שני רעולי-פנים פרצו היום (ד') בצהריים למערכת המגזין הסאטירי "שרלי הבדו" בפריז ופתחו באש. לפחות 12 בני אדם נהרגו, בהם 9 אזרחים ושני שוטרים - כולל העורך והגרפיקאי הראשי של העיתון. המשטרה מחפשת אחר החשודים ברצח.

המשטרה בפריז הכריזה על כוננות עליונה בעקבות הפיגוע במזרח העיר. עוד 24 אנשים נפצעו, בהם 4 פצועים קשה.

עדי ראייה מסרו לתקשורת בצרפת כי הבחינו בשני רעולי-פנים נכנסים למערכת העיתון בצעקות "אללה אכבר" ויורים לכל עבר. חלק מהעיתונאים נמלטו לגג הבניין.

נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, כינה את הפיגוע "אקט יוצא דופן של ברבריות". הוא הוסיף כי "צרפת בהלם, אבל אנחנו נילחם באיומים האלה ונעניש את התוקפים". הולנד ציין כי "בשבועות האחרונות סוכלו כמה פיגועים".

כמה גברים שפניהם הוסתרו בכובעי גרב שחורים צעקו: "נקמנו את נקמת הנביא!" - כך כתב פייר דה קוסט, עיתונאי בערוץ הרדיו אירופה 1. ‏עיתונאי אחר צייץ בטוויטר שהיורים דיברו "צרפתית קלוקלת", וכנראה התכוון למבטא שלהם.

גורם רשמי מסר לסוכנות AP כי החשודים ברחו מהזירה בשני רכבים. העיתונאי פול אלן צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי היורים הכינו מראש רשימת חיסול של העיתונאים שהתכוונו להרוג, אולם מדובר בדיווח לא מאומת.

הציוץ האחרון שהתפרסם בחשבון הטוויטר הרשמי של "שרלי הבדו" הוא קריקטורה של כרטיס ברכת "שנה טובה" לאבו בקר אל-בגדאדי, מנהיג ארגון דאע"ש, עם הכיתוב: "הבריאות שלך - מעל הכול".

השבוע הופיע על שער השבועון ספרו של מישל וולבק, "כניעה", שיצא היום לחנויות, ושמחולל מחלוקת עזה בגין הצפי שלו לצרפת בשליטת מפלגה אסלאמית ונשיא מוסלמי שאוסר על נשים לצאת לעבודה.

ב-2008 נמתחה ביקורת על "שרלי הבדו" על שפרסם קריקטורות של אמן מדנמרק על הנביא מוחמד. השבועון הגן על החלטתו לפרסם את הקריקטורות וטען כי עשה זאת בשם חופש הביטוי. ‏

ב-2012 זכה "שרלי הבדו" לפרסום עולמי, לאחר שצרפת נאלצה לסגור זמנית את שגרירויותיה, בתי-הספר שלה ומוסדות אחרים ביותר מ-20 מדינות, בשל חשש ממעשי נקמה בגין פרסום קריקטורות של הנביא מוחמד בשבועון. ‏

בנובמבר 2011 הושלכה פצצת תבערה על משרדי השבועון, לאחר שעל שערו התנוססה קריקטורה של הנביא מוחמד. ‏

פיגוע בעיתון

כאמור, חלק שניצולי הפיגוע עלו היום לגג הבניין והעלו משם תמונה לטוויטר:

העיתון

מישל סטניסטריט, מנזכ"ל איגוד העיתונאים בבריטניה, כינה את הפיגוע "ניסיון התנקשות בעיתונות": "ההתנקשות בעיתונאי 'שרלי הבדו', שבאופן ציני אירעה ביום העיתונות, היא ניסיון להתנקש בעיתונות כולה. ליבנו עם משפחות הקורבנות... העיתונאים שילמו בחייהם למען חופש הביטוי".

הבית הלבן בארה"ב גינה את הפיגוע "בלשון החריפה ביותר" ומסר כי ארה"ב מוכנה לסייע לצרפת בחקירה.