העימותים בין עובדי כיל לחברה מחריפים, ומגיעים לאלימות. לפי הודעת כיל הערב (ג'), עובד מפעלי ים המלח בדימונה ניסה לתקוף בסכין שליחים של החברה שהגיעו אל ביתו למסור לו מכתב שימוע לפני פיטורים. השליחים נמלטו ללא פגע, והם מגישים תלונה למשטרה. העובד נעצר.

ניסנקורן מאיים בסכסוך עבודה

על רקע המאבק החריף בין עובדי כיל בגיבוי ההסתדרות לבין הנהלת החברה על עניין פיטורי מאות עובדים במפעלי ים המלח ובחברת הברום, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן מכריז היום (ג'), כי "אם לא יימצא פתרון למשבר בדרום עד יום חמישי, יוכרז סכסוך עבודה כללי בכל אזור דרום הארץ".

"חייבים להציל את אזור דרום הארץ מגל הפיטורים שמרחף מעל תושבי הנגב", אמר ניסנקורן. "אם לא יימצא פתרון למשבר עד יום חמישי, נחריף את המאבק ואכריז על סכסוך עבודה כללי בכל האזור. מדובר במשאבי טבע של המדינה, אני קורא לראש הממשלה למנוע את הפיטורים, להתערב במשבר ולמצוא את הפתרון למען תושבי הדרום", אמר.

הבוקר הפגינו עובדי כיל בבאר-שבע, כחלק מהמאמץ לעורר ביקורת ציבורית בגיבוי ההסתדרות, זאת לאחר הפגנות דומות בימים האחרונים בערים כמו דימונה וערד.

אתמול פירסמה ההסתדרות כי הנהלת כיל דאגה להדביק באישון לילה על דלתות ביתם של העובדים מכתבי זימונים לשימוע לפני פיטורים, והיום כיל מדווחת על מקרה חמור לא פחות. לדברי החברה, שליח שהגיע בשעות הערב לבית אחד העובדים של מפעלי ים המלח כדי להדביק מכתב זימון, הותקף על-ידי העובד באלימות קשה שגרמה לשליח שבר בעצמות הירך והאגן.

בכיל מסרו כי השליח פונה בדחיפות לבית-החולים, ועבר ניתוח במהלך הלילה במסגרתו הושתלו בגופו פלטינות וברגים. העובד התוקף נעצר על-ידי משטרת דימונה, והנהלת כיל הגישה תלונה במשטרה כנגד העובד ותגיש גם תביעה אזרחית.

בחברה טוענים כי ההדבקה של המכתבים על הדלתות נעשית כי ועד העובדים הורה לעובדים לא לפתוח דלתות ולא לדבר עם נציגי החברה, ולכן השליחים הונחו להדביק את המכתבים על דלתות העובדים בשעות הערב והלילה.

אבנר מימון, מנכ"ל כיל ישראל, מסר: "אנו מצפים מיו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, ומראשי הוועדים של העובדים להוקיע ולגנות בחריפות את המעשה ולדאוג באופן אישי שמעשים ברוטליים ופליליים שכאלה לא יישנו".

מכיל נמסר: "השאלה היחידה העומדת כרגע על סדר היום, היא האם כיל תאפשר לוועד העובדים הכוחני והאגרסיבי לנהל את המפעלים או שמא זוהי חובתה ואחריותה של ההנהלה להתאים את פעילות המפעלים ותפקודם לסביבה העסקית והרגולטורית המשתנה.

"לצערנו, ההסתדרות, הוועדים ומספר פוליטיקאים במהלך מערכת הבחירות מנסים לכפות על כיל מודל של העסקה לכל החיים ללא יכולת התייעלות ופיטורים הגם שמודל כזה איננו קיים עוד בהסתדרות, או בממשלה ולא בחברות הממשלתיות שפיטרו במהלך השנים האחרונות אלפי עובדים. כיל תעניק את תנאי הפרישה והפיטורים הטובים ביותר בישראל לעובדיה שיסיימו את עבודתם והיא תמשיך לנהוג באחריות ובמקצועיות בניהול מפעליה".