המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בעליות שערים, על רקע דבריה של יו"ר הפד ג'נט ילן בקונגרס, ועל רקע הסיום המסתמן של משבר החוב היווני.

בזירת המאקרו פורסם מדד קייס שילר למחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בחודש דצמבר, שעלו ב-0.1%, ובשיעור שנתי ב-4.5%, מעל הצפי שעמד על 4.3%. עוד פורסם מדד בטחון הצרכנים לחודש פברואר, שירד ל-96.4 נקודות, לעומת 103.8 נקודות בינואר. זאת, לעומת הצפי ל-99.6 נקודות.

הפדרל ריזרב לא יעלה את הריבית בישיבות הקרובות של ועדת השוק הפתוח, כך עולה מדבריה של ג'נט ילן היום מול הקונגרס, בעדותה החצי-שנתית. ילן ציינה כי אם תנאי שוק העבודה ימשיכו להשתפר, בכירי הפד חושבים שהם יעלו את שיעורי הריבית כשהם יהיו בטוחים מספיק שהאינפלציה הנמוכה תחזור לכיוון היעד של 2%.

"הוועדה מאמינה שמידה רבה של הרחבה מוניטרית עדיין ראויה, על מנת לדחוף לשיפור נוסף בתנאי שוק העבודה ועל מנת לקדם חזרה של האינפלציה לכיון 2% בטווח הזמן הבינוני", ציינה ילן. "לפיכך, ועדת השוק הפתוח עדיין שומרת על טווח ריבית של 0%-0.25% ועל אחזקה של ביטחונות ברמתן הנוכחית.

"הועדה ציינה בדצמבר וינואר כי אפשר להיות סבלניים בנוגע להעלאה של שיעורי הריבית", ציינה ילן, אולם הוסיפה כי בקרוב הפד יחל לשקול העלאת ריבית על בסיס כל ישיבה כשלעצמה.

אנחת רווחה ליוון

המועצה האירופאית וה"אירוגרופ" הודיעו היום כי רשימת הרפורמות שהעבירה יוון מספיק טובה על מנת להתקדם לעבר הארכת תוכנית החילוץ.

רשימת ההתחייבויות של יוון כוללת המשך מכירת נכסים במדינה, קיצוץ עלויות הפנסיה, אי העלאת שכר המינימום ורפורמות מסוימות במיסוי. צעדים אלה גררו בימים האחרונים תרעומת מצד הציבור היווני, ומסתמנת מחאה גוברת כלפי מה שמכונה "בגידה" של הממשלה החדשה בעקרונותיה.

שר האוצר של יוון יאניס וארופקיס העביר אמש בשעות הלילה המאוחרות את רשימת הרפורמות לנושים הבינלאומיים של יוון, רגע לפני שמועד האולטימטום שהציבו לה שרי האוצר של גוש האירו. לפני שהרשימה אושרה על ידי שרי האוצר היא נבחנה על ידי הבנק המרכזי האירופאי וקרן המטבע הבינלאומית.

נזכיר, ביום שישי שרי האוצר של גוש האירו הגיעו להסכם פשרה עם יוון ואישרו לה הארכה של תוכנית הסיוע שהייתה אמורה לפוג ב-28 בפברואר, ב-4 חודשים נוספים וזאת בתמורה לכך שיוון תגיש עד יום שני בלילה רשימת מצומצמת של צעדי צנע.

בגזרת המניות, TOLL BROTHERS דיווחה על תוצאות טובות מהצפוי לרבעון הרביעי. עוד במדווחות: Home Depot (סימול HD), חברת Comcast , רשת הקמעונאות Macy’s , חברת Office Depot , ו-Hewlett-Packard .

מניות First Solar ו-SunPower (סימול SPWR) מרכזות עניין על רקע הודעות להנפקת מניות.

חברת בריינסטורם הישראלית-אמריקנית זכתה אתמול לסקירה אוהדת מבית ההשקעות מקסים, שם היא סומנה בין רשימת חברות הביומד המובילות שמתמודדות עם האתגר של פיתוח טיפול למחלת ניוון שרירים מסוג ALS. בית ההשקעות חזה למניה הצפת ערך משמעותית בשנה הקרובה וקבע לה מחיר מטרה של 14 דולר, יותר מפי 3 לעומת מחירה בשוק.

סודהסטרים זינקה היום, לקראת פרסום דוחותיה הכספיים מחר.