הפרסומת החדשה של קפה נמס עלית, מבית שטראוס, עלתה אתמול לדף הפייסבוק של קפה נמס עלית. שטראוס ביקשה לתת לגולשים הצצה ראשונה לפרסומת - ולא שיערה שהגולשים יזעמו כל כך.

תחילה מעט רקע: בפרסומת מוצג מפקד טייסת לכאורה שמדריך טייסים אחרים ובאמצע הדרכה מגיעה רעייתו עם עוגה ומכנה אותו "צ'ופצ'יקון". מיד הוא הופך לבדיחת הבסיס ומתלונן בפניה שהיא הרסה לו את "הפאסון". בסוף הפרסומת הם מתפייסים, לא לפני שהוא מבקש ממנה להכין לו קפה נמס.

על המוטיבים הסטריאוטיפים בפרסומת אין טעם להרחיב. הגולשים זעמו והתגובות היו בהתאם: "וואו, הצלחתם לדחוף לפרסומת אחת גם את זה שנשים מכינות קפה וגם את זה שהן הורסות לגברים את הקריירה. פרסומת שעושה חשק לשתות ציאניד, לא קפה", כתב אחד הגולשים.

בתגובה אחרת נכתב: "כאילו לא מספיק גרוע שלקפה שלכם יש טעם של חול, החלטתם לתבל אותו במיזוגניה, ועוד ביום לציון המאבק באלימות נגד נשים. הייתם צריכים להשאר בשנות ה-50 - היכן שהתפיסות החברתיות שלכם אולי היו מוצאות מקום הולם יותר - וידוע לשמצה. קפה רע, ופרסום רע".

תגובות אחרות כללו את המילים "דוחה", את השאלה "אתם אמיתיים?" וגם קריאה לפטר את צוות הקריאטיב של משרד הפרסום שהכין את הפרסומת. גולש אחר כתב: "וואו עלית, פשוט וואו. התעליתם על עצמכם בכמה גועל מרוכז אתם יכולים לשים ב 30 שניות. שאפו על המיזוגניות".

מחברת שטראוס נמסר בתגובה: "מדובר בקמפיין הומוריסטי שהוא חלק מקו פרסומי שמלווה את המותג ומראה סיטואציות מחיי היום יום של זוגות. לשם השוואה, בקמפיין הקודם שלנו הגבר הוא זה שהכין את הקפה".