המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בנטייה לירידות על רקע המתיחות בשוק בכל הנוגע למדיניות הפדרל ריזרב, אשר מתכנס לישיבה המוניטרית שלו היום ויפרסם את ההודעה מוניטרית מחר. בשוק מחכים בדריכות לקבל רמזים באשר למועד העלאת הריבית. בעוד הדאו ג'ונס וה-S&P 500 ננעלו בירידות, הנאסד"ק ננעל בעלייה קלה.

בשווקים נחלש מעט הדולר וגם הנפט ממשיך להיחלש ונסחר סביב 43.8 דולר לחבית - ירידה של פחות מ-1%. מדד S&P 500 איבד כ-2.4% מהשיא שרשם ב-2 במארס על רקע חששות כי התחזקות הדולר והעלאת הריבית הצפויה יפגעו בצמיחה הכלכלית וברווחי החברות.

"התנודתיות בשווקים עלתה לאחרונה אבל המדדים לא באמת זזים לשום מקום והכל בגלל החשש מהעלאת הריבית", אמר לסכונות בלומברג מנהל השקעות ב-RW Baird & Co.

כאמור, ועדת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב מתכנסת היום לישיבתה בנוגע למדיניות המוניטרית, והמשקיעים מחכים לראות אם בהודעה שתצא מהפגישה תמחק המילה "סבלני" בכל הנוגע למועד העלאת הריבית, מה שעשוי לרמוז על העלאה אפשרית כבר ביוני. זאת, לאחר פרסום נתוני מאקרו חזקים לאחרונה ובעיקר ירידה בשיעור האבטלה ל-5.5%.

באירופה, יוון חוזרת לכותרות. בפסגת האיחוד האירופי בהמשך השבוע ידונו המנהיגים אודות הסכם המימון ליוון, בהתאם לרפורמות שלה שייבחנו. אתמול אמר שר האוצר הגרמני וולפגנג שאובל כי הממשלה החדשה ביוון הרסה את האמון שנבנה בעבר, מה שמוסיף מתח לקראת מפגש הפסגה.

בזירת המאקרו פורסמו היום נתוני התחלות הבנייה, אשר צנחו בחודש פברואר בשיעור של 17%, בעיקר בשל מזג האוויר הקשה. עם זאת, אישורי הבניה עלו לרמה השנייה בגובהה מאז המיתון הגדול, מה שמצביע על האצה בקצב הבנייה העתידית. התחלות הבנייה ירדו לקצב שנתי של 897 אלף לעומת 1.08 מיליון בינואר, ולעומת צפי ל-1.03 מיליון. כאמור, קצב אישורי הבנייה העתידית עלה ל-1.09 מיליון.

מבין המניות הבולטות היום בשוק, Burlington Stores (סימול: BURL) עלתה לאחר שקמעונאית הדיסקאונט פרסמה דוחות כספיים טובים מהצפוי. מצד שני, מניית Plug Power (סימול: PLUG) נופלת בצל דוחות מאכזבים.

מניית חברת התעופה אמריקן איירליינס (סימול: AAL) קפצה לאור הכניסה הצפויה שלה למדד S&P 500.