עוד לא הספקנו להירגע מנתוני השיא של שוק הרכב הישראלי בשנת 2014, וכבר נפתחה שנת המכירות 2015 במהומה רבתי. על-פי הערכות עדכניות, ינואר עשוי לשבור שיאי מכירות עם נתון שמתקרב ל-30 אלף מסירות.

אחת המגמות המעניינות של החודש בשוק הרכב היא הורדת מחירים נקודתית של דגמי מפתח אל מתחת לסף הפסיכולוגי שלהם בישראל כדי לצבור נתח שוק. המהלך הראשון הוא השקת המותג דאצ'יה מבית קרסו עם מחירים נמוכים במיוחד. דאצ'יה מעוררת היום לא מעט הדים בשוק היעדר תיבת הילוכים אוטומטית היא מגבלה תחרותית לא קלה, שמוגבלת מול היצע הדגמים בשוק הרכב בישראל.

אבי תמיר, מנכ"ל קרסו, סיפר בראיון למגזין G של "גלובס" כי בשבוע הראשון בלבד לכניסתה של דאצ'יה לשוק נמכרו 200 מכוניות לעומת צפי של כמה עשרות בלבד.

המהלך השני הוא השקת דגם 1.6 ליטר חדש של רכב הפנאי הוותיק קיה ספורטאג' עם מחיר שובר סגמנטים של 135 אלף שקל. מדובר ברכב ששייך לזרם ה"מיין סטרים" של רכבי פנאי האופנתיים, ומוצע כעת במחיר של סטיישן משפחתית מאובזרת.