גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בחירות תחת חקירות? בקטנה

ליברמן הוא כמו כוסברה בסלט, והטורקים הצעירים בליכוד רוקמים בריתות

אביגדור ליברמן / צילום: נועם מושקוביץ
אביגדור ליברמן / צילום: נועם מושקוביץ

במדור הסאטירי "אפעס" של ידיעות אחרונות צחקו לפני שלושה שבועות שבישראל ביתנו מודאגים שזו פעם ראשונה שיש מערכת בחירות מבלי שמתנהלת חקירה פלילית נגד המפלגה. שרשרת הפיקוד של ישראל ביתנו שצועדת בסך אל להב 433 פתרה את הבעיה. אביגדור ליברמן שוחה עכשיו במים מוכרים. לנהל מערכת בחירות תחת חשדות לכאורה וחקירות הוא רגיל.

ליברמן, ובעיקר הבוחרים שלו, ראו כבר הכל. הם צפו ביו"ר ישראל ביתנו יוצא ונכנס מחדרי חקירות. החל מכתב אישום שהוגש נגדו ב-99 על תקיפת קטין, עבור בחשדות שקיבל מיליוני שקלים דרך חברת "נתיב אל המזרח", ועד לחקירת חברת מ.ל. 1 שנקראה על שם ביתו הצעירה מיכל שנחקרה גם היא בחשד לתיווך במתן שוחד. ואפשר להזכיר גם את זאב בן אריה השגריר בבלרוס, שהורשע במסירת מידע על חקירה לליברמן. כל החשדות האלו לא השפיעו מעולם על מצביעי ישראל ביתנו. שום דבר לא נגע בליברמן גם כשהוא עצמו היה לכאורה מעורב. אפשר להניח בזהירות שגם הפרשה הזו לא תשפיע עליו בצורה דרמטית מבחינה פוליטית. אם עד כה הוא לא נתפס בעיני בוחריו כמושחת, קל וחומר עכשיו כשהוא אפילו לא חשוד בפרשה.

אפשר לתהות איך כל זה קרה במפלגה שהשליט הכל יכול שלה, שיודע הכל עד רמת מספר כפיות הסוכר ששותה המנקה בסניף אור יהודה דרום של המפלגה, איך הוא לא ידע כלום, אבל אם אחרי שנה של מעקב אחרי אנשי ישראל ביתנו לא נמצא אפילו חשד נגדו, זה גם אומר משהו. וזה לא יהיה מופרך לשער שחוקרי המשטרה עשו הכל כדי לקשור את ליברמן לעניין. אין ספק שהם ימשיכו לעשות מאמצים לשים יד על הראש אם לא בעניינים האלה, אז בתחומים אחרים. למזלו של ליברמן, ליבת הארגון הנחקר נאמן לו נאמנות כלבית. החינוך הסובייטי שקיבלה קירשנבאום בסיביר לימד אותה לשתוק, גם אם היתה נחקרת בדמשק. וכך גם שאר החשודים. ליברמן הוא טיפוס יוצא דופן בפוליטיקה המקומית. הוא כמו כוסברה בסלט, כמו עמבה בשווארמה, כמו אנשובי בפיצה. יש כאלו שעצם אזכור שמו גורם להם לעוות את פניהם בסלידה ותיעוב ויש כאלו שנשבים בקסמיו וילכו אחריו עד הסוף.

המצביעים הרוסים, שהפכו בשנים שחלפו לישראלים, יחזרו עכשיו הביתה לאיווט. הפרשה החדשה נתפסת בעיניהם שוב כניסיון חיסול פוליטי, הגרעין הקשה של ישראל ביתנו רק יתהדק. הוא יחבק את בוחריו והם יחבקו אותו. איווט יכול לדבר מעכשיו רוסית עד סוף הבחירות. ההצבעה השבטית תשוב, מקייב ועד טשקנט מסאן פטרסבורג ועד אודסה.

ובכל זאת, אי אפשר גם להמעיט בהשלכות של הפרשה. למרות שליברמן עצמו לא מעורב, ברמה האישית זה לא נעים ומאוד מתסכל, וגם בכמה המערכתית מדובר בזעזוע לא קל. ויז'ניצר, קירשנבאום, ישראל יהושוע, ועוד רבים אחרים קרובים מאוד לליברמן ומהווים צירים מרכזיים עבורו. בתקופה הקרובה הוא יהיה טרוד בעניין לא פחות מהם.

יכול להיות שבעוד שבועיים הפרשה תגווע, הכל יתברר כפלופ ולא יישאר ממנה זכר, אבל אולי גם ההיפך. מצעד הנחקרים למשרדי 433 רק יתפח והפרשה תלווה את מערכת הבחירות ותישאר שם גם אחריה. אם זה מה שיקרה שר החוץ יצטרך לארוז מחדש את מפלגתו. ממילא הוא התכוון לרענן את השורות במפלגה ולשלוח יותר ממחצית מחברי הסיעה הביתה. אמנם קירשנבאום לא היתה כלולה בתוכנית ההתרעננות אבל אם לא תהיה ברירה היא תאלץ לשלם מחיר ולהיזרק לשולי הדרך כמו דני איילון שהתאייד כאילו לא היה שם מעולם, אנסטסיה מיכאלי, אסתרינה טרטמן ועוד רבים וטובים שנותרו אפיזודות פוליטיות חולפות שרק חובבי הז'אנר ופרשנים פוליטיים זוכרים.

בוויטרינה יציב ליברמן שחקני רכש חדשים. אלו הם חוקי המשחק. הוא ינער את דש חולצתו וימשיך הלאה. גם ככה ההצבעה לישראל ביתנו היא פרסונלית, ליברמן הוא הפנים, הוא הכוח, כשמאחוריו ניצבים בעיקר סטטיסטים.

בלי קשר לפיגוע הרב מערכתי הזה, לליברמן יש בעיה עם מצביעים חדשים. החידה היא היא מי האנשים שמצביעים עבורו מעבר לקהל הרוסי הוותיק. בשביל זה צריך לחזור למשל הכוסברה והעמבה.

לליברמן יש תדמית פשיסטית אבל הוא תמיד היה פרגמטי. הוא תמיד אמר שאין לו בעיה לעזוב את נוקדים אם יהיה הסכם עתידי ומוכן גם להחזיר את אום אל פאחם. הוא לא מת על ערבים אבל גם לא רוצה לחיות איתם. אבל בכל זאת כל פעם שאמירות מרכז-שמאל יוצאות מפיו נראה כאילו הוא פתח בקמפיין התמרכזות. עוד מוקדם לדעת כיצד תשפיע הפרשה, אם בכלל, על הקהל הזה, שיכול למצוא את ביתו במקומות אחרים, כמו גם על בן בריתו משה כחלון, או על נתניהו, שהחקירה נגד המפלגה של יריבו התפוצצה בנר השמיני של חנוכה והיתה מבחינתו נס אחרי שבועיים קשים.

מי ירד ליגה בליכוד?

ברביעי בערב, כשבכל העולם יחליפו מיצים לרגל תחילת השנה החדשה, לחברי הכנסת והמתמודדים ברשימת הליכוד כבר לא יהיה כוח. הם התחבקו והתנשקו מספיק בשבועות האחרונים במרוץ לפריימריז. גם המועמדים החילוניים ברשימה מודים לאלוהים, ולבית הדין העליון של התנועה, שהחליטו לקיים את הבחירות בזמן כה קצר.

בחצות, כשהשנה תתחלף, המועמדים יכססו ציפורניים. לאחר הפיאסקו עם המחשבים בפריימריז הקודמים החליטו בליכוד שהכל יהיה ידני כמו פעם. ספירת הקולות צפויה להימשך עד לשעות הקטנות של הלילה.

כמו בליגת העל בכדורגל בשנים האחרונות, הדרמה בבחירות לרשימה היא בעיקר בחלק התחתון של הטבלה, מי ירד ליגה, או מי יודח ולא ישתתף בעונה הבאה בתוכנית הריאליטי של סיעת הליכוד בכנסת הבאה. כשעל 15 מקומות ברשימה הארצית מתמודדים 16 ח"כים מכהנים וגם מתמודדים חדשים-ישנים כמו דיכטר ומיכי רצון, הקרב המסקרן הוא לא ימי יישאר ברשימה אלא מי ייפלט ממנה. בליכוד מעריכים שבקבוצת הסיכון נמצאים גילה גמליאל, שטייניץ, אקוניס, צחי הנגבי ואולי גם פייגילין.

אחרי פרישתו של סער שזכה פעמיים במקום הראשון, הקרב בצמרת הרשימה הוא בין ישראל כץ לגלעד ארדן. זה בעיקר קרב על אגו. לציבור ממש לא אכפת מי מהם יגיע ראשון, הוא ממילא יקבל את שניהם כשרים בכירים בממשלה הבאה. בחמישייה הפותחת צפויים להתברג גם סילבן שלום, בוגי יעלון ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. לכולם ניסיון עתיר שנים והם זוכים לאהדת הליכוד אבל אף אחד מהם הוא לא אישה. כשיוודעו התוצאות ינסה נתניהו לעטר את הרשימה עם דמות נשית חברתית בעלת שיעור קומה שיובטח לה תפקיד של שרה. אחרי שמרים פרץ סירבה באחרונה להצעת נתניהו לשמש מועמדת לשרת החינוך מטעם הליכוד, שוקד נתניהו בחיפוש אחר דמות נשית אחרת. הדבר האחרון שרה"מ רוצה זה לראות לצידו בפוסטרים ובשילוט החוצות את מירי רגב, שיש מי שמעריך שתעפיל גבוה גבוה.

בעוד תוצאות השליש העליון של הרשימה פחות או יותר ידועות, במרכז הטבלה יש קרבות בין סגני השרים, המכונים בליכוד "הטורקים הצעירים", ששואפים להתמנות לשרים בממשלה הבאה. אלקין, לוין, דנון, חוטובלי ורגב עוברים בימים האחרונים טקסים משפילים בתחנונים לתמיכה. הם רודפים אחר ראשי סניפים, טוחנים בר מצוות, אוכלים עוף בידיים בחתונות ורוקמים בריתות ורשימות חיסולים. אלקין מארגן גרעינים תורניים, לוין נעזר בכוחות המאורגנים של ההסתדרות, והנגבי מנופף באימו החצי תימניה.

שטייניץ, שכבר היה שר נמצא על הכוונת שלהם. על פי הערכות גם אם יתדרדר לסוף הרשימה נתניהו ישמור לו כיסא בממשלה, לכן יש מי שפועל לדחוק אותו החוצה לגמרי מהרשימה. רק אם יפלט לא יהיה שר.

נקודת הג'י

הסיכוי לעלות לצמרת בפריימריז הוא פונקציה של תמיכה אל מול התנגדות. למי שלא מאיים על אף אחד יש סיכוי גדול יותר לעלות למעלה מאלו שנתפסים חזקים. בימים האחרונים שוקדים הפעילים, הח"כים וקבלני הקולות על רשימות המומלצים והדילים. במפלגה כבר רצות שמועות על כמה כאלה: "דיל אכדיה" על שם המלון שבו נסגר בין חיים כץ לארדן בתיווכו של ראש מועצת נתיבות יחיאל זוהר; הדיל התימני של מיכי רצון שבו התימנים בתנועה מתנים תמיכה במועמדים בתנאי שיצביעו לרצון; דיל נגד אלקין, שבעצמו סכינאי לא קטן, שהתחזק מאוד בקדנציה האחרונה; והדיל הגרוזיני שהתנפץ. בבחירות הקודמות נהנתה חוטובלי מתמיכתו של "פורום ג'י", פורום חברי המכרז הגרוזיניים בליכוד אלא שבהיותה סגנית שר אכזבה חוטובלי את הקבוצה חורצת הגורלות במפלגה. היא רצתה להכריע על גורל ארץ ישראל, הם ציפו ממנה להיות מעשית ולמנות עוזרים מבני העדה. לחוטובלי הבוכרית נשארו ימים ספורים לאחות את הקרעים ולחזור לחיק המשפחה.

הערב צפוי להתכנס פורום ג'י במסעדת גחלים ברחובות לארוחת ערב. כל מועמד שמגיע להופיע בפני הפורום הנכבד משלם כ-1,000 שקל. על בטן מלאה בשיפודים וחומוס-צ'יפס-סלט שומעים החברים את תחנוני המועמדים מדוע כדאי להצביע להם. זה יקר אך משתלם לכולם- המועמדים פוגשים בבת אחת קבוצה על 50 איש, וחברי פורום ג'י לא נשארים רעבים. הכינוס מתקיים כל פעם במקום אחר. וזה לא הפורום היחיד שמקיים ראיונות. יש גם את פורום נהגי אגד שלפחות מקיים את הדיונים בחדר הישיבות של החברה כשהכיבוד עליהם. מהמועמדים שיושבים בינתיים בחוץ וממתינים אחד אחד להיכנס לחדר, לא נחסכת ההשפלה אבל נחסך הכסף.

השרים הוותיקים כבר פחות הולכים לאירועים האלה. לישראל כץ למשל אין צורך. המחלפים והכבישים החדשים שהחל בתכנונם בקדנציה הקודמת הבשילו לו בזו הנוכחית וכל מה שנותר לו זה לנופף בעשייה. זה הנשק העיקרי שלו. בעוד כשבוע, בתום הפריימריז, צפוי להבשיל לו מהלך נוסף שכץ יתיישב על כיסא שר האוצר.

ביום ד' יגיע לסיומו גם המאבק על ראשות הליכוד בין נתניהו לדנון. נתניהו, שלא מחמיץ שום הזדמנות להילחץ, משגר שליחים לשכנע את דנון להסיר מועמדות. הם מסבירים לדנון שזה לטובתו האישית, אבל מספר ראשי הערים והפעילים שנשלחים אליו מרמז שמדובר במהלך מאורגן של רה"מ שלחוץ מהסיטואציה כאילו הוא מתמודד מול אובמה. למרות שהוא ייענש בבחירות לרשימה וישלם מחיר כבד על עצם קריאת התיגר על ראש ממשלה מכהן, דנון מתמודד. הוא עושה הכנות ליום שאחרי נתניהו ויודע שיהיה מי שייתן לו ניקוד על האומץ לומר בקול את מה שרבים בליכוד שומרים בבטן.

גיבור טרגי

הגיבור הטרגי של השבוע הוא ח"כ שאול מופז. בתוך ימים ספורים הפך הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר ממועמד מוביל למשבצת הביטחוניסט הנוצצת של העבודה בתנועה המאוחדת, לשבוי של מספר שתיים ואחרון ברשימת קדימה לכנסת היוצאת, ח"כ לשלושה חודשים, יובל צלנר.

עד לפני שבועיים המעבר לעבודה נראה היה מובטח. כשח"כ לשעבר ישראל חסון עזב את החיים הפוליטיים לטובת רשות העתיקות, המשא ומתן של מופז עם הרצוג ולבני היה בשיאו. אלא שח"כ לשעבר רונית תירוש שהיתה אמורה להיכנס במקומו לכנסת, החליטה שלשלושה חודשים בלבד, ועוד בפגרה, לא שווה לעזוב עבודה ולהתלכלך בכותרות מכוערות בעיתונים על גניבת הקופה הציבורית. תירוש לא איבדה את החלום להיות חברת כנסת, אלא שאחרי שכחלון הצהיר שלא יכלול ברשימתו חברי כנסת מכהנים, חשבה לעצמה תירוש שהמהלך עשוי להגדיל לה את הסיכויים להשתבץ ברשימה הנחשקת.

צלנר, הבא ברשימת קדימה לכנסת נקרא למשרדו של מופז. שר הביטחון לשעבר הסתכל לצלנר בלבן של העיניים והבהיר לו חד משמעית, שלו הדבר היה תלוי בו, צלנר לא היה הבחירה הטבעית. מופז, ששמר על ניקיון כפיים לאורך כל הקריירה הציבורית שלו, לא אהב את הפרשיה הישנה ששמו של צלנר נקשר בה. צלנר, עוזרו לשעבר של חיים רמון ושהספיק לכהן תקופה קצרה בכנסת הקודמת, לא פראייר בעצמו. במטרה לגמול למופז על כנותו, החליט להעביר החלטה במוסדות קדימה, המפלגה הלא קיימת, שלא תאפשר למופז להצטרף לעבודה ללא החלטת המפלגה כולה. כן, זו שלא עוברת את אחוז החסימה. בינתיים ממשיך ידלין לנהל מו"מ על משבצת הביטחוניסט של העבודה לכנסת, שעליה מתמודד גם מופז. למזלו של האחרון, ידלין מצב תנאים שלא בטוח שיעלו בקנה אחד עם הרצון של הרצוג ולבני. כרגע זה פועל לטובת מופז ונותן לו זמן להתארגן כדי להשפיע על מוסדות קדימה. אם לא יצליח, הכניסה הזו של צלנר למערכת הפוליטית שנמצאת בפגרה, עוד עלולה להותיר את מופז בפגרה מתמשכת מחוץ לחיים הפוליטיים.

על מה הבחירות האלה בכלל?

שבוע שלישי עבר מאז החלה מערכת הבחירות ואף אחד עוד לא הצליח לקבוע את סדר היום או לומר על מה הבחירות האלה בכלל. אם לפני שבועיים הגיע נתניהו לוועידת "גלובס" כמה שעות לאחר שמקורות זרים דיווחו על תקיפה מסתורית בסוריה, ובמקום למנף את השיח הביטחוני, דיבר בנאומו על מע"מ אפס על מוצרי יסוד, השבוע הוא נהג ההיפך. בעוד דוח העוני משתולל ועושה שמות בממשלת נתניהו בכלי התקשורת, העלה ראש הממשלה את ירושלים על ראש שמחתו ודיבר על נגמ"שים בכותל. בינתיים נראה שנתניהו רק מגיב, לא יוזם. ככה זה כשלנתניהו יש אינפלציה של יועצים שכל אחד מהם חושב אחרת.

הרצוג ולבני, מנגד, לא נגררים. הם מתכוונים ללחוץ על דוושת הגז החברתי ולהתמקד בענייני רווחה. המפלגה המאוחדת שלהם היתה יכולה להחזיר את נתניהו למדורת השבט הקלאסית, לשני גושים, ימין ושמאל, אבל נראה שראש הממשלה לא מסתפק בזאת ורק מחפש עם מי לריב כדי לקושש מנדטים. השבוע הוא התבלבל וחבט בפרס.

העדר אג'נדה מרכזית בבחירות משליכה גם על הרכב הרשימה של כחלון. קצב האירועים המסחרר מונע מכחלון לקבל החלטה סופית כיצד תורכב הרשימה. בינתיים הוא הציג שתי דמויות ראשונות באופן רשמי: השגריר לשעבר מייקל אורן, שנחשב דווקא למקורב לנתניהו ואלי אלאלוף, ששיבוצו ברשימה מהווה סכין בגבו של יאיר לפיד. לא בטוח שהשניים הם מגנטי מנדטים או הדמויות המהפכניות שלהם הציבור חיכה. אולי הצגתם כשתי הדמויות הראשונות שבאות מתחומים שונים מערערת את אמון הציבור שממתין לקו ברור שיעיד על דרכה של המפלגה.

מצד שני, המצטרף הראשון לרשימתו של לפיד היה יעקב פרי, האיש בעל משכורת המיליונים מבנק המזרחי, שאמר שהוא חלק ממעמד הביניים. התקשורת תקפה את לפיד בטענה שזו טעות. בסוף זה נגמר עם 19 מנדטים.

עוד כתבות

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

גל בר-דעה, מנכ''ל וואן זירו / צילום: איל יצהר

הבנק הדיגיטלי כבר שרף כ-800 מיליון שקל; המנכ"ל: "המשקיעים ימשיכו לתמוך"

לוואן זירו כבר יש כ-100 אלף לקוחות והמנכ"ל גל בר דעה מעריך כי "נהפוך לרווחיים כשנגיע ל-200 אלף לקוחות" ● את 2023 סיים הבנק של אמנון שעשוע עם הפסד של 357 מיליון שקל, אך בר דעה אופטימי:  "ההכנסה מלקוח יותר גבוהה ממה שחשבנו. אם נמשיך כך ונגביר פעילות אנחנו על דרך המלך"

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בעליות; אנבידיה צללה בכ-3%

הנאסד"ק עלה ב-0.5% ● מדד דאקס עלה ב-0.5%, הקאק ירד ב-0.3% ● גולדמן סאקס: לשוק המניות בארה"ב יש אפסייד מוגבל ● נובוקיור וסייברוואן מזנקות בטרום מסחר ● ערב הפסחא, מחירי הקקאו בשיא כל הזמנים, מה זה אומר לגבי יצרניות הממתקים הגדולות ומחירי השוקולד?

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

תוכנית בת גלים / הדמיה: דרמן ורבקל אדריכלות

1,300 דירות במקום בסיס חיל הים בחיפה

תוכנית 'בת גלים' להקמת שכונה חדשה אושרה בוועדה המחוזית חיפה ● הרשויות שיכולות לקבל תמיכה מהרשות להתחדשות עירונית ● וגם: מאות יחידות דיור חדשות בגליל המערבי ● חדשות הנדל"ן

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

מטולה בחודש האחרון / צילום: Reuters, Raphael Gotheil

הצפון בוער, היישובים ריקים - והממשלה "מנותקת קשר"

ראשי הרשויות בצפון דוחפים כבר זמן רב להקמת מנהלת מסודרת, בדומה למינהלת "תקומה" בעוטף עזה - אך גורמים המעורים בנושא אומרים: "זה לא על הפרק" ● בינתיים המלחמה נמשכת, והמציאות בצפון בלתי אפשרית

יזמיות המגורים מדווחות על עלייה בקצב מכירת הדירות בחודשים האחרונים / צילום: שלומי יוסף

דוחות חברות הנדל"ן מגלים: "המשבר ההיסטורי" נמשך בקושי חודשיים

למרות נבואות הזעם והמחסור המתמשך בעובדי בניין בצל המלחמה, יזמיות המגורים מדווחות על התאוששות ● מחודש דצמבר נרשמת עלייה בקצב מכירת הדירות, לא נרשמים עיכובים במסירות, לפי בכירים בענף רוב אתרי הבנייה חזרו לעבוד, ואפילו מדד המניות הענפי רושם תשואת שיא

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

יהודה מורגנשטרן, מנכ''ל משרד הבינוי והשיכון / צילום: רונן חורש

האוצר על הצעת משרד הבינוי לעזור לקבלנים: "לא ישימה בעליל"

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון יהודה מורגנשטרן אמר כי יבוצע פיילוט לסיוע לקבלנים שיאחרו במסירת דירה בשל המלחמה, תחילה בשלוש ערים - בשדרות, בקריית שמונה ובשלומי • מנכ"ל האוצר הייזלר: "לא מכיר את ההצעה"

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

שר האנרגיה אלי כהן (משמאל) בפגישה עם שר האנרגיה של קפריסין ג'ורג' פפנסטאסיו / צילום: שלומי אמסלם, לע''מ

מתעלמת מטורקיה: ישראל מקדמת את חיבור רשת החשמל עם קפריסין ויוון

בפגישה עם שר האנרגיה של קפריסין, ג'ורג' פפנסטאסיו, דן שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן בנוגע לשיתוף פעולה בתחום האנרגיה ● השניים סיכמו כי פרויקט הכבל החשמלי התת-ימי שיחבר את רשת החשמל של ישראל לקפריסין וממנה ליוון, ואל רשת החשמל האירופית, יקודם בעדיפות גבוהה

עדי, עפרה ועירית שטראוס / צילום: אוסף פרטי

ילדיו של מיכאל שטראוס מוכרים מניות של החברה ב-327 מיליון שקל

שלושת ילדיו של מיכאל שטראוס, עפרה, עדי ועירית, מוכרים כ-4% ממניות שטראוס ● המכירה מגיעה לאחר שביולי אשתקד רכשו השלושה 24% מהקבוצה מילדיה של רעיה שטראוס בן דרור, אחותו של מיכאל

פרופ' דניאל כהנמן / צילום: יח''צ מטר

פרופ' דניאל כהנמן, זוכה פרס נובל לכלכלה, הלך לעולמו

כהנמן, בן 90 במותו, זכה בפרס נובל בכלכלה בשנת 2002 על מחקר בתחום של קבלת החלטות בתנאי אי-ודאות

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

עובדים שהוצאו לחל"ת בענף התיירות עומדים להישאר ללא דמי אבטלה

במשרד האוצר הניחו שאין צורך בקביעת מודל חל"ת ארוך־טווח וסברו כי המלחמה תסתיים לפני שהעובדים ימצו את ימי האבטלה והחופשה שצברו ● כעת, עסקים רבים טרם התאוששו, כשהמצוקה הגדולה היא בענף התיירות

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר