חברת מיקרוסופט רוכשת את חברת עטי המגע אן טריג (N-trig) בסכום הקרוב ל-200 מיליון דולר. ככל הנראה חלק גדול מהסכום ילך לכיסוי חובות, כך שבפועל הסכום אותו תקבל אן טריג נמוך בהרבה. בחברת אן טריג סרבו להגיב, כאשר ממיקרוסופט נמסר שהם לא מגיבים לשמועות או ספקולציות.

אן טריג נחשבת לאחת המובילות בתחום עטי המגע עבור מכשירים ניידים. עט המגע בו מיקרוסופט משתמשת בטאבלט ההיברידי שלה - סרפס פרו 3 הואשל אן טריג, לאחר שהחליפה את חברת Wacom בייצור העט. תחום העטים נחשב לפוטנציאלי מאוד בעולם האלקטרוניקה. סמסונג מקדמת מאוד את הטאבלטים והסמארטפונים מסדרת ה-Note שלה, כאשר גם LG מחזיקה סמארטפון מבוסס עט. הצפי הוא למכירות של 534 מיליוני עטי מגע עד שנת 2020 לעומת 94 מיליון ב-2014 (מקור Touch Display Research).

אן טריג

תחום עטי המגע צפוי להגיע להמונים, כאשר אפל תיכנס אליו. בסוף השנה פורסם דיווח שאפל קיבלה פטנט על עט מגע, כך שאם היא תחליט להיכנס לתחום, הוא בוודאי יהפוך לסוער יותר.

אן טריג הייתה אמורה להפוך לחברה ציבורית בבורסה בת"א בסוף השנה, אך נאלצה לוותר על גיוס מתוכנן של כ-20 מיליון דולר. החברה לא הצליחה לעניין את המשקיעים בהנפקה לפי השווי המבוקש - 75-80 מיליון דולר "לפני הכסף" - והחליטה לוותר על ניסיון ההנפקה בשלב זה. זאת, למרות שהיו משקיעים שהביעו עניין בהשתתפות בגיוס ההון.

אן טריג, המפתחת שבבים המיועדים לממשק מסכי מגע ועטים דיגיטליים, פנתה להנפקה בת"א כשלדוחותיה מצורפת הערת "עסק חי" והיא אינה עומדת בהתניות הפיננסיות של הלוואה שלקחה (אם כי הבנק המלווה האריך את המועד לעמידה בהתניות לא אחת).

המשקיעים באן טריג הם יו"ר החברה בנימין קאהן, קיינן פרטנרס, Tamares של פויו זבלדוביץ' ואוורגרין. מיקרוסופט, היא בעלת מניות באן טריג וגם הלקוחה המרכזית שלה.

אן טריג, בניהולו של דן ענבר, מעסיקה כ-170 עובדים. החברה הוקמה ב-1999, וב-2011 שינתה את המודל העסקי שלה והחלה להתמקד בעטים דיגיטליים, מה שהוביל לירידה בהכנסות שלה (אם כי מכירות העטים עלו). מיקרוסופט אחראית על 79% מהכנסות החברה. ב-2011, שנת השיא במכירות החברה, שוויה של אן טריג הוערך ב-200-300 מיליון דולר. עוד קודם לכן, דיברו בחברה על הנפקה בנאסד"ק, דבר שלא קרה. מתשקיף אן טריג עלה, כי הפסדיה עד יוני 2014 מסתכמים ב-117 מיליון דולר, כשבמחצית הראשונה של השנה היא רשמה תזרים שלילי של 4.4 מיליון דולר מפעילותה השוטפת. בסוף יוני 2014 היו בקופת החברה בפחות מ-5 מיליון דולר, וההון העצמי שלה עמד על כ-12 מיליון דולר בלבד.