ראש הממשלה בנימין נתניהו הופתע לשמוע על החלטתה של מנכ"לית האוצר יעל אנדורן לסיים את כהונתה, כך נודע ל"גלובס". נתניהו שמע לראשונה על החלטתה של אנדורן בעקבות הודעת דוברת האוצר. גורמים במערכת הפוליטית טוענים כי היחסים בין השניים העכירו בתקופה האחרונה.

הבוקר (ב') הודיעה אנדורן כי תסיים את תפקידה עם כניסתו לתפקיד של שר אוצר חדש. באוצר אמרו היום כי ההחלטה התקבלה אצל אנדורן ללא קשר לשאלה מי יעמוד בראש המשרד. לפני מספר ימים הוערך ב"גלובס" כי אנדורן, שאותה מינה שר האוצר הקודם יאיר לפיד, תפרוש מתפקידה. תפקיד מנכ"ל האוצר נחשב למשרה המחייבת אמון אישי רב, ואנדורן, למרות הרקורד הארוך שלה בדרגים המקצועיים וההיכרות ארוכת השנים עם ראש הממשלה נתניהו, נחשבת למינוי אישי של לפיד.

בימים האחרונים נזרקו לחלל שמות מועמדים מטעמו של כחלון לתפקיד מנכ"ל משרד האוצר. בין השמות שהוזכרו: שי באב"ד, לשעבר יו"ר הרשות השנייה ומספר 11 ברשימת "כולנו" לכנסת שלא הצליח להתברג במקום ריאלי. באב"ד היה רוצה לראות עצמו בתפקיד, אולם במערכת הפוליטית מעריכים שכחלון, שמבין את חשיבות תפקיד מנכ"ל משרד האוצר, יעדיף אדם עם ניסיון גדול בתחום.

בימים האחרונים עלה גם שמו של ראש אגף התקציבים לשעבר, גל הרשקוביץ, כמועמד. הרשקוביץ נחשב למקורב לכחלון אולם ייתכן שכחלון יעדיף למנותו כפי שפורסם ב"גלובס" ליו"ר מינהל מקרקעי ישראל.

"ביצענו שורה של רפורמות"

אנדורן נכנסה לתפקיד לפני שנתיים בדיוק בהריון מתקדם במקומו של דורון כהן, שמונה על ידי שר האוצר דאז יובל שטייניץ. כמה ימים לפני כניסתה לתפקיד הודיע הכלכלן הראשי באוצר ד"ר מיכאל שראל על עזיבתו בשל התנגדותו לתוכנית מע"מ אפס. שראל הוחלף על ידי יואל נוה הנחשב מקורב לאנדורן.

"בתום שנתיים של עבודה אינטנסיבית, אני מסיימת בסיפוק את תפקידי כמנכ"לית משרד האוצר", מסרה היום אנדורן. "בתקופה זו בנינו תוכנית אסטרטגית למשרד מתוך הסתכלות ארוכת טווח על הכלכלה הישראלית, וביצענו שורה ארוכה של רפורמות בתחומי שוק ההון, התעסוקה, חיסכון ארוך טווח ועוד. כמי שהחלה את דרכה המקצועית במשרד האוצר, שמחתי לחזור למשרד כמנכ"לית ולהיווכח שהוא עדיין מהווה מוקד משיכה לאנשי מקצוע מעולים בתחומם המחויבים לרווחת תושבי ישראל".

אנדורן הוסיפה כי "אני מודה לשר האוצר לשעבר ולראש הממשלה על הזכות לשרת את הממשלה ואת הציבור. אני מאחלת לשר האוצר שייכנס בהצלחה בתפקיד, ומאמינה שהתשתיות הניהוליות שבנינו והתוכניות שהכנו ואשר יעמדו לרשותו, יהוו נקודת פתיחה מצוינת לממשלה הבאה".