ענבל אור פועלת שוב להיכנס לבורסה, והפעם באמצעות השלד הבורסאי אינוונטק, שעדכן הבוקר כי בעלי השליטה בו, ובראשם אורי אקרמן, חתמו על להסכם למכירת כ-60% מהונו של השלד לאור, תמורת 3 מיליון שקל. במסגרת ההסכם, אור מתכננת לרכז באינוונטק את פעילותה בתחום התמ"א 38 (התחדשות עירונית ותוכניות פינוי בינוי) שהיא תיזום.

עיקר פעילותה של אור, המתבצעת באמצעות חברת אור סיטי נדל"ן ומתרכזת בייזום פרויקטים למגורים ולהשקעה ובגיבוש קבוצות רכישה בתחום הנדל"ן, תישאר פרטית.

אור מסרה כי "התחדשות עירונית הינה כורח המציאות. כיוון שיש כיום חוסר בעתודות קרקע באזורי הביקוש, והואיל ובעלי הקרקעות הזמינות לבנייה דורשים עבורן מחירים גבוהים ביותר, קידום פרויקטים של התחדשות עירונית, במציאות הקיימת כיום בענף הנדל"ן, מהווה שימוש נכון ואף הכרחי במשאב הקרקע הקיים".

עוד לדבריה, "במהלך 2015 והשנים הבאות נקיים פעילות ענפה במסגרת חברה זו, ונקדם מגוון פרויקטים באזורי ביקוש שונים בארץ".

השלמת העסקה כפופה לכמה תנאים, ולאור קיימת אופציה להודיע למוכרים עד ל-10 בפברואר לא להשלים את ההסכם, ואז תשלם להם פיצוי של 400 אלף שקל. עוד במסגרת ההסכם, אור התחייבה כי במקרה בו שווי החברה לאחר הכנסת הפעילות יהיה נמוך מ-24 מיליון שקל, היא תשלם למוכרים 1 מיליון שקל נוספים.

ניסיון קודם עם מיינרום כשל

במהלך 2011 פעלה אור להכניס את טרנד קבוצות הרכישה שלה לבורסה, עם הכנסת פעילות חברת אור סיטי נדל"ן למסחר, וזאת באמצעות רכישת השליטה בשלד הבורסאי מיינרום (היום כיטוב פארמה), אז בשליטת אביחי סטולרו, רוני יצחקי ויהודה סייג. בין הצדדים כבר נחתם הסכם למכירת השלד לאור בדרך של הקצאת מניות, אולם בהמשך התעוררו חילוקי דעות, ובמיינרום איימו אז לתבוע את אור בגין נזקים.

במיינרום ציינו אז כי "פעולותיו ומחדליו של המשקיע (ענבל אור ואור סיטי נדל"ן, א' ל') הם שמונעים את השלמת העסקה".

מנגד, אור טענה אז כי האשמה על אי-השלמת העסקה היא של מיינרום, וכי "אם העסקה הזו לא תצא לפועל, נבחן חלופות נוספות להיכנס לבורסה". בסופו של דבר, הסדר פשרה בין הצדדים קבע כי אור תשלם לחברה 666 אלף שקל.

אינוונטק פעלה בעבר בתחום המלונאות במזרח אירופה, והייתה חלק מקבוצת החברות הציבוריות של רות עופר ונמרוד רינות. בשנה שעברה, אחרי שנכשלה בגיבוש הסדר חוב מול המחזיקים, בהיקף של כ-40 מיליון שקל, ביהמ"ש הורה על מינוי מפרק לחברה.

כיום, מלבד אקרמן מחזיקים בשלד, הנסחר בבורסה בשווי של 24 מיליון שקל, קבוצת משקיעים הכוללת את כפיר זילברמן, שמואל ולטר, יצחק ישראל, ליאת בידס (יו"רית), דרור עצמון, ויקטור תשובה, דניאל זילביגר וגבי רביד.