אזרחי ישראל, רוצים לדעת איפה עוד נמצא הכסף שלכם? תשאלו את טל פרידמן, כוכב העבר של "ארץ נהדרת". לפי פרסומים, הוא שלשל לכיסו 900 אלף שקל - מחיר דירה יפה ומרווחת באשקלון, נהריה ועוד כמה ערים - תמורת השתתפות בשני קמפיינים של המשרד להגנת הסביבה.

הסכום הזה בלתי נתפס. ולא, לא מדובר בחברה פרטית שהחליטה שההשקעה שווה לה והיא משלמת על כך מכיסה, אלא לא פחות מאשר במשרד לאיכות הסביבה.

טל פרידמן אינו אשם כמובן. הוא דרש וקיבל. והוא גם לא היחיד. לפי אותם פרסומים, אריק זאבי שלשל לכיס 324 אלף שקל עבור קמפיין למשרד הכלכלה שהעשיר גם את חשבונה של דנה אינטרנשיונל ב-270 אלף שקל. משה איבגי קיבל 260 אלף שקל עבור קמפיין הניילון של המשרד להגנת הסביבה- למרות שהחוק התאדה עם התפטרותו של עמיר פרץ מהממשלה, וגם הרשות הלאומית לבטיחות דרכים חתמה על שיק באותו הסכום בדיוק למוטבים אלי ואורי אילדיס.

יורם ארבל ואייל ברקוביץ נאלצו "להסתפק" ב-240 שקל ואילו אלון אבוטבול, יובל המבולבל ונועה תשבי "הסתפקו" ב-175-200 אלף שקל כל אחד.

מי חתם על הצ'קים האלה והאם הוא היה חותם עליהם אם סכומי העתק האלה היו יוצאים מחשבונו הפרטי? את התשובה אתם בוודאי יכולים לנחש.

התנהלות משרדי הממשלה במקרים האלה היא למרבה הצער רק סימפטום לתופעה רחבה הרבה יותר. פקידי ממשלה - ולא אחת גם השרים העומדים בראשות המשרדים - לא חושבים על טובת האזרח הקטן והיד לא רועדת להם כשהם מחליטים לבזבז את כספי משלם המסים. הם גם לא נותנים על כך את הדין.

התופעות האלה באות לידי ביטוי לא רק בשכירת שירותיהם של פרזנטורים בסכומי עתק וללא צורך מוכח, אלא גם בשכירת שירותים חיצוניים מחברות שונות ואפילו בעסקאות נדל"ן כמו שכירות, המבוצעות על-ידי משרדי הממשלה. הפעם צריך להפעיל רגולציה על הרגולטור כדי לעשות לזה סוף.