הישראלים אוהבים לשבת בבתי-קפה - זה כבר ידוע. הישראלים לא אוהבים שעובדים עליהם, אבל למרבה הצער לא מעטים המקרים שבהם נותני שירותים כאן אכן לא אמינים - גם זה ידוע. כששני המקרים מתחברים ביחד, קיבלנו סיפור מקומם מאוד.

בתחקיר שבוצע בתוכנית "הכול כלול" בהגשת סיוון כהן בערוץ 10 נמצא כי את רשתות בתי-הקפה המובילות והפופולריות בישראל - קפה ג'ו, קפה קפה וקפה הלל - לא באמת מעניין מה הלקוחות מבקשים או אם הן מחויבות להגיד את האמת ללקוח.

בתחקיר נראה שללקוח אין שום שליטה על מה נותנים לו לשתות ולאכול בבתי-הקפה, ושהוא בעצם נתון לחסדים של הרשתות שרק רוצות למקסם רווחים.

תחקירנית של התוכנית התקבלה לעבודה ב-3 רשתות הקפה הישראליות, ולפי צילומי מצלמה נסתרת נראה כי כשאתם הלקוחות מבקשים קפה עם חלב דל-שומן - מה שאתם מקבלים זה חלב רגיל לגמרי.

בסניף רשת קפה ג'ו בחולון נאמר לתחקירנית שכשנגמר החלב הדל-שומן - פשוט עושים קפה מחלב רגיל. "אנחנו עושים רק מחלב רגיל, אבל אם זה לקוח שאנחנו אוהבים ומשקיעים בו - אנחנו עושים עם דל-שומן. אין לנו כד מיוחד לחלב דל-שומן, הוא בעצם רק ליופי".

בסניף רשת קפה הלל בכפר-סבא נאמר לתחקירנית "כשמבקשים ממך חלב דל-שומן - פשוט תוסיפי מים, זה אותו הדבר".

בסניף רשת קפה קפה בחולון התחקירנית תודרכה לשים חלב דל-שומן רק אם הלקוח מבקש קפה טייק אווי, והוא עוד מול המלצרים כשהיא מכינה אותו. "הלקוח לא באמת יודע מה הוא שותה - זה לא באמת מעניין אותי".

כפי שניתן לראות בסרטון, הרשתות מסרו בתגובה כי מה שצולם בסניפים מנוגד לנהלי הרשת, והן כמובן יבדקו לעומק את התנהלות הזכיינים במקום.