סוכנות בלומברג מתייחסת היום (ב') בצורה ביקורתית ביותר להמלצה האוהדת שפרסמה חברת המחקר האמריקאית אקסלרון (Acceleron) למניית פלוריסטם - המלצה אשר הזניקה את המניה בעשרות אחוזים בשבוע שעבר.

הדוח של אקסלרון שופך אור על עולם חברות המחקר, אשר מזיזות למעלה ולמטה מניות קטנות. למשקיעים אין מספיק מידע על אקסלרון על מנת לשפוט את המהימנות, מציין אנליסט הביומד סטיבן טפר ממגדל שוקי הון, שמוסיף: "יהיה זה מאוד לא אחראי לבצע החלטת השקעה על בסיס דוח בלי שם של אנליסט עליו".

בבלומברג הצליחו לשוחח בטלפון עם אחד ממייסדי אקסלרון, אשר ציין כי הוא אינו אחד הבעלים כעת של החברה, וכי לא הרוויח מהזינוק במחיר פלוריסטם.

"החברה מכוסה תדיר על ידי בנקי השקעות וחברות מחקר ברחבי העולם, בהתבסס על דיווחי החברה לרשות ניירות ערך האמריקאית. בעוד החברה מעולם לא הציגה בפני אקסלרון, אנחנו מברכים כל מוסד הבוחר לסקר ולנתח חברות בתחום הצלת החיים", נמסר מדוברות פלוריסטם.

לפי אתר האינטרנט של אקסלרון, היא מוכרת דוחות מחקר ל"לקוחות פרימיום", אך בלומברג לא מצא דרך להירשם לשירות. יתרה מכך, האתר מציע בחינם את דוח המחקר על פלוריסטם, כמו גם על 2 חברות טכנולוגיה רפואית אחרות.

אקסלרון, נזכיר, המליצה לקנות את מניית פלוריסטם במחיר יעד של 21 דולר, פרמיה של מאות אחוזים על מחיר השוק בשבוע שעבר.