנה פרי-זן / צילום: לם-וליץ

מדברים על ביטחון

יוסי וייס, מנכ"ל התעשייה האווירית; אלוף (מיל.) ידידיה יערי, מנכ"ל רפאל מערכות לחימה מתקדמות; איתן ליבנה, מנכ"ל מגל מערכות; בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות; עמוס מתן, מנכ"ל אירונאוטיקס; חיים סיבוני, מנכ"ל מגנא בי.אס.פי; ואבי פלדר, מנכ"ל התעשייה הצבאית ישתתפו בדיון "ביטחון כלכלי", שייערך בוועידת ישראל לעסקים 2014 של "גלובס". בפאנל ידונו נושאים כגון כיצד לקחי "צוק איתן" ישפיעו על תוכניות הפיתוח של החברות הביטחוניות; איך מתמודדת התעשייה הביטחונית עם התחרות הגוברת בשוקי העולם; ואם החברות הביטחוניות ימציאו מערכת שתסכל את איום המנהרות אחרי ההמצאה של כיפת ברזל.

פירר דואג לשדרות

הרב אלימלך פירר ואגודת ''עזרה למרפא'' אינו חדל ממפעלותיו הברוכים: ביום רביעי האחרון התקיים בהיכל התרבות בת''א אירוע לגיוס תרומות להקמת מרכז רפואי שיקומי ממוגן בשדרות, שמשתרע על שטח של 3,000 מ''ר, בעלות הקמה של כ-40 מיליון שקל. כ-3,000 אנשי עסקים ואנשי ציבור התגייסו לתרום ולסייע בהקמת הפרויקט החשוב הזה.

אורח הכבוד באירוע היה ראובן ריבלין, נשיא המדינה, וכיו''ר האירוע כיהן לאוניד נבזלין.

בין אנשי העסקים הבולטים שנכחו: איתן ורטהיימר; אלפרד אקירוב; שמואל שניצר, מנכ"ל בורסת היהלומים; גד פרופר; הקבלן אברהם קוזינסקי; יאיר המבורגר; שמואל חרל''פ; ניר למפרט; וראובן שיף.

את התוכנית האמנותית סיפקו בהתנדבות: אלי יצפאן; דוד ד'אור; קובי אפללו; קובי אוז; יונתן רזאל; מייק בורנשטיין ותזמורת סימפונט רעננה.

הרב פירר, שלא רגיל לנאום ולהופיע בפני ציבור, הודה לכל הנוכחים על תרומתם והביע את התרגשותו הרבה מרוח ההתנדבות, האכפתיות והרצון הטוב של המשתתפים באירוע.

הרב פירר, רובי ריבלין וליאוניד נבזלין / צילום: מורג ביטון