יום המסחר בבורסה של תל אביב (ג') ננעל במגמה שלילית, בהתאם למגמה בשוקי העולם ובראשם וול סטריט. מחזור המסחר הסתכם ב-1.349 מיליארד שקל.

שוק המניות המקומי צפוי להמשיך להיות חיובי בשנת 2015 ולעלות בכ-7%-8%, בדומה לעליות שצפויות להירשם בשוק המניות האמריקאי. שוקי המניות באירופה, סין והודו צפויים לעלות בשיעור אף גבוה יותר. כך מעריך בית ההשקעות אקסלנס. מחלקת המחקר והאסטרטגיה, בראשות הכלכלן הראשי יניב חברון, פרסמה היום תחזיות למה שצפוי בשנה הקרובה במשק הישראלי והעולמי, בשוקי המניות, האג"ח הממשלתי והקונצרני ובתחום המט"ח.

להערכת אקסלנס, הריבית במשק תעלה בכ-0.5% בשנת 2015, וכל ההעלאה תתבצע ברבעון האחרון של השנה. בהקשר זה מזהירים באקסלנס מהפסדי הון בשוק האג"ח הממשלתי, אחרי שנה של רווחי הון פנומנליים בשוק האג"ח הממשלתי המקומי. "ציפיות הריבית כפי שהן מגולמות בשוק נמוכות מדי ומשקפות ציפיות להעלאת ריבית במשק רק ב- 2016. הציפיות האלו ישתפרו בחודשים הקרובים ובפועל, אנחנו מעריכים שהריבית במשק תתחיל לעלות ברבעון האחרון של 2015, וכי היא תעלה בשנה הקרובה בשיעור מצטבר של 0.5%. להערכתנו, במהלך המחצית הראשונה של 2015 השוק יפנים זאת, נראה עלייה בציפיות הריבית ובתשואות האג"ח, וכתוצאה מכך צפויים הפסדי הון למחזיקים באג"ח ממשלתי. התזמון פה צפוי להיות קשה אך קריטי ולכן אולי עדיף שעה קודם - במהלך השנה נצטרך לתזמן שוב".

הזמנות חדשות למזור

חברת המכשור הרפואי מזור רובוטיקה דיווחה על קבלת הזמנות לרכישת שתי מערכות רנסנס מחברת Cicel, המפיצה את מוצריה בסין. מערכות אלו הינן הראשונות הנמכרות בשוק הסיני מאז קיבלה מזור בספטמבר 2014 את אישור מנהל המזון והתרופות הסיני (CFDA) לשיווק מערכת הרנסנס בסין. בנוסף, קיבלה מזור הזמנה לרכישת מערכת אחת מחברת Pinnaclemed, המפיצה את מוצריה בטייוואן. המערכת מיועדת להתקנה בבית חולים חדש בטייוואן בכפוף למספר תנאים בחוזה. זו המערכת השלישית הנרכשת על ידי Pinnaclemed ותותקן בשוק הטייוואני.

מניית שפיר הנדסה החלה היום להיסחר בבורסה - ורשמה ירידות שערים.

טאואר הודיעה היום על הסכם ייצור המוני ארוך טווח עם חברת Fairchild, במסגרתו תייצר החברה אלפי פרוסות של התקנים בדידים במתקן הייצור שלה ופנסוניק ביפן.

כן פייט דיווחה על התקדמות בפיתוח תרופת הדור הבא שלה, ה-CF602, לטיפול בהפרעות בתפקוד המיני וקבלת תוצאות חיוביות בניסויים פרה-קליניים אשר הוכיחו כי תרופת ה-CF602 משפרת את התפקוד המיני כתלות בריכוז התרופה.