המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') בעליות שערים, לאחר הודעת הפד כי העלאת הריבית אמנם תחל בקרוב, ככל הנראה, אך היא תתבצע בקצב איטי יותר מכפי שהוערך בעבר.

הפדרל ריזרב מוותר על המילה "סבלני" בכל הנוגע למועד בו יהיה ניתן להעלות את הריבית בארה"ב, כך עולה מהחלטת המדיניות המוניטרית שפרסם הערב. כזכור, כבר חודשים רבים שהפד משתמש בלשון זו: "אפשר להיות סבלניים בנוגע למועד בו המדיניות המוניטרית תחזור למצב נורמלי", בכל הנוגע למועד העלאת הריבית.

עם זאת, הריבית לא תעלה ככל הנראה באפריל, אלא ביוני או ספטמבר.

כמו כן, על פי ההחלטה, גם כאשר הריבית תעלה הדבר יתבצע בצורה איטית יותר מכפי שנחזה בעבר. על פי ההחלטה, הריבית תעלה ל-0.625% עד סוף 2015, ולא תגיע לשיעור של 1.125% כפי שהוערך בדצמבר. עד סוף 2016 הצפי הוא שהריבית תעלה ל-1.875% ולא 2.5%. בטווח הארוך יותר הריבית צפויה להגיע ל-3.75%.

ההחלטה להאט את הקצב נובעת מהתחזית הכלכלית שהתמתנה. בהחלטה הנוכחית הפד חותך את תחזית הצמיחה ל-2015 ל-2.3% עד 2.7%, באומרו כי "הצמיחה התמתנה מעט". גם ב-2016 ו-2017 הפד לא צופה צמיחה של יותר מ-2.7%, אפילו אם האבטלה תרד ל-4.8%.

מחירי הנפט המשיכו בתחילת היום במגמת ירידה, סביב שפל של 6 שנים, בצל התחזקות הדולר, עלייה במלאים והספקולציות לפיהן מדינות המערב יגיעו להסכם עם איראן בקרוב. עם זאת, לאחר הודעת הפד חל היפוך, והחוזים על הנפט מסוג WTI ננעלו בעליה של 2.8% במחיר של 44.66 דולר לחבית.

מלאי הנפט בארה"ב זינק ב-10.5 מיליון חביות ל-450 מיליון חביות בשבוע שהסתיים ב-13 במארס. כך עולה מנתונים שפורסמו הלילה בארה"ב ע"י API. נתוני הממשל האמריקאי יפורסמו בהמשך הערב. אנליסטים ציפו לנתון נמוך בהרבה - 3.8 מיליון חביות.

מניות האנרגיה המשיכו לבלוט במסחר. נציין את אקסון מובייל , שברון והליבורטון .

חברת פדקס דיווחה היום לפני פתיחת המסחר על רווח נקי של 2.01 דולרים למניה ברבעון הפיסקאלי השלישי שלה, בעוד בשוק ציפו לרווח של 1.88 דולרים למניה. הכנסות החברה הסתכמו בכ-11.7 מיליארד דולר, מתחת לצפי בשוק שעמד על 11.8 מיליארד דולר.

ג'פריס הודיע כי הוא מעלה את מחיר היעד למניית אפל ל-130 דולר לעומת מחיר יעד קודם של 124 דולר בעקבות צפי לגידול הביקושים לאייפון בסין.

מניית הרבלייף (סימול: HLF) בולטת במסחר לאור דיווח לפיו ביהמ"ש ביטל את התביעה שהגישו משקיעים נגד החברה.

טבע וחברת התרופות איגניטה (Ignyta, סימול בוול סטריט: RXDX) הודיעו אתמול כי האחרונה תרכוש את הזכויות הגלובליות והנכסים הקשורים ב-4 תוכניות פיתוח של אונקולוגיה ממוקדת בתמורה ל-1.5 מיליון מניות (6%) מהמניות של איגניטה בוול סטריט.