העיתונאי ינון מגל הודיעה על הצטרפות לחיים הפוליטיים במסגרת מפלגת "הבית היהודי". על-פי ההערכות, הוא ישוריין מיידית בעשירייה הראשונה של המפלגה, ולא יידרש להתמודד בבחירות המקדימות של המפלגה. היום (א') הודיע מגל בשל כך על עזיבתו המיידית את משרתו כעורך אתר האינטרנט המוביל וואלה!. על-פי דבריו ביממה האחרונה, אחת הנקודות בהן יעסוק הקמפיין שלו היא אחידות המחשבה, לכאורה, בתקשורת הישראלית הנוטה שמאלה.

"המסר שלי הוא גם זה, אך לא רק", אומר מגל ל"גלובס". "אני מזדהה עם המסר של הבית היהודי, ולמרות שהצבעתי לבית היהודי גם בבחירות הקודמות, הכניסה שלי מסמלת שהמון אנשים שהם לאו דווקא ציונות דתית פר אקסלנס יכולים למצוא פה מקום. אלה זה ערכים שאני אוהב וחשוב לי להנחיל אותם לילדי ואני יכול להשפיע".

מדוע החלטת לעשות את המהלך?

"יש לי תפיסת עולם. השפעתי בעולמות שבהם עסקתי בהם עד היום ואני מרגיש שהצעה כזו להגיע למקום שמשפיעים באמת ולשנות לדברים קוסמת לי והחלטתי לקפוץ לבריכה של הגדולים, גם אם משלמים על זה מחירים".

בכנסת תשפיע יותר מאשר באתר שהוא אולי המוביל בישראל?

"מה שעשיתי עד היום משפיע מאוד אבל צריך להמשיך הלאה. יש זירה אחת שמשנים בה. לא הובטח לי שום תפקיד - לא שר ולא סגן שר - יש המון אתגר בעבודה כח"כ ואולי זה לא זוהר כמו בתקשורת, אבל בזה אני מאמין".

מתי ידעת שזה מה שאתה הולך לעשות? כי הכחשת במשך תקופה את השמועות.

"מיום שישי האחרון. הם רצו אותי די מזמן ורק לאחר שעדכנתי את המנכ"ל שלי והתייעצתי יחד איתו על הדברים, הרגשתי שאני צריך להודיע. עד אז לא גיבשתי החלטה. אני מחזיק מעצמי אדם עם אינטגריטי ויושרה ועשיתי דברים בניקיון כפיים והקפדתי לא לערב את דעותי או לדחוף לוואלה את האג'נדה שלי. ואם תשאל את העובדים באתר, הם יאשרו את זה. כל צקצוקי הלשון מסביב ממש מגוחכים בעיני".

הברנז'ה התקשורתית מסביב לא ממש מפרגנת לך על המהלך.

"וואו. ממש מפתיע", מגל אומר בציניות. "כי אני ממש רגיל שהיא מפרגנת לי... מתי הברנז'ה פרגנה לי? מתי היא פרגנה לבית היהודי? הם מיעוט קטן שהולך ומצטמצם והם בסופו של דבר יבינו שהמציאות שונה מהפריזמה כפי שהם חווים אותה".

מגל החל את דרכו העיתונאית בקול ישראל ולימים הפך לכתב השטחים של גלי צה"ל ולכתב לענייני צבא של חדשות 10. בשנת 2007 הפך למגיש מהדורת מבט של ערוץ 1, ולפני כשנתיים הצטרף כמגיש שידורי הוידאו של אתר וואלה! ולימים גם עורך האתר.