גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"להגיד עליי גזען זה כמו להגיד על נדאל שהוא לא יודע טניס"

עודד טירה התחיל את הקדנציה בראש המועצה הלאומית העליונה לספורט עם התבטאות מביכה על הזרים של מכבי ("לא הייתי מודע שהמלה שחור יותר טובה מהמלה כושי") ■ לגבי ההמשך - הוא מבטיח ש"המועצה תהפוך לגורם בעל משמעות" ■ ראיון

עודד טירה / צלם: איל יצהר
עודד טירה / צלם: איל יצהר

השנתיים האחרונות הראו שהספורט הישראלי יכול ללכת לכיוונים מאוד מפתיעים בכל הקשור לפיגורות שמגיעות לנהל אותו. יגאל כרמי מתדיראן דחק את צבי ורשביאק והגיע לראש הוועד האולימפי; שמואל פרנקל מאפסילון מצא את עצמו בראש מינהלת הליגה בכדורסל; השיא הוא המינוי של עופר עיני ליו"ר ההתאחדות לכדורגל; ועודד טירה, שמוכר דווקא מעברו כנשיא התאחדות התעשיינים ופעילותו כיו"ר מפעל הזכוכית פניציה, וגם כמפקד חיל התותחנים או המפקד הצבאי האחראי לפינוי חבל ימית ב-1982, נקרא על-ידי השרה היוצאת לימור לבנת לדגל.

טירה קיבל מלבנת וראש מינהל הספורט אורי שפר שתי פוזיציות מאוד מרכזיות: להיות יו"ר מכון וינגייט (תפקיד ממנו התפטר לאחרונה) ולעמוד בראש הגוף החדש שקם - המועצה הלאומית העליונה לספורט, גוף-העל שנקבע על-ידי הכנסת להיות זה שינהל ויקבע מעתה את אסטרטגיית הספורט של מדינת ישראל.

טירה, 74, מתיישב בבית הקפה שבו קבענו, לצדו דף מסרים ארוך אליו הוא פוזל פעמים בודדות במהלך השיחה.

- בוא נתחיל מהטיעון של "מה הביאו דווקא את עודד טירה, הוא לא מבין כלום בספורט".

"שלא יבלבלו לי את הביצים. הייתי בספורט יותר מאחרים, דווקא במקומות היותר קשים. הייתי בנעורי אתלט, רצתי 100 מטר, רצתי 300 מטר, המאמנים שלי היו עמיצור שפירא ז"ל, גלעד ויינגרטן, מרדכי מגלי. הייתי שחקן כדורגל בליגה השלישית בהפועל צפון יחד עם ג'ורג' בורבה, הייתי שחקן כדוריד בהפועל צהלה ובנבחרת הטכניון. הייתי שחקן כדורסל בליגה למקומות עבודה - עד היום במדי פניציה. הייתי נשיא מוצקין נשים בליגת העל בכדורסל. אני רווי ספורט".

- ובכל זאת, דווקא אתה?

"במגזר העסקי וגם בצה"ל, הייחוד הוא שאתה לומד מהר את תוכן המקצוע אבל את העניין הכלכלי לא כל אחד יכול להבין וללמוד. לכן התוכן הכלכלי הוא הכי חשוב. אם זה היה תלוי בי הייתי שם בספורט יותר אנשי מקצוע מהתחום העסקי. כשבאתי לנהל את פניציה הבנתי משהו בזכוכית? לא. לאט-לאט למדתי את המקצוע, וכשסיימתי תפקיד בפניציה לפני שלוש שנים כבר ידעתי להתיך זכוכית.

"בהתחלה התלבטתי מאוד אם לקחת את התפקיד. אמרתי גם ללבנת שאני לא בנוי לזה כי יש לי פיוז קצר, אני אחד כזה שנורא חשוב לו מיד לראות תוצאה, ולא מסוגל לספר סיפורים ולתאר תירוצים כדי לרצות את כולם. אז היא אמרה לי, 'עודד, גם לי יש פיוז קצר, נסתדר'. היא הפעילה עליי מכבש הידראולי. התלבטתי כי אני מכיר את אנשי המשלה מתקופתי בהתאחדות התעשיינים. אצלם יותר חשוב תמיד דרך ההצגה מאשר התכנים".

***

המועצה הלאומית העליונה מונה 18 חברים, והקמתה באה לא רק לקבוע את מדיניות הספורט בישראל - אלא באופן מעשי גם לקצץ את ידיו ורגליו של הטוטו ולהקטין את כוחו בכל הקשור להחלטות על אופן חלוקת הכסף לספורט. בפועל, בשמונת החודשים מאז שהמועצה התכנסה לראשונה, הטוטו ממשיך להיות מאוד דומיננטי. התחושה בקרב לא מעט אנשים היא שהמועצה העליונה מתנהלת בעצלתיים, וברוב המקרים היא חותמת הגומי להחלטות של דירקטוריון הטוטו.

- הטוטו ממשיך לנהל פה את הספורט דה-פקטו. במצב הקיים לא היה עדיף להרחיב את דירקטוריון הטוטו ושהכל ייקבע שם במקום להקים עוד מנגנון? גם ככה במנגנון החדש שלכם יושבים כמה אנשים שיושבים גם בטוטו.

"המועצה הלאומית זה אל-חזור. בכל יום שעובר המועצה הולכת ומתחזקת. אנחנו נבנים להיות מועצה לאומית חזקה וקובעת שתחולל שינוי בספורט בישראל. מישהו פעם בנה מועצה לאומית כזאת שהוא אומר שאנחנו לא עושים? מי שתהיה לו סבלנות יראה מועצה חזקה, ובלבד שהשר החדש ייתן לה גב. בגלל שאנחנו לא רוצים לבזבז את כספי המדינה, קבענו שנשתמש במטה של הטוטו - הם יכינו את המצעים לדיון ואנחנו נאשר אותם. אנחנו למעשה אישרנו את תקציב החלוקה של הטוטו, ועשינו בזה גם הרבה שינויים. בסופו של דבר המילה האחרונה היא שלנו. הטוטו צריך להיות ממוקד בדבר אחד - להביא כסף. אתה לא יכול לתת לגוף שגם מעסיק את הכדורגל, שגם יקבע כמה כסף הוא יקבל. זו שגיאה מבנית. יכול להיות שבעתו זה היה בסדר, אבל זה ניגוד אינטרסים".

- תן דוגמה למשהו שעשיתם ויזמתם.

"הורדנו מתקציב הטוטו 15 מיליון שקל והעברנו אותם לסעיף של 'מחוללי שינוי בספורט'. זה כסף שאנחנו נשב ונחליט לאן הוא יילך".

- מהכסף הזה של "מחוללי השינוי", עוד לפני שזזתם - כבר לקחו לכם 5 מיליון שקל לטובת השיטור במגרשים, כדי להעביר את הסכם השיווק עם הכדורגל.

"עדיין יש שם לא מעט כסף. כבר היה לנו דיון אחד בנושא מעמד המאמן, אליו הבאנו שלושה מאמנים ואת גילי לוסטיג מנכ"ל הוועד האולימפי. המועצה שמעה ניתוח מעמיק ומקצועי על מעמד המאמן ובאופן עקיף גם על מעמד הספורטאי. צריך ליצור באמצעות הכסף הזה אופק לאיש הספורט. אנחנו צריכים להחליט היום איך הספורט שלנו יהיה בנוי ברמה העקרונית - האם מלמטה כלפי למטה, מצב שבו אנחנו רוצים שיהיו כמה שיותר אנשים שיעסקו בספורט, או מלמעלה למטה - שזה הולך וקובע ענפים מועדפים".

- אבל זה כבר נקבע - תוכנית "פרחי ספורט" של משרד הספורט, ובנוסף 12 הענפים המועדפים שיקבלו תוספת תקציבית.

"אנחנו אמורים לעקוב ולבחון בשטח ולקבוע האם זה מוצלח או לא מוצלח, והאם צריך תיקון כזה או אחר. יכול להיות שנחליט לעשות תוכנית לא רק ל-12 הענפים המועדפים, אלא לענפים מועדפים נוספים".

- חתמתם על הסכם השיווק עם הכדורגל שסידר לו כמעט 100 מיליון שקל בשנה. בתור מי שאמור לדאוג כאן לכלל הספורט, לכדורגל באמת הגיע סכום כזה?

"דעתי האישית היא שהכדורגל הוא הענף הכי פופולרי. היו דיונים מאוד רציניים והיו הרבה התלבטויות ובסוף שוכנעו שצריך לאשר את זה. כשישבתי עם עופר עיני ולפני זה עם אבי לוזון שוכנעתי שאסור לחסל את הכדורגל בישראל, למרות שעשו טוב שהורידו את הסכם השיווק ל-57 מיליון מ-80 מיליון. אתה לא יכול להתעלם שהכדורגל זה הספורט שכולם עוסקים בו ואוהבים אותו אהבת נפש בשלב כזה או אחר בחייהם, גם אני".

***

- בוא נדבר על מכון וינגייט הקורס. היית שם שנתיים וחצי, מה מצאת שם?

"הוועד המנהל שעמדתי בראשו קיבל מכון מדמם, והיום המכון ניצל. החובות, בלי לדבר על הבריכה, היו בסביבות 20 מיליון שקל, וכל שנה נוצר עוד 3-4 מיליון שקל גרעון. את שתי השנים האחרונות כבר סיימנו בפלוס. קיצצנו בכוח אדם, העלינו מחירים. היו שם מחירים שגבו שזו הייתה שחיתות, מחירים קטסטרופליים. הרובד המקצועי במכון הוא יוצא מן הכלל, אבל הידע בניהול כלכלי - וזו אחת ההערות שלי לכל הספורט בישראל - לא יודעים לנהל את הצד הכלכלי, וגם לא מתאמצים.

"היום לימור לבנת מקפידה על הנושאים האלו של כסף, והיא הייתה מודעת להישגים הכלכליים שלי. בנינו כלי שלא היה בווינגייט - לבחון כל פרויקט אם הוא רווחי או לא, וראינו שהרבה פרויקטים בכלל לא רווחיים - אז הפסקנו אותם. היום יש במכון מנכ"ל מהמגזר העסקי (אמוץ בכר), וכן סמנכ"ל כספים ופיתוח עסקי, אלו אנשים שיודעים לנהל כספים. מי שמקבל כסף צריך לדעת לנהל כסף. כשהייתי בווינגייט הצעתי שהמכון יעשה קורס לרכזי ספורט - שילמדו את הנושא הכלכלי, כי אף אחד לא יודע את זה. זו לא הצרה רק של הספורט בישראל, אלא של רוב העמותות בישראל".

- אתה רואה את החפיפניקיות?

"אני רואה את זה, אבל אני אומר את זה בהכללה. כי מכבי ת"א אצל שמעון מזרחי מנוהלת בומבה. או מכבי חיפה של שחר. אבל רוב הספורט זה לא ליגת העל. גם בליגת העל יש בעיה - והבעיה היא שכולם גרעוניים. ברגע שאתה גרעוני אתה צריך להיסגר. במגזר העסקי השורה התחתונה היא שקובעת, ובמגזר הציבורי מה שקובע יותר זה ההתרשמות מהעסק".

- אם המודל החדש מצליח, למה פעלתם להלאים את המכון?

"המעבר של וינגייט למכון לאומי הוא לא בגלל הנושא הכלכלי, אלא הנושא המקצועי דווקא. ברגע שתעבור למכון לאומי תעבור לטפל באסטרטגיה של הספורט".

- ומה יהיה עם החוב הענק ברגע שהמכון יהפוך לתאגיד של המדינה?

"אם יהפוך לתאגיד סטטוטורי, אז מאחר שהמדינה לא מקבלת תאגיד סטטוטורי שביום הכניסה הוא נושא גירעון - אז ימחקו את החוב".

***

- פינה אחת שחייבים לסגור - התבטאות "הכושים" שלך בישיבת המועצה הלאומית הראשונה על שחקני הכדורסל הזרים של מכבי ת"א. יש גם מי שעדיין לא שכח לך את האמירה מלפני כמה שנים על יהונתן גפן.

"יהונתן גפן? אתה מתכוון לתקרית שאמרתי לו שיילך להזדיין?".

- כן.

"אמרתי, ואני חושב את זה עליו גם היום. רק שלא יאשימו אותי שאני הרבצתי לו עכשיו. לגבי העניין עם השחקנים של מכבי - לא הייתי מודע לכך שהמילה שחור היא יותר טובה מהמלה כושי. בילדותי הייתי שומע את האנשים מסביבנו אומרים 'השוורצע חיה' שנשמעה לי אמירה הרבה יותר קשה. להגיד עליי גזען זה כמו להגיד על נדאל שהוא לא יודע טניס. לקחתי את הדברים אחורה, אבל מסיבה אחת - כי חשבתי על אלו שמינו אותי לתפקיד וחשבתי איך הם נתפסים ברובד הפוליטי עם אמירה כזאת שלי".

- שאלה אחרונה - היית בתעשייה, בכלכלה, בצבא, בגיל 74 מה אתה צריך את הכאב ראש של הספורט?

"שאלה מצוינת. כשנכנסתי למועצה הלאומית העליונה לא רציתי להיכנס, והייתה לי דילמה קשה. אבל ברגע שנכנסתי - אני לא נוטש. נאבק עד הסוף. ואני מודיע לך שאם אשאר, המועצה תהפוך לגורם בעל משמעות".

עוד כתבות

יהודה זיסאפל ז''ל וזהר זיסאפל ז''ל / צילום: כדיה לוי, איל יצהר

"לא היו להם יאכטות ומטוסי פאר": לאן פניה של אימפריית ההייטק שהקימו האחים זיסאפל

האחים יהודה וזהר זיסאפל היו מאבות ההייטק המקומי ● הם הלכו לעולמם בתוך פחות משנה והשאירו מאחור את קבוצת רד בינת, הכוללת עשרות חברות ● גלובס שוחח עם מקורבים, בכירים בתעשייה וקולגות, וצלל להיסטוריה ולעתיד של אחת מאימפריות ההייטק הראשונות בישראל: "הם עבדו עד הימים האחרונים, אך לא מינו דור המשך מקצועי שיכול לקחת את זה הלאה"

ח'ליל אל-חיה, בכיר בזרוע המדינית של חמאס שלקח חלק במשא ומתן לעסקה, במהלך ראיון לסוכנות הידיעות AP / צילום: Associated Press, Khalil Hamra

בכיר חמאס ל-AP: חמאס תניח את נשקה אם תקום מדינה פלסטינית

חבר הזרוע המדינית של חמאס, ח'ליל אל-חיה, קרא להקים מדינה פלסטינית בגבולות 67 • דיווח: צה"ל תקף בעומק השטח הלבנוני בבעלבכ • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • אחרי פרסום הסרטון: מחאה בירושלים להחזרת החטופים • עדכונים בולטים

אפל. החברה המבטיחה של 2024? / צילום: Shutterstock

"תהיה הפתעת השנה": זו המניה המומלצת ביותר של בנק אוף אמריקה

המכירות נופלות, היא לא נמצאת בשוק הבינה המלאכותית, ומתחילת השנה מנייתה איבדה 10.7% ● למרות הכול, בבנק אוף אמריקה מאמינים שענקית הטכנולוגיה אפל צפויה להתאושש בחצי השני של השנה

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, היכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

עליות קלות בנעילת הבורסה; נובה טיפסה ב-4%, נייס ב-3%

ההתפתחות הבטחונית בצפון העיבה על הבורסה ● השקל נסחר בתנודתיות מול הדולר ● אלארום זינקה ב-20% ● מאסיבית, יצרנית מדפסות התלת מימד צנחה ב-13% ● דלק חתמה על העסקה לכניסתה של ענקית האנרגיה ENI לאיתקה ● בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

מפגינים בארה''ב בעקבות החקיקה נגד טיקטוק / צילום: Reuters, Lenin Nolly

ארה"ב נוקטת צעד דרמטי נגד טיקטוק. אלו המשמעויות

ארה"ב מציבה אולטימטום לאפליקציה החברתית הסינית: להימכר לקונים שיזכו לאישורה - או להפסיק לפעול במדינה ● האם מדינות נוספות יצטרפו לארה"ב, וכיצד תושפע הפעילות בישראל?

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

הרש גולדברג פולין

מחאה ספונטנית בירושלים אחרי פרסום הסרטון של הרש החטוף

המוחים יצאו לרחובות בקריאה להחזרת החטופים • מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח • ביידן חתם על סיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים • שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא • פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● עדכונים שוטפים

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

״אוניברסיטת קולומביה נכנסה ללחץ, הקמפוס נראה כמו בסיס צבאי סגור״

השיעורים בקולומביה שבניו יורק הופסקו עד הודעה חדשה בשל מחאות פרו-פלסטיניות ● סטודנטים יהודים קיבלו המלצה שלא להגיע למקום, ונמנעה כניסתו של פרופ' שי דוידאי לקמפוס ● עומר לובטון-גרנות מבית הספר למדיניות ציבורית: "האוניברסיטה נכנסה ללחץ. הכול מגודר, שוטרים מסביב, כל השערים נעולים, בריקדות, עשרות ניידות ומסוקים באוויר"

רונן דר (מימין) ועמרי גלר, מייסדי Run:AI / צילום: Run:AI

עכשיו זה רשמי: אנבידיה קונה את החברה הישראלית הזו בסכום עתק

אנבידיה הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ ראן איי.איי (Run:AI), בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר, מתוכם 100 מיליון דולר יוקצו לשימור יזמים ועובדים ● החברה פיתחה מערכת הפעלה למעבדים גרפיים, המשפרת את יעילות פעילותם

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב, אסר על מכירתם במשך 100 שנים ● כעת האוסף מותר למכירה, והוא שווה סכום עתק

נתיב השייט באוקיינוס הארקטי / צילום: Shutterstock

בהובלת רוסיה וסין: נתיב השיט הימי שעשוי לשנות את חוקי המשחק

התקפות החות'ים בים האדום, במקביל לבצורת במרכז אמריקה, מובילות את העולם לחפש נתיבי סחר ימי חלופיים ● בשנים האחרונות, הסחר באזור הארקטי זינק בחדות נוכח הפשרת הקרחונים ומעורר התעניינות רבה מצד מעצמות העולם, ארה"ב, רוסיה וסין ● האם מפת נתיבי השיט בעולם לקראת שינוי, וכיצד תושפע ישראל?

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

אילוסטרציה: shutterstock

עזבה את הדירה לפני תום מועד השכירות. האם המשכיר יכול לפדות את צ'ק הביטחון?

השוכרת טענה כי הדירה אינה ראויה למגורים עקב חוסר בידוד ורטיבות, ולכן היא יכולה לעזוב את הדירה ללא התראה מוקדמת ● המשכיר ניסה לפדות את צ'ק העירבון הפתוח על מלוא שכר הדירה לתקופת החוזה ● מה קבע בית המשפט?