מחיר הנפט הנסחר בארה"ב (נפט גולמי "קל") צנח ביום שישי לרמתו הנמוכה מאז יולי 2009 - ל-65.84 דולר לחבית לאחר ירידה של 97 סנט במחיר. זאת, גם לאחר פרסום נתוני מאקרו טובים בארה"ב, עליות חדות בבורסות אירופה, ושיאים חדשים בוול סטריט.

דוח התעסוקה פורסם בארה"ב ב-15:30, והצביע על תוספת של 321 אלף משרות חדשות לשוק העבודה האמריקאי במגזר הלא חקלאי בחודש נובמבר, לעומת צפי לתוספת של 235-200 אלף משרות, ולאחר תוספת של 214 אלף משרות בחודש אוקטובר. שיעור האבטלה נותר כצפוי ללא שינוי, ברמת שפל מאז 2008 - ב-5.8%.

כעת ממתינים בשווקים לדוחות ושיחות ועידה של חברות שונות הפועלות בשוקי האנרגיה והתעשייה על מנת להעריך איזה חברות צפויות להיפגע מצניחת המחירים יותר מאחרות ומנגד, מי יכול לשגשג דווקא במצב הנוכחי.

מחר (ב') תערוך חברת Dover Corp (סימול: DOV) יום אנליסטים. החברה, המייצרת משאבות וחיישנים בין השאר לקידוחי וחיפושי נפט וגז, תשיב לשאלות כיצד עסקיה עלולים להיפגע.

"בשני הרבעונים הקרובים, אם אכן תחול האטה בפריסת קידוחים והקמת תשתיות אז אלה החברות שצפויות לחטוף", אומר לרוייטרס Kim Forrest, אנליסט בכיר ב-Fort Pitt Capital Group. "אבל, ייתכן שעדיין מוקדם להעריך כיצד השינויים האחרונים ישפיעו על הענף".

אנליסטים בגולדמן זאקס ציינו בסקירה כי לא מעט חברות תעשיה חשופות במידה כזו או אחרת לתחום האנרגיה. דובר ציינה בדוחותיה כי כ-25% מהכנסותיה מגיעות מתחום האנרגיה והיא צופה המשך צמיחה בתחום.

לפני כשבוע צפי האנליסטים הממוצע היה לירידה של 11.2% במניות מגזר האנרגיה השנה וכעת הצפי הוא לירידה של כ-15%. עדיין לא ברור כיצד יושפעו מגזרים אחרים מצניחת הנפט.

אנליסטים רבים ברחבי העולם העריכו בימים האחרונים כי רק ברמה של כ-60 דולר לחבית יהיו הרבה חברות מפיקות באזורים שונים בעולם, כמו במפרץ מקסיקו ובתוך קנדה וארה"ב שיעברו להפסדים ולא יהיה כדאי להן לבצע הפקה. אז תחול ירידה חדה בצד ההיצע, מה שיביא להתייצבות במחירים.