הנוסעים המתפרעים מ"טיסת השוקולד" חזרו היום ארצה, ובחברת ישראייר בודקים אילו סנקציות להטיל עליהם - אם בכלל. בחברה אומרים היום (ב') בשיחה עם "גלובס" כי הם נמצאים בתהליך של תחקור האירוע, וכאשר הוא יסתיים, יוחלט כיצד לפעול. בכל מקרה, ההערכה היא כי ישראייר תפנה לרשויות.

בתשובה לשאלה מדוע לא כבלו את הנוסעים המתפרעים לכיסא, כפי שקרוב לוודאי היו עושים בחברות תעופה זרות, אומרים בישראייר: "כשמרגישים שיש סכנה לנוסעים, ואין אפשרות להשתלט - אפשר לקשור את הנוסע. פה הייתה אלימות מילולית קשה, שלא התפתחה להתפרעות המצדיקה קשירת נוסע למושב".

בחברה מסבירים כי הסרטון שהופץ ברשת ובכלי התקשורת לא מציג את כל התמונה. לדבריהם, האירוע החל בכך שאותה חבורת מתפרעים קיללה את אחת הדיילות, והיא הלכה למנהל הטיסה לדווח לו על כך. מנהל הטיסה טיפל בעגלת הדיוטי פרי באותו רגע, הפסיק את המכירה וניגש עם העגלה לקדמת המטוס. בדרך, אותה נוסעת מפורסמת החלה לצעוק לעברו, כפי שניתן לראות בסרטון.

לפי ישראייר, מי שעצר את אלי, בעלה של הנוסעת שצרחה בגלל השוקולד אשר קם לעבר הדייל וקילל אותו, הוא נוסע אחר שהשתייך לאותה חבורת נוסעים והיה בדרך לחזור למקומו. לא ניתן לראות זאת בסרטון, אך הוא זה שהרגיע את הרוחות.

בישראייר טוענים כי מיד לאחר מכן, הטייס הודיע ברמקולים שעל הנוסעים לשבת במקומם ולהירגע, ואז המטוס חזר לתפקוד רגיל, ואפילו התקיימה הצעת נישואים על המטוס - "וכל המטוס היה בהתרגשות", לפי דוברות החברה.

בעוד ישראייר שוקלת כיצד לפעול, גורם המקורב לנושא אומר שהנוסעים שהתפרעו "שוכבים על הרצפה ומתנצלים".