המסחר בוול סטריט נחתם היום (ג') במגמה מעורבת כאשר מדד הדאו ג'ונס חצה לראשונה את רף ה-18,000 נקודות ומדד ה-S&P טיפס לשיא חדש. זאת, על רקע נתון יוצא דופן של קריאת התמ"ג ברבעון השלישי.

שעה לפני פתיחת המסחר פורסמו נתוני צמיחה מעודכנים לרבעון השלישי; כלכלת ארה"ב צמחה ב-5% בקצב שנתי, לעומת 3.9% בקריאה הקודמת. מדובר בנתון מפתיע שכן אנליסטים ציפו לצמיחה של 4.3% בלבד.

נתון נוסף שפורסם היום הצביע על ירידה של 0.7% במכירות מוצרים בני-קיימא בנובמבר, בעוד אנליסטים ציפו לעלייה של 3%. נתון אחר צפוי להראות על מכירת 460 אלף בתים חדשים בקצב שנתי לעומת 458 אלף באוקטובר.

ב-17:00 שעון ישראל פורסם נתון מכירות הבתים החדשים שירד בשיעור של 1.6% בנובמבר לרמה שנתית של 438 אלף, רצב המכירות הנמוך ביותר מז 4 חודשים. כלכלנים בשוק ציפו לעלייה בקצב המכירות לרמה שנתית של 450 אלף, בעוד הנתון של חודש אוקטובר הצביע על קצב מכירות שנתי של 445 אלף בתים חדשים.

במקביל פורסמו נתוני ההוצאה וההכנסה של משקי הבית האמריקאיים. על פי הנתונים ההוצאה הפרטית עלתה ב-0.6% בנובמבר, בעוד הצפי בשוק עמד על עלייה של 0.5% ולאחר עלייה של 0.3% באוקטובר, בעוד ההכנסה של משקי הבית עלתה ב-0.4% בנובמבר.

מחירי הנפט המשיכו לעלות היום. מחיר חבית נפט מסוג WTI עלה ב-3.4% לרמה של 57.12 דולר בעוד נפט מסוג ברנט עלה בכ-2.4% ל-61.5 דולר לחבית.

המסחר השבוע צפוי להמשיך להיות רגוע בגלל חופשת חג המולד. מחר ייסגר המסחר מוקדם (ב-20:00 שעון ישראל) וביום חמישי לא יתקיים מסחר. מדד S&P 500 עלה עד כה החודש ב-0.5% ובדרך לסגור את השנה עם תשואה של 12%.

"חלק מההתאוששות שאנחנו רואים כעת בשווקים נובע מהמכירות המוגזמות שהיו לאחרונה", אמר לסוכנות בלומברג מנהל השקעות ב-Habib Bank. "כלכלת ארה"ב במסלול צמיחה בריא. חשובה מאוד הייתה ההתבטאות של הפדרל ריזרב שהצהיר כי בכוונתו להיות מאופק עם העלאות הריבית".

כטריליון דולר נמחקו מהשווקים הפיננסיים תוך שבועיים בגלל המשבר ברוסיה והתרסקות מחירי הנפט שפגעה במניות האנרגיה. מדד S&P 500 איבד 5% בשבעת ימי המסחר שהסתיימו ב-16 בדצמבר.

לפי נתוני בלומברג, אתמול השלים ה-S&P 500 את ההתאוששות החמישית במספר השנה מתיקונים של 4% ויותר בשוק, וזאת 17 ימים בלבד לאחר שהחל התיקון. בתיקונים קודמים שהיו בינואר, אפריל, יולי וספטמבר, לקח למדד כחודש להתאושש מגלי התיקונים.

מבין המניות שבלטו היום בשוק, מניית גו-פרו עמדה במוקד, על רקע שחרור 107.9 מיליון מניות חסומות היום.

בסקטור האנרגיה בלטה מניית נובל אנרג'י לאחר החלטת הממונה על הגבלים עסקיים בישראל לבטל את המונופול של נובל ודלק על מאגרי הגז "תמר" ו"לוויתן".

מניית גיליד נסחרה אחרי הצניחה של 14% אמש שהייתה החדה ביותר במניה מאז ינואר 2001, לאחר שהגוף ביטוחי הבריאות הגדול ביותר בארה"ב בחר בגלולת הצילום המתחרה של AbbVie לטיפול בחולי צהבת C.

קוואלקום ריכזה עניין על רקע דיווחים לפיהם סין מבקשת לשלם תגמולים נמוכים יותר לחברת השבבים עבור ייצור סמארטפונים.