גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

דירוג: אלה קרנות הנאמנות הכי טובות בישראל

דירוג "גלובס-מעלות": ילין לפידות כבש את הפיסגה, אלטשולר-שחם במקום השני ■ פסגות טיפס למקום השלישי בין מנהלי קרנות הנאמנות הגדולים ■ בין המנהלים הבינוניים - אלומות ספרינט כבש את המקום הראשון, מור ירד למקום השני

יאיר לפידות / צילום: תמר מצפי
יאיר לפידות / צילום: תמר מצפי

למרות הטלטלה שאחזה בשווקים הפיננסיים בסיומה של 2014, וגררה פדיונות כבדים בקרנות הנאמנות בחודש האחרון של השנה, בסיכום שנתי נהנו אשתקד קרנות הנאמנות משיא גיוסים שלא נרשם מאז 2009, והסתכם בכ-33.5 מיליארד שקל. נכון לסוף השנה מנהלת תעשיית הקרנות - מאפיקי ההשקעה המרכזיים של הציבור בישראל - סכום מצרפי של 261 מיליארד שקל.

על רקע הגידול המתמיד במספר הקרנות ובהיקפן, בחירת קרן נאמנות מהווה משימה מאתגרת. אחד מכלי העזר לבחירת מנהל קרן הוא דירוג "גלובס-מעלות". דירוג זה, המתפרסם זה שמונה שנים, מבוסס על מדידת ביצועים לתקופות של שנתיים עד חמש שנים, המהווה את עיקר הדירוג ונוסף על כך משקלל גם פרמטרים איכותיים. תוצאות הדירוג מסומנות באמצעות כוכבים, תוך הפרדה בין הגופים המדורגים לגדולים ובינוניים, על פי היקף הנכסים המנוהלים על-ידיהם.

הדירוג האחרון מצביע על מהפך בצמרת דירוג מנהלי קרנות הנאמנות הגדולים. אחרי תקופה ארוכה שבה שלט בפסגה בית ההשקעות אלטשולר-שחם, היא נכבשה על-ידי ילין לפידות, עם ציון ממוצע של 4.2 כוכבים, לעומת 3.8 בדירוג הקודם, שמיקם אותו אז במקום השני בדירוג.

ילין לפידות ניצב בסוף 2014 בראש המנהלים בקטגוריית מניות בארץ וגם בקטגוריית הקרנות הגמישות. נוסף על כך בולט ילין לפידות בצמרת הדירוג בקטגוריות נוספות, ובהן אג"ח מדינה, אג"ח בארץ חברות והמרה וגם בקטגוריית אג"ח כללי בארץ, שבכולן הוא מחזיק במקום השני.

הדירוג של אלטשולר-שחם, שניצב מיד אחרי ילין לפידות בדירוג המשוקלל מבין המנהלים הגדולים, ירד מ-4.1 ל-3.625 כוכבים, אולם גם בדירוג הנוכחי הוא ממשיך לשמור על דומיננטיות בצמרת הדירוגים במרבית הקטגוריות: אלטשולר-שחם ניצב בראש קטגוריית אג"ח מדינה, אג"ח בארץ חברות והמרה, אג"ח בארץ כללי, ובמקום השני בקטגוריות אג"ח שקליות ומניות בארץ.

לצד ילין לפידות, מי שעוד מפגין שיפור בדירוג המשוקלל של מנהלי קרנות הנאמנות הגדולים הוא בית ההשקעות פסגות, שדירוגו עלה מ-2.9 ל-3.25 כוכבים, ושלח אותו למקום השלישי מבין המנהלים הגדולים. השיפור בדירוג של פסגות נרשם על רקע העובדה שהוא תופס את ראש הטבלה בקטגוריית קרנות אג"ח בחו"ל וכן בקטגוריית מניות בחו"ל. גם בקטגוריית אג"ח כללי בארץ ומניות בארץ הוא במקום טוב (3), ולעומת זאת, בקטגוריות אג"ח מדינה בארץ ואג"ח שקליות בארץ נמצא פסגות במקום ה-6 מתוך 7, ובקרנות הכספיות הוא נמצא במקום האחרון (6).

השיפור של פסגות בדירוג בא על חשבונם של מנהלי הקרנות מיטב דש ומגדל שוקי הון, הניצבים אחריו בטבלת המנהלים הגדולים, לאחר שדירוגם ירד מעט, מ-3.2 ל-3.125 כוכבים.

מיטב דש אמנם תפס את המקום הראשון בקטגוריית הקרנות הכספיות, אולם הוא ממוקם בתחתית הקטגוריה של קרנות מניות בחו"ל ובקטגוריית מניות בארץ. ביתר הקטגוריות הוא ממוקם במקום טוב באמצע. מגדל שוקי הון בולט בצמרת בקטגוריות אג"ח שקליות ומניות בחו"ל, ולעומת זאת תופס את המקום האחרון בקטגוריית אג"ח מדינה.

מי שאינו מצליח לבלוט בדירוג המשוקלל בין מנהלי הקרנות הגדולים הוא בית ההשקעות אקסלנס נשואה, עם דירוג 2 - דומה לדירוגו בפעם הקודמת - ששומר אותו במקום האחרון בטבלה. אקסלנס סוגר את הטבלה בקטגוריות אג"ח שקליות, אג"ח חברות והמרה, ומניות בארץ, ונמצא בתחתית גם בקטגוריות נוספות, בהן מניות בחו"ל, אג"ח בחו"ל ואג"ח בארץ כללי. קטגוריה אחת שבה הוא בולט לחיוב, במקום השני, היא בקרנות הכספיות.

קצת לפני אקסלנס ממוקם הראל-פיא, עם דירוג של 2.75 כוכבים, שיפור ביחס לדירוג קודם של 2.6. הראל-פיא בולט לחיוב בקטגוריית אג"ח בחו"ל, ולשלילה בין היתר בקטגוריית אג"ח בארץ כללי.

הספרינט של אלומות

גם אצל מנהלי הקרנות הבינוניים נרשם מהפך בצמרת, שנכבשה על-ידי בית ההשקעות אלומות-ספרינט. אלומות-ספרינט הצליח לשפר את הציון המשוקלל שלו מ-3.5 ל-4.4 כוכבים - מה שסייע לו להגיע למקום הראשון, אחרי שדירוגו בפעם הקודמת הוביל אותו למקום השלישי מבין מנהלי הקרנות הבינוניים.

אלומות-ספרינט מוביל בקטגוריות אג"ח מדינה ואג"ח כללי, ונמצא בצמרת הדירוגים גם ביתר הקטגוריות. השיפור בדירוג שממנו נהנה אלומות-ספרינט הגיע על חשבונו של בית ההשקעות מור, שדירוגו ירד מ-5 כוכבים ל-4.2.

מור אמנם מצליח להמשיך ולהתברג בפסגות הדירוגים במרבית הקטגוריות, ובין היתר מוביל בקטגוריות אג"ח בארץ חברות והמרה ומניות בארץ, אולם לעומת זאת הוא ירד למקום השלישי בקטגוריית אג"ח שקליות, ואילו בקטגוריית אג"ח מדינה, שבה לא השתתף בדירוג הקודם, הצליח להגיע למקום השישי בלבד.

מי שממוקם אחרי מור בטבלה בדירוג הנוכחי הוא בית ההשקעות תמיר פישמן, המציג עלייה נאה מהמקום ה-6 בדירוג הקודם למקום השלישי בדירוג הנוכחי, וזאת למרות שהציון הממוצע שלו עלה במתינות, מ-3.1 כוכבים ל-3.3. בין הקטגוריות, תמיר פישמן בולט לחיוב באג"ח מדינה, שם הוא שני רק לאלומות ספרינט, וממוקם בחלקה העליון של הטבלה גם בקטגוריות מניות בארץ ומניות בחו"ל.

לא רחוק מתמיר פישמן ממוקמים בתי ההשקעות אילים ואי.בי.אי, עם ציון ממוצע של 3 כוכבים כל אחד. אצל אילים, ציון זה מהווה שיפור ביחס ל-2.6 בדירוג הקודם, לעומת אי.בי.אי, שהממוצע הקודם שלו עמד על 3.3.

השיפור שחל בציון באילים דחף אותו קדימה בטבלה, מהמקום השביעי בדירוג הקודם. אילים בולט בקטגוריית אג"ח שקליות, שם הוא מוביל את הדירוג, ונמצא גם בחלק העליון בדירוג בקטגוריית אג"ח בארץ חברות והמרה. לעומת זאת, בקטגוריית מניות בחו"ל מדורג אילים במקום האחרון, ובקטגוריית אג"ח בארץ הוא שני מהסוף בדירוג, לפני בית ההשקעות אנליסט.

בתחתית דירוגי המנהלים הבינוניים נמצאים איילון ואפסילון, עם ציון ממוצע של 2 כוכבים כל אחד - שיפור קל באיילון ביחס לדירוג הקודם שעמד על 1.9, וירידה באפסילון ביחס ל-2.4 כוכבים שקיבל בית ההשקעות בדירוג הקודם.

איילון ואפסילון חולקים את המקומות האחרונים גם בקטגוריות אג"ח מדינה ואג"ח שקליות, ונמצאים בתחתית של קטגוריות נוספות - אפסילון בקטגוריית מניות בארץ ואיילון בקטגוריית אג"ח בארץ חברות והמרה.

מעל אפסילון ואיילון ממוקמים בדירוג מנורה מבטחים ואנליסט. עם ציון ממוצע של 2.83 כוכבים, לעומת 3.8 בדירוג הקודם, ירד אנליסט מהמקום השני למקום השישי מבין מנהלי הקרנות הבינוניים, ואילו ציון ממוצע של 2.6 כוכבים שקיבל מנורה מבטחים שלח אותו למקום השביעי בטבלה, אחרי ציון של 3.3 בדירוג הקודם, שמיקם אותו במקום הרביעי אז.

אנליסט בולט בתחתית הדירוגים בקטגוריות אג"ח כללי ואג"ח בארץ חברות והמרה, ומנורה מבטחים בולט לשלילה בקטגוריית מניות בארץ.

מתודולוגיה - כך דירגנו

S&P מעלות עוקבת אחר כל קרנות הנאמנות המנוהלות בארץ, ומדרגת אותן בהתבסס על מידע פומבי. הדירוג ניתן בהתבסס על ביצועי הקרנות על פני תקופות זמן שונות של ביצועים, בהתאם למדיניות הקרן, תוך בחינות של 24, 36, 48 ו-60 חודשים. כמו כן התבסס הדירוג על מספר נתונים איכותיים ניתנים לכימות בהסתמך על מידע ציבורי, הנוגעים למנהל ההשקעות. לדוגמה, ותק וניסיון של המנהל, ביצועי המנהל בעבר, העומס הניהולי למנהל ההשקעות בהתייחס לשווי ולמספר הנכסים המנוהלים וגם פרמטרים הנוגעים לגוף המנהל, כמו מדיניות הגוף לגבי ריבוי קרנות ושינויי מדיניות. תוצאות הדירוג מוצגות באמצעות כוכבים.

הדירוג ניתן לקרנות אשר להן לפחות 24 חודשים במדיניות השקעה, ולקרנות המשתייכות לקבוצה שבה יש עוד ארבע קרנות המקיימות את התנאים שלעיל. נוסף על כך, נציין כי S&P מעלות אינה מבקרת את המידע שנתקבל, ואינה מאמתת את נכונותו או את שלמותו. הדירוגים עשויים להשתנות כתוצאה משינויים במידע המפורסם על-ידי המנהל, או מסיבות אחרות. אין לראות בדירוג משום הבעת דעה על כדאיות קנייה, מכירה או החזקה בקרן כלשהי.

לשם הצגת דירוג "גלובס" מעלות חושב עבור כל חברה דירוג המבוסס על ציוני הדירוגים של הקרנות בכל קבוצת השתייכות. קבוצות ההשתייכות הספציפיות אוגדו לתשע קטגוריות השקעה, על פי התמחות הקרנות. כמו כן נעשתה הפרדה על פי גודל החברות המנהלות.

הציון חושב כממוצע משוקלל, כך שגודלן של הקרנות משפיע. ככל שקרן גדולה יותר ציונה משפיע יותר. מופיעות בדירוג חברות אשר להן קרנות מדורגות בשווי של 1 מיליארד שקל ומעלה. חברה תוצג כגדולה כאשר סך הנכסים בקרנותיה המדורגות יהיה 10 מיליארד שקל ומעלה. חברה תוצג כבינונית כאשר סך הנכסים בקרנותיה המדורגות יהיה בין 1 ל-10 מיליארד שקל. שווי קרן נאמנות מחושב כשווי הממוצע של קרן הנאמנות ב-24 החודשים שקדמו למועד הדירוג הקובע.

בכל קבוצה מוקמו החברות על פי סדר הציונים שחושבו. הציונים מוצגים באמצעות כוכבים על פי ההתפלגות הבאה:

5 כוכבים - החברות שמוקמו ב-10% העליונים של הקבוצה.

4 כוכבים - החברות שמוקמו ב-20% העליונים הבאים של הקבוצה.

3 כוכבים - החברות שמוקמו ב-40% הבאים של הקבוצה.

2 כוכבים - החברות שמוקמו ב-20% הבאים של הקבוצה.

1 כוכב - החברות שמוקמו ב-10% התחתונים של הקבוצה.

הפרסום נעשה עבור קטגוריות שיש בהן לפחות חמישה גופים מנהלים, ומבוסס רק על דירוגי הקרנות המנוהלות, בניהולו הישיר של הגוף המנהל (לא כולל ניהול חיצוני של מנהל מתארח).

משה אשכנזי, אנליסט בכיר, ראש תחום דירוג נכסים מנוהלים S&P מעלות

דירוג גלובס מעלות

עוד כתבות

דורון בלשר, מנכ''ל אורמת וסרגיי נובק, מנהל מחלקת תכנון ועיצוב מבני, אורמת בשיחה עם חזי שטרנליכט / צילום: כדיה לוי

הבכירים באורמת חושפים: "בונים על יחסים דיפלומטיים עם אינדונזיה"

מנכ"ל אורמת, דורון בלשר, ומנהל תכנון והנדסת צנרת בחברה, סרגיי נובק, השתתפו בכנס "מנהיגות צעירה" של גלובס אמש ● נובק סיפר על התמיכה שקיבל כשגויס למילואים לאחר ה-7 באוקטובר, ובלשר הוסיף: "היינו צריכים להתמודד עם 10% מגויסים מהמפעל ו־25% מהנדסים מגויסים"

מייסדי סנאפי, חני גולדשטיין ודביר כהן / צילום: Elad Malka

הגיוס מגלה: השווי של הסטארט-אפ נחתך בחצי, אבל ההכנסות עלו

חברת הסטארט-אפ סנאפי, פלטפורמת המתנות לעובדים וללקוחות, השלימה סיבוב גיוס הון חדש בהובלת קרן קומרה ● הסיבוב בהיקף של 25 מיליון דולר משקף לחברה ירידת שווי, שנע כעת בין 180-200 מיליון דולר - כמחצית מהשווי הקודם שקיבלה החברה בשנת 2021

יירוטי כיפת ברזל מעל שמי אשקלון, ערב מתקפת הכטב''מים מאיראן / צילום: Reuters, Amir Cohen

ישראל החליטה: תקיפה ברורה ונחרצת נגד איראן; נשלמה היערכות חיל האוויר

דיווח: סעודיה ואיחוד האמירויות חלקו מידע מסווג עם ארה"ב כדי לסכל את המתקפה האיראנית ● קבינט המלחמה התכנס ב-14:00 לדיון נוסף על תגובת ישראל מול איראן ● נשיא צרפת מקרון הודיע שישוחח היום עם נתניהו, שר החוץ הבריטי: "שוקלים להטיל סנקציות נוספות על איראן" שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן שוחח עם שרי החוץ של ערב הסעודית, ירדן ומצרים עדכונים שוטפים

הרמטכ''ל, רא''ל הרצי הלוי, בבסיס נבטים / צילום: דובר צה''ל

על רקע F-35, הרמטכ"ל מבהיר: "טילים לישראל ייענו בתגובה"

דיווחים פלסטיניים: 4 הרוגים בתקיפת צה"ל מערבית לרפיח • שר החוץ הסיני: איראן מימשה את זכויות ההגנה העצמית שלה • רב-אלוף הרצי הלוי אמר אחרי המתקפה האיראנית כי "ישראל חזקה מאוד ויודעת להתמודד לבד" • דובר צה"ל: המתקפה שהייתה בדרכה לישראל סוכלה כמעט במלואה • גלנט הנחה להיערך לפינוי האוכלוסייה מרפיח • ביידן: ארה"ב מחויבת לביטחון ישראל • עדכונים שוטפים

משקאות ממותקים / צילום: Shutterstock

גביית יתר של 16.7 מיליון שקל: התביעה שאושרה נגד רשות המסים

בית המשפט אישר הגשת תובענה ייצוגית נגד רשות המסים בגין גביית מס קנייה ביתר מיבואני המשקאות הממותקים ● ברשות טענו בתגובה כי תנאי להשבת הכסף ליבואניות המשקאות יהיה הוכחה שהן לא גלגלו את המס לצרכנים ● המס, שהטיל שר האוצר לשעבר אביגדור ליברמן, בינתיים כבר בוטל ע"י הממשלה הנוכחית

נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

ועדת האיתור הכריעה: זה המנכ"ל המיועד של נמל אשדוד

ניסן לוי, שמכהן כסמנכ"ל ההון האנושי בבנק מזרחי טפחות, צפוי לקבל את תפקיד מנכ"ל נמל אשדוד ● ההמלצה של ועדת האיתור תעלה לאישור דירקטוריון הנמל בהמשך השבוע, ולאחר אישור הדירקטוריון המינוי טעון את אישור ועדת המינויים ברשות החברות

יאיר ארז, מנהל צוות החלוץ של רשות המטרו / צילום: יונתן בלום

150 ק"מ של רכבת: עוד לא היה בישראל פרויקט כזה. הכירו את הצעיר שאחראי עליו

יאיר ארז סולד מפוליטיקה, אך תמיד ידע שהוא רוצה לחולל שינוי דרך המגזר הציבורי ● כיום הוא מנהל צוות החלוץ של רשות המטרו: "רוצה כבר לראות את העבודות יוצאות לדרך" ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס

בנק J.P. Morgan / צילום: Reuters, Nicolas Economou

ריביות גבוהות היוו מכונת מזומנים לבנקים. לא עוד

הבנקים האמריקאים ג'יי. פי מורגן, וולס פארגו וסיטיגרופ הציגו דוחות טובים מהצפוי לרבעון הראשון, אך התחזיות שלהם קדימה מופחתות ● כשריבית הפד נותרת גבוהה, ייאלצו הבנקים לשלם יותר על פיקדונות, ומנגד יעמידו פחות הלוואות

חייל רוסי סוחב רחפן אוקראיני שתוקן ועודכן על ידי הצבא / צילום: ap, Russian Defense Ministry Press Service

איך נכשלו הרחפנים האמריקאיים לחולל מפנה במלחמה באוקראינה?

רוב הרחפנים הקטנים של חברות אמריקניות נכשלו בביצועיהם מול הטכנולוגיה הרוסית, ונחשבים כעת ליקרים ונוטים לתקלות ● בהיעדר פתרונות מהמערב, פנתה אוקראינה למוצרים סיניים זולים

אסדת נפט בטקסס, ארה''ב / צילום: Reuters, Carlos Kosienski

מחיר הנפט עלול להגיע ל־100 דולר לחבית ולתדלק את חששות האינפלציה

בארה"ב חוששים מעלייה מחודשת באינפלציה, לאחר שבשבוע שעבר מדד המחירים הפתיע לרעה בפעם הרביעית ברצף ● מחיר הזהב השחור טיפס לשיא של חצי שנה על רקע המתיחות הביטחונית, 90 דולר לחבית, ואסקלציה נוספת עלולה להחמיר את המצב ואת כאב הראש של הפד

הפגנה פרו־פלסטינית בלונדון / צילום: ap, Alberto Pezzali

סקר: המלחמה בעזה שלחה יותר אירופאים להיות פרו-פלסטינים מאשר למען ישראל

סקר חדש של האוניברסיטה העברית חושף כי מחצית מהנשאלים בבריטניה, בצרפת, בגרמניה ובפולין לא שינו את עמדתם בגלל המלחמה, אבל מבין מי שכן – שיעור גדול הרבה יותר הפכו לפרו-פלסטינים ● הישראלים, מנגד, רואים רק בגרמניה "ידידה" אירופית, ברוב דחוק

פרופ' רות פלאטו-שנער ואילנית אדסמן / צילום: איתמר מילרד, ניקי וסטפהל

כיצד שקל דיגיטלי יכול היה לסייע במלחמת "חרבות ברזל"

לשקל הדיגיטלי יש שלושה יתרונות אשר יכלו לבוא לידי ביטוי משמעותי במשבר הביטחוני והכלכלי הנוכחי: יעילות ביצוע תשלומים, הגשמת מדיניות ממשלתית וצמצום הסיכון של מימון טרור

פועלים עובדים באתר בנייה / צילום: Shutterstock

יותר ביקוש לפועלי בניין ועובדים בלתי מקצועיים, פחות למהנדסים ואקדמאים

שיעור התעסוקה עלה במרץ במקצת ועומד על 60.8%, ושיעור האבטלה הצטמצם ועומד על רמה של 3.1% ● עם זאת, ייתכן כי הגיוס הנרחב למילואים מצמצם מלאכותית את שיעור האבטלה

מטוס של חברת איזי ג'ט / צילום: מיכל רז חיימוביץ

חברת הלואו-קוסט הזו רק חזרה לישראל, וכעת חוסמת הזמנת כרטיסים עד אוקטובר

איזי ג'ט הודיעה כי היא משהה את הפעילות בישראל עד 21 באפריל, אך באתר החברה לא ניתן להזמין כרטיסים עד אוקטובר ● וגם: אילו חברות זרות מחדשות את הטיסות לישראל?

צילומים: מארק ישראל סאלם (ג'רוזלם פוסט), (AP (Jacquelyn Martin, רויטרס, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כך פעלה הברית האזורית להדיפת המתקפה של איראן ברגעי האמת

מזה כמה עשורים, ארה"ב מובילה מאמץ לטובת הידוק הקשרים הצבאיים בין ישראל ליריבותיה הערביות הוותיקות, כדי להתמודד עם האיום המשותף מצד איראן ● המאמץ הזה לא נבדק בקרב, עד שטהרן שיגרה את מטח הטילים והמזל"טים נגד ישראל ● כך הוא נראה מאחורי הקלעים

העימות בין ישראל לאיראן העסיק את תעשיית הפייקים העולמית

המתיחות בין ישראל לאיראן משכה תשומת לב עולמית. אבל לא תמיד בגלל האמת ● המשרוקית של גלובס

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: רויטרס - AMIR COHEN AP, LIBKOS Patrick Downs

"התיקון יגיע מהר": אחרי הירידות בוול סטריט - מה צפוי?

ערב המתקפה האיראנית המדדים המובילים בשוק ההון האמריקאי נצבעו אדום בוהק ● האם גם הימים הקרובים יתאפיינו בירידות? מבט לאירועי העבר מגלה כי התגובה של וול סטריט למשברים גאו־פוליטיים, גדולים וקטנים כאחד, היא בדרך־כלל נקודתית, ונמשכת בקושי שבועות

שיגור כטב''ם איראני / צילום: Reuters, dpa via Reuters Connect

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

לבנת מזרחי רינסקי / צילום: אילן בשור

הכירו את מנהלת המסחר שהפכה לשיאנית השכר של בתי ההשקעות

תגמולים בעלות של יותר מ־7 מיליון שקל הפכו את לבנת מזרחי רינסקי לבעלת השכר הגבוה בבתי ההשקעות המקומיים ● מי שהגיעה לאי.בי.אי לאחר מכה שספג כתוצאה מהימור פיננסי כושל של לקוחותיו, מובילה בשנים האחרונות את הצמיחה בפעילות המסחר, הוספת אלפי לקוחות והפיכתה לנדבך מרכזי ברווחים

את'ריום / צילום: Shutterstock

לראשונה, הונג קונג אישרה קרן סל העוקבת אחר האת'ריום

כשלושה חודשים לאחר אישור תעודות הסל על הביטקוין, הרשויות בהונג קונג הן הראשונות לאשר גם את האת'ריום ● גם בארה"ב הגישו בקשות להנפיק קרנות סל דומות, אך רק בסוף מאי תתקבל החלטה ● המטבע השני בגודלו עולה הבוקר ב-5%