גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"ירו עליי בתוך הנגמ"ש, אבל הוא המשיך לנסוע - למטרה"

חיים אלמוזנינו, מנכ"ל דואר ישראל הפורש, מדבר על תוכנית ההבראה, וחרף הקרבות הקשים מחמיא לשר התקשורת לשעבר ארדן: "הוא היה בסופו של דבר לא פופולרי לטובת הצלת החברה ושיפור השירות לאזרח"

חיים אלמוזנינו / צילום: תמר מצפי
חיים אלמוזנינו / צילום: תמר מצפי

בדרכי לראיון עם חיים אלמוזנינו, מנכ"ל דואר ישראל הפורש, התלבטתי מה השאלה הראשונה שאשאל אותו לפני שנצלול יחד למשבר בחברה וסיכויי ההצלחה של התוכנית להבראתה. ברגע שהגעתי למשרדו, כבר בכניסה צצה השאלה מאליה. המשרדים המוזנחים, השער שלא נפתח אלא רק לאחר שהמזכירה מבקשת מהשומר שיואיל בטובו לפתוח, המאבטחים בכניסה שמתעלמים מנוכחותך ועוסקים בשאלת כוס התה שלהם, ההזנחה והכיעור של הבניין ובקיצור - כל מה שמגלם תרבות ארגונית קלוקלת, שריד לימים רחוקים המזכירים ארגונים ממשלתיים שימיהם היפים חלפו מזמן.

אלמוזנינו לא מתחמק: "לצערי, נכון. הארגון הזה - אין לו מה למכור, אלא שירות. לא ימכור שירות - לא ישרוד. אין לו שום יתרון אחר, אין לו שום מוצר שהוא מוכר, למעט שירות. בשנים האחרונות הארגון נלחם על חייו, אבל לפי פירמידת הצרכים של מסלו הוא קודם כל היה צריך לחיות, ולכן הוא נאלץ להשקיע בשירות מעט יחסית, כי קודם כל הוא היה צריך לחיות. זה לא מה שאני חושב עליו כרגע; זה משהו שאמרתי אותו בערך ביום הראשון או השני שנכנסתי למערכת, ועדיין הייתי צריך להקצות את מרב תשומת הלב ולדאוג שהחברה הזאת תשרוד. עם זה, בתוכנית ההבראה שכבר כולם מכירים אותה, שהוגשה בסוף 2013, הפרק הראשון מדבר על שירות. חלק משמעותי מאוד מההסכם והתוצאה של תוכנית ההבראה מדבר על שיפור השירות".

- היית צריך לעשות הסכם הבראה כדי לשפר את השירות?

"לגמרי. מהרבה סיבות. הסיבה הראשונה היא כדי לשנות את מה שאתה ראית ואת מה שאנחנו ראינו, כלומר צריך לשנות את התרבות הארגונית של החברה. יש לנו הסכם קיבוצי חדש שמאפשר שינוי, גם של ההנהלה וגם של העובדים, למה שהחברה הזו צריכה לעשות. אני חייב להגיד לזכותם של העובדים ונציגיהם - ואני מדבר על הנציגים גם בהסתדרות - הם הבינו את זה יחסית די מהר בתוך המו"מ, שחייבים לשפר את השירות, ובלי שיהיו לנו את היכולות לקחת את זה למקום הנכון, לא תהיה תקומה לחברה.

"הדבר השני זה כשאתה חושב איך תשלם את המשכורות בחודשים הקרובים, אז אתה שם את הכסף כדי לשלם את המשכורות - ומדובר ב-7,000 משפחות שמתפרנסות - עוד לפני שאתה שם אותו, לצערי הרב, בשירות. כשהסדרנו את נושא יציבותה של החברה, והסדרנו את נושא יחסי העבודה, אין לנו במה להשקיע כרגע אלא בשירות. אני חייב להגיד בהגינות, זה תהליך - לשנות את שעות העבודה, לשנות את חלוקת הדוורים. זה הכל תהליך".

- אני זוכר את הכניסה שלך לתפקיד, ואני לא זוכר את קריאות השבר שלכם, שלך ושל היו"ר, מהיום הראשון או בתחילת הקדנציה. כלומר זה לא היה. מלבד החשש שיש להחזר חובות לבעלי אגרות החוב, לא יצרתם רושם שאתם במשבר כבד.

"נכנסתי לתפקיד בסוף 2011. כעבר זמן קצר הוצאתי מכתב שאמר שאם לא יטפלו במשבר כמו שצריך, יתרות המזומנים שלנו ילכו ויתמעטו, ונגיע למשבר איפשהו ב-2014. בסוף 2011 הגשתי תוכנית הבראה. אני לא נמצא בסיטואציה של להעביר ביקורת, אבל צריך מישהו שישתף פעולה, וזכיתי לשיתוף פעולה מלא, מכל הגורמים, רק בתוכנית שהגשתי על 2013. זאת אומרת, הייתה תוכנית ב-2011 וכולם חשבו שבגלל שזה לא קורה מחר בבוקר, אז אפשר לחכות. כולם חשבו שאולי יהיו פתרונות אחרים. בסופו של דבר, כאשר ב-2013 הקיר שלתוכו רצנו התקרב, כולם התגייסו. אני אומר כולם ואני מתכוון לכולם, כולל יו"ר ההסתדרות שנכנס לעובי הקורה באופן אישי. אני יכול להראות לך את התוכנית בכתובים".

- ואז אתה בא ומנסה לדבר עם העובדים ולשכנע אותם שיש כאן משבר, והם מצדם רואים בך את האחראי למשבר. בדיעבד, אולי עשית טעויות בדרך שבה טיפלת ביחסים עם העובדים בתחילת הדרך?

"אין לי שום טענה - לא לגבי העובדים ולא לגבי נציגות העובדים. הם בחרו בדרך שלהם, ואני בשלי. צריך לראות בסופו של דבר את התוצאה שמראה שכנראה הדרך הייתה מצוינת. אני לא יודע אם בגללם או בגללי, אבל עובדתית הגענו להסכם עם מימון שרצינו ממשרד האוצר; עם מערכת יחסי עבודה חדשה בתוך ההסכם; עם הסכם קיבוצי חדש; עם רגולציה חדשה שטיפלה בכל מה שרצינו - גם בצד של השירות, גם בצד של התעריפים, גם בצד של הקלות בכל מה שקשור לשירותים חדשים, ודברים נוספים".

- זאת אומרת שמשבר היה חייב לקרות?

"הייתי שמח אם זה לא היה. אני חושב שאף אחד לא נהנה ממה שהיה פה בתוך התהליך, אבל אם אתה שואל אותי אם אני מסופק ואם אני מוכן לשלם עוד פעם את המחיר כדי להגיע לתוצאה כזאת, התשובה היא כן. שמע, קרתה פה מהפכה, דבר כזה לא קרה עשרות שנים".

- מהו הלך הרוח של מנכ"ל שבאמצע הכהונה רואה משבר מתקרב ומקבל משותפיו, שאמורים לעבוד לצדו, מהרגולטור, כתף קרה מאוד - ואני מתכוון לכל מה שקרה עם שר התקשורת לשעבר, גלעד ארדן, שבעצם לא רצה שתישאר?

"אני באופן אישי נחוש מאוד ואופטימי מאוד. לא היה לי עניין אישי עם אף אחד. ברגע שהבינו שבאמת כל המטרה שלי היא לתקן את הדואר, אני חושב שההתנגדויות הלכו והתמעטו. בסופו של דבר, שר התקשורת כרגולטור נתן את ידו לצמצום מספר ימי החלוקה של דואר לבתים, שזו הליכה רחוקה מאוד, רק על מנת להציל את החברה ולשפר את השירות במקום שצריך. הוא הוריד משהו שלא צריך, כדי לתת משהו שכן צריך.

"הוא הסכים להעלות תעריפים, ואני מעריך אותו על כך. הוא היה בסופו של דבר לא פופולרי לטובת הצלת החברה ושיפור השירות לאזרח. בסוף צריך להסתכל על השורה התחתונה והוא לקח על עצמו סיכון כדי להציל את החברה. הוא היה יכול באותה מידה להגיד 'עזוב, לא רוצה, שישברו את הראש האוצר'".

- אחרי כל מה שעברת איתו - כל ההדלפות נגדך, כל מסע הרדיפה הפומבי - ואתה מוצא לנכון לפרגן לו. זה יפה.

"כי בסופו של דבר, לכל אורך הדרך, לא פיתחתי מערכת יחסים אישית עם אף אחד. מערכת היחסים שלי הייתה עניינית מאוד, וגם במחלוקת איתו עשיתי כל מה שיכולתי כדי להיות ענייני. אם לא הייתי כזה, לא הייתי מצליח להגיע לתוצאה ולמהפכה שנעשתה. בשורה התחתונה, סופרים את הכסף במדרגות. אם הוא לא היה חותם ב-17 בנובמבר על הנייר - אין לנו כלום. והוא חתם".

- ואם הוא לא היה חותם?

"אין לי מושג, באמת אין לי מושג. לא היה לנו כסף, לא היינו בהסדר, לא היינו פותרים את הבעיות עם מחזיקי אג"ח. אני מניח שמחליפו, שזה ראש הממשלה, לא היה מטפל ולא מתעסק בזה. היינו תחת חסות בית המשפט באופן אינטנסיבי, אולי היינו עם נאמן, אולי היינו עם מפרק".

- אי אפשר היה לעשות את הרפורמה מבלי להעלות מחירים? למה זה נופל על הציבור?

"מי שמעלה את המחיר זו ועדת ציבורית שנקראת ועדת רייך. הוועדה הקודמת, ועדת שגיא, קבעה שהתעריפים יחזיקו עד 2010. זה אומר שמאז 2010, ברוב המוצרים הדואר היה הפסדי, ולכן הוועדה קבעה שיש להעלות את התעריפים".

- ובסוף כל התהליך אתה עוזב?

"התוכנית מאתגרת מאוד. היא לא תוכנית של זבנג וגמרנו. זה שינוי מהותי בכל מה שקורה בחברה ל-4 שנים. אני חושב שצריך לתת למישהו אחר לבוא עם האנרגיות ולהתחיל מהנקודה החדשה. לא אמרתי מעולם שיש לי כוונה להישאר פה 8 שנים".

- אולי בעצם זו הנקמה המתוקה שלך. עכשיו אתה אומר לכולם 'ניצחתי. עכשיו תעשו מה שאתם רוצים'.

"אני לא מסכים בכלל. הייתי שמח מאוד לבוא ולהיות המנכ"ל של הדואר, ושמישהו אחר יביא לי את התוכנית ויגיד לי 'מפה לך תיישם'. באמת. אני חושב שזו יופי של נקודת פתיחה. בשביל שיא חדש צריך מישהו אחר".

- היו לך נקודות משבר בתהליך, שבהן רצית לעזוב?

"בוודאי שכן, אבל כשאתה בוחן את זה, זה לוקח בדיוק 4 שניות. השתנה משהו בתמונה הכללית? האם לצורך העניין, אני עדיין יכול להשיג את מה שאני חושב שהארגון הזה והחברה הזו צריכים, או לא? האם השתנה משהו בתפיסה שלי לגבי מה נכון, לגבי האמת. התשובה היא לא".

- אחד הנכסים הכי משמעותיים במאבק היה העמידה של רשות החברות ומשרד האוצר מאחוריך, ואי-ההסכמה שלהם להדיח אותך - כפי שרצו במשרד התקשורת.

"כולם, ללא יוצא מן הכלל, היו מגויסים לעניין, וגם משרד התקשורת".

- ירו עליך בתוך הנגמ"ש?

"ירו, אבל הנגמ"ש המשיך לנסוע, קדימה - למטרה. אז יכול להיות שקצת נעלבתי, והרגשתי שזה לא הוגן, אבל עוד פעם - בסוף הייתה מטרה".

- הייתה לך הזדמנות לשבת ב-4 עיניים עם ארדן? השלמתם בסוף?

"אני לא דיברתי אתו, הוא לא דיבר אתי. הוא היה יכול לתקוע את זה בקלות, ואני מאוד מעריך את העבודה שהוא עשה".

- והעובדה שמונה יו"ר שמהרגע הראשון הייתה לו מטרה ברורה להזיז אותך?

"אני לא יודע על מטרה ברורה כזו. עדיין, בסופו של דבר, להביא את התוכנית כתוכנית הבראה לדירקטוריון, זה דירקטוריון שהוא עמד בראשו. בסוף, תסתכל על התוצאות".

- כיצד אתה רואה את החלק ברפורמה להכנסת משקיע פרטי לתוך החברה? אולי האוצר חיפש פשוט כסף למימון פיטורי העובדים?

"אני לא חושב. קודם כל, צריך לממן את התוכנית, וזה בהחלט יעזור, אבל אני חושב שזה חלק מהשינוי. אני חושב שהחברה מצד אחד צריכה לשרת כחברה ממשלתית, אבל מצד שני צריכה להתנהג כמו חברה עסקית לכל דבר כי היא נמצאת בשוק תחרותי לחלוטין. כל השירותים שלה בסופו של דבר, במוקדם או במאוחר נמצאים בתחרות מלאה, וכדאי שהיא תתנהל ככה. אין ספק שמשקיע פרטי יאיץ את התהליך שבו החברה תתפוס את עצמה ואת שירותיה כמו כל חברה פרטית או עסקית אחרת. תזכור שאם ייכנסו 20% - עדיין 80% זה חברה ממשלתית, אבל לדעתי, ה-20% האלה יעזרו בהאצת השינוי התרבותי והארגוני של החברה".

- האם משקיע פרטי לא נוגד את הרעיון של שירות לכלל האזרחים?

"הסיבה העיקרית שדואר בעולם ובישראל ממשלתי, זה שהוא צריך לספק שירות אוניברסלי שהוא לא רווחי. והוא יותר מוצר חברתי. ככל שהזמן חולף, הנתח של האוניברסלי פוחת והנתח של הפרטי, החבילות, עולה. בסוף התהליך, הדואר לא יצטרך להיות בכלל ממשלתי במובן של ספק שירותים אוניברסלי, ולכן התהליך הזה כרוך גם ביציאה מהממשלה, כי הוא נכנס לשוק תחרותי, הוא חייב להתמודד באותם כלים של המתחרים, וזה אחד הבסיסים העיקריים של תוכנית ההבראה. עם זאת, כשאתה לוקח משקיע פרטי, אתה גם חייב להוריד לאט-לאט את המושכות ואת האזיקים של הרגולציה. זה התהליך".

- היית ממליץ לחברות להיכנס ולהשקיע בדואר?

"אני חושב שהפלטפורמה מצוינת, וגם ההסכם הקיבוצי הוא בסיס מצוין".

- בסופו של דבר, כדי לסגור את כל ההסכם נזקקתם לשיתוף פעולה מצד מחזיקי האג"ח ואיום מצדם להגיש בקשת פירוק.

"'שיתוף פעולה' זה לא הביטוי הנכון. מחזיקי האג"ח נתנו לנו בעצם תמונת ראי למצב שאנחנו נמצאים בתוכו. סירבנו לכל אורך הדרך לפתור את בעיית מחזיקי האג"ח, עם כל הכבוד להם. היה הסכם בינינו שנקרא 'אג"ח או השטר', שהגדיר את מערכת היחסים. הם רצו לשפר את מצבם. אנחנו לא מצאנו לנכון לשפר את מצבם מתוקף העובדה שיש לנו הסכם. אני לא מכחיש את העובדה שיש בעיה בחברה. אמרנו שהפתרון היחיד שמבחינתנו הוא פתרון קביל הוא הבראה. הם היו שמחים מאוד שנפתור את זה בדרך הרבה יותר קצרה, ואנחנו סירבנו.

"סירבנו, כי זו חוכמה קטנה מאוד לפתור את בעיית מחזיקי האג"ח ולהשאיר את החברה עם הבעיה. במילים אחרות, הפכנו להיות מאוד-מאוד לעומתיים כלפיהם ולא נותרה להם ברירה אלא לדרוש את גיבוש תוכנית ההבראה. הם טענו שהחברה נמצאת במסלול של התדרדרות, ואנחנו לא הכחשנו את זה מעולם. העניין היחיד שאמרנו שהפתרון הוא פתרון של הבראה. הם רצו דברים אחרים. הם רצו לברוח מהמשוואה הזאת ולהגיד 'תן לי את זה, תן לי ביטחונות', וזה אומר שהייתי צריך להעדיף אותם על להעדיף את האזרח הפשוט".

- יש סיכוי שתחזור לנהל חברה ממשלתית בעתיד?

"Never say never. על פניו, עושה רושם שאני מתכוון לחזור עכשיו לשוק העסקי, וכנראה שזה גם מה שאעשה. המחיר ששילמתי לא פשוט, אז התשובה היא שאני מעדיף שלא, אבל אני לא יכול להגיד לך שזה לא יקרה".

עיקרי תוכנית ההבראה

■ תקן החברה יקטן ב-1,200 משרות בתקופת ההסכם. במסגרת זו, ממצבת העובדים נכון ל-22.9.2014 יפחתו 650 משרות עובדים קבועים ועוד 300 משרות עובדים יותר מ-5 שנים. מתוך יתרת העובדים בעלי ותק של יותר מ-5 שנים, יקלטו לקביעות 500 כנגד פרישת ה-650 ועוד כ-500 יהיו בגדר עובדים ממתינים לקביעות

■ הדוורים ייחלקו דברי דואר רשומים עד 1 ק"ג, דברי דואר עד 1 ק"ג למגזר העסקי (צרורות) ודברי דואר עד 0.5 ק"ג למגזר הפרטי, תוך העמדת הכלים המתאימים על-ידי החברה

■ שימוש ברשתות שיווק חיצוניות, הן למתן שירותי אשנב הן למסירה וקבלה של דואר: א. כתחליף לסוכנויות שנסגרות ב. כתגבור לסוכנויות עמוסות ג. לעמידה בפריסה של חובה אוניברסאלית בפריפריה, ללא פגיעה בסניפי דואר קיימים

■ שיעור מסירת דברי הדואר הרשומים על-ידי הדוורים יעמוד על 90% מסה"כ דברי הדואר הרשומים המיועדים לחלוקה על-ידם. ייקבע תוך 30 יום מנגנון פרס/קנס אפקטיבי על-ידי החברה והוועד

■ שינוי שעות הפתיחה של יחידות הדואר: סניפי הדואר ייפתחו 3 ימים בשבוע בשעות 8:00-20:00 ברציפות, יום/שניים ייפתחו ב-8:00-13:30 וביום שישי ב-8:00-12:00. עובד יעבוד עד יומיים בשבוע עד 20:00 בערב (פיצול או משמרות)

■ העובדים מתחייבים שלא להתנגד להנפקה. כוונת המדינה להקצות עד 20% למשקיע פרטי ולאחר מכן להנפיק עד שיעור מצטבר של לא יותר מ-40%. כל זכות שתינתן למשקיע הפרטי שהיא מעבר למי שרכש בהנפקה תינתן לתקופה שלא תעלה על 7 שנים. שיעור החזקת המדינה בחברה לא יפחת מ-60% במשך 10 שנים מההסכם או מתום 3 שנים מיום אובדן הזכויות האמורות למשקיע האמור, המאוחר מביניהם. מוסכם כי חברת בנק הדואר תישאר בבעלות מלאה של חברת הדואר

עוד כתבות

נמל גמליק בטורקיה / צילום: Shutterstock

כך אנשי מסחר בטורקיה ובישראל פועלים לעקוף את החרם

החלטת ארדואן לאסור סחר עם ישראל הדהימה את גורמי המסחר בשני הצדדים, שפועלים עתה למציאת חלופות ● בעוד שאנשי עסקים באנקרה מקווים שמדובר בגל שיחלוף, בממשל מנסים להשיג באמצעות המהלך השפעה על עזה ● 3 הערות

גלעד אלטשולר ומנכלי בתי ההשקעות מיטב, הראל, מור, כלל ומנורה מבטחים / עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: איל יצהר, רמי זרנגר, סיון פרג', יעל צור, ענבל מרמרי, טל שחר

אלטשולר שחם מביע אי אמון בשוק המניות הישראלי. מה האסטרטגיה של המתחרים?

בעקבות חשיפת גלובס על המהלך שמוביל בית ההשקעות הגדול בישראל, בדקנו מה עושים בגופים המתחרים ● אלה, מתברר, עדיין מזהים הזדמנויות ותמחור נוח בשוק המקומי, למרות הקונצנזוס בקרב בתי ההשקעות שרוב התיק מופנה לחו"ל ● איפה שיעור החשיפה הגבוה למניות ישראליות ואילו גופים עשויים לשנות אסטרטגיה?

דורון כהן / צילום: איל יצהר

משרד המשפטים בוחן ניגוד עניינים במועמדות דורון כהן ליו"ר רשות שוק ההון

דורון כהן, מנכ"ל האוצר לשעבר, מועמד לתפקיד יו"ר רשות שוק ההון לצד מ"מ יו"ר הרשות הנוכחי, עמית גל; והמשנה למנכ"ל חברת הביטוח ווישור, זיו כהן ● משרד המשפטים בוחן האם קיים חשש לניגוד עניינים במינויו של דורון כהן, שאחותו מכהנת כדירקטורית בלתי תלויה בחברת הביטוח מגדל

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock

העליות בת"א התמתנו בנעילה מהחשש כי עסקת החטופים לא תצא לפועל

מדד ת"א 35 עולה ב-0.4% ● השקל הפגין איתנות השבוע, אך בסיכום אפריל נחלש מול הדולר ● אפל הציגה את תוצאותיה הכספיות והמניה זינקה ● במזרחי מעריכים כי למרות דוח התעסוקה הפושר של חודש אפריל בארה"ב לא אמור להשליך מהותית על תזמון הורדת הריבית ● באופנהיימר מזהים הזדמנויות במגזרי הפיננסים והתעשייה בשוק המניות האמריקאי

מימין: אריאל ארליך, יריב לוין, עוזי פוגלמן, רון סולקין / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: אלכס קולומויסקי־ידיעות אחרונות, דוברות הרשות השופטת, איל יצהר

האינטרסים והדילים: מאחורי הקלעים של הוועדה לבחירת שופטים

עשרות שופטים ורשמים חדשים מונו בשבוע שעבר, צעד הכרחי לאור העומס הכבד על מערכת המשפט ● הפשרות שנאלצו לעשות בוועדה כדי לזכות במינויים החדשים, ההישגים של הקואליציה, השריף החדש בנגב והמשמעות הנעלמת של המילה "זמני" ● חמש הערות על בליץ המינויים

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

חנות שמרה חניה ללקוחות בעזרת קלנועית, נקנסה וערערה לעליון. מה קבע ביהמ"ש?

זוג הורים הגיעו לביהמ"ש לאחר שלא הצליחו להסכים אם לחסן את בנם בחיסוני שגרה המומלצים ע"י משרד הבריאות ● חנות בחיפה הציבה קלנועיות בחניות ציבוריות הסמוכות אליה, כך שיישמרו ללקוחותיה, לאחר שנקנסה 7 פעמים ביקשה להישפט ● ביהמ"ש המחוזי בבאר שבע תיעד בווידאו דיונים ועורר ביקורת ● 3 פסקי דין בשבוע  

חדשות הביומד / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: עמית שאבי (ידיעות אחרונות), Shutterstock

סטארט-אפ ניישן סנטרל: ההייטק הישראלי מתאושש, אבל הביומד לא

הביומד הישראלי לא מתאושש בקצב של ההייטק, אקזיט לבלקין ויז'ן, גיוס לסטארט-אפ של נפתלי בנט ותקווה לסוגי סרטן שאינם מגיבים לטיפולים המקובלים ● השבוע בביומד

הפגנה פרו־פלסטינית בבראון. לחץ הסטודנטים הניב פרי / צילום: Reuters, Anibal Martel

האם אוניברסיטאות אמריקאיות מפתחות נכונות לשאת ולתת על החרמת ישראל?

לפי שעה רק קומץ של אוניברסיטאות ומכללות הציעו למפגינים האנטי־ישראלים להתפנות תמורת חשיפת אחזקותיהן ומשא ומתן על משיכת השקעות ● אבל ביניהן נמצאות לפחות שתי ענקיות, עם תיקים של 20 מיליארד דולר ● עצם נכונותן הפרגמטית לשקול זאת צריכה לעורר חשש

נגמ''ש צה''לי / צילום: צילום מנתק

עסקת הענק של משרד הביטחון בתחום השריון

קבוצת אימקו ומשרד הביטחון הודיעו על הסכם מסגרת רב־שנתי בסך 377 מיליון שקל ● ההסכם החדש צפוי יותר מלהכפיל את צבר ההזמנות של הקבוצה לסך של כ־725 מיליון שקל ● בעקבות העסקה, מניית אימקו זינקה ב-19% ● ובאיזה חוזה זכתה היום אלביט?

רם בלינקוב, מנכ''ל משרד האוצר לשעבר / צילום: שלומי יוסף

בוגרי אגף תקציבים מוחים נגד המדיניות הכלכלית של הממשלה

בוגרי אגף התקציבים במשרד האוצר יתאספו מחר (ג') למחות על כך שהאגף אינו שומר על הקופה הציבורית ● גורמים באגף בתגובה: "צריך לתת לנו גב"

מתלה עם כביסה בפרוזדור, במלון של מפונים בטבריה / צילום: ap, Ariel Schalit

רשות המסים מגבירה את האכיפה על משכירי דירות שהקפיצו את המחירים למפונים במאות אחוזים

השכירויות שמפוני הצפון מתבקשים לשלם מגיעות לעשרות אלפי שקלים בחודש, וברשות תמהים איך אין דיווחים של משכירים שכבר לא עומדים בתקרת הפטור ממס ● מבצע אכיפה ממוקד ינסה לאתר אותם: "חזירות מקוממת"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

נכנע ללחץ תושבי פתח תקווה? סמוטריץ' דורש לדון מחדש בתוכנית המטרו שכבר אושרה

שר האוצר מבקש ממזכיר הממשלה לאפשר לו להגיש בקשה לדיון נוסף בתוכנית לקו M2 של המטרו, בטענה שלא נשלחה לשרים כנדרש ● גורם המעורה בפרויקט: "מביך ששר האוצר מתנהג כמו אחרון המתנגדים, מטעמים צרים"

מכוניות חדשות ממתינות לייצוא בנמל טיינג'ין בסין / צילום: Shutterstock

כל רכב חמישי שנמכר בארץ הוא מסין: הסיבות והחששות מאחורי הנתון החריג

למרות הרוחות הצוננות שנושבות מבייג'ין, נתוני מסירות הרכב מתחילת השנה מגלים ששוק הרכב הישראלי הופך להיות "סיני" במובהק ● עד כמה המגמה תלויה ביציבות הביקוש לרכב חשמלי בישראל והאם התדרדרות נוספת ביחסי ישראל–סין "תקרר" את הביקוש וההיצע

חסימת איילון דרום הערב / צילום: רוני שפירא

משפחות החטופים הפגינו הערב ברחבי הארץ: קוראות לעסקה מול החמאס

הנייה הודיע לקטאר ולמצרים: "מקבלים את תנאי הפסקת האש" • תיעוד: חגיגות בעזה אחרי הודעת חמאס • גורמים בישראל: זו הטעיה, חמאס הסכים למתווה מרחיק לכת שלא מקובל על ישראל • עדכונים שוטפים

ינקי קוינט, מנהל רמ''י ומ''מ מנהל רשות החברות הממשלתיות / צילום: שלומי יוסף

בעיכוב של עשרות שנים, המדינה תפריט קרנות השתלמות של מאה אלף עובדים

ועדת השרים להפרטה תדון בשבועות הקרובים במכירת החזקות המדינה בשבע קרנות השתלמות, מלבד אלו של המורים והשופטים ● לפי ההצעה, המניות יעברו לידי ההסתדרות, כשהיקף הנכסים הוא כ־8.4 מיליארד שקל ● המטרה: הפחתת הנטל על המדינה ● מה צפוי לחוסכים? ● גלובס עושה סדר

וורן באפט נואם באסיפה השנתית של ברקשייר האת'ווי

היורש, ההשקעה המסתורית, והדרך ל־50% תשואה בשנה: התובנות מהכנס הגדול של האורקל מאומהה

וורן באפט, המשקיע הפרטי הגדול והמפורסם בעולם עמד בסוף השבוע בפעם ה־51 על הבמה באומהה והשיב לשאלות משקיעיו במשך חמש שעות ● מדוע הקטין את ההחזקות שלו באפל, מה הוא חושב על מהפכת ה־AI, למה הוא מגדיל את קופת המזומנים שלו במקום להשקיע אותה, ומה היה עושה לו חזר לגיל 20

רפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

אחרי הודעת חמאס: החלה "פעולה ממוקדת" במזרח רפיח

על רקע הודעת חמאס שהוא מקבל את ההצעה המצרית להפסקת אש, הקבינט הצביע הערב להמשיך בפעולה ברפיח ● עוד נמסר כי "ישראל תשלח משלחת למתווכות כדי למצות את ההיתכנות להגעה להסכם"

אניית הקרב Hessen, בשובה מהים האדום לגרמניה / צילום: Reuters, Sven Eckelkamp

הגרמנים נסוגו, החות'ים השתכללו: כוח המשימה האירופי בים האדום מקרטע

דברי האדמירל היווני שעומד בראש כוח המשימה האירופי, שדלפו לתקשורת הזרה, חשפו כי הכטב"מים שמשגרים החות'ים מתגברים על ההגנות האוויריות, ושעם שלוש ספינות בלבד, הוא לא יכול למלא את המשימה ● בינתיים, מספר הספינות העוברות במצרי באב אל–מנדב צנח

שרון רן שגב ונעמי רינת / צילום: יח''צ

לזכור ולא לשכוח: יוזמות אזרחיות להנצחת זכר השואה

גלובס מרכז שורה של יוזמות אזרחיות בולטות להנצחת זכר השואה בישראל ובעולם, במרחב הפיזי והדיגיטלי ● ישראל מתגייסת 

אילוסטרציה: shutterstock

ההתייקרות כבר פה, אספקת חומרי הגלם בסכנה: החרם הטורקי מכה בענף הבנייה

שלוש חברות הודיעו על העלאת מחירי מוצרים המשמשים לבנייה, בעקבות חסימת היצוא מטורקיה ● הפתרון המיידי: מסלולי "מעקף" שצפויים להוסיף עלויות ולעכב את הגעת הסחורות ● הקבלנים אובדי עצות: "חברות ביצוע יקרסו, עבודות תשתית יתייקרו, והציבור ישלם מחיר"