קבוצת ביג מרכזי קניות חונכת היום (ה') את BIG FASHION אשדוד ללא חנויות הרשתות של גוטקס מותגים (קבוצת זארה ישראל). הרשתות של גוטקס מותגים - זארה, פול אנד בר, מאסימו דוטי וברשקה - יישארו מחוץ למרכז הקניות, לאחר שביג סירבה לשלם לגוטקס מותגים את הסכומים שהיא דרשה עבור פתיחת החנויות.

לדברי מנכ"ל ביג, איתן בר-זאב, "זארה מנהלת משא-ומתן מתוך עמדת כוח. הם מצפים לקבל גם השקעות מאוד גבוהות וגם שכר דירה מאוד נמוך באופן יחסי. זה לא התאים לנו. לא הסכמנו לרמת התנאים שהם דרשו, ולכן הכנסנו שוכרים אחרים".

- הם דרשו השקעה של 6,000 שקל למ"ר?

"זה לא רלוונטי, כי עם דרישות מסוג כזה, אני אפילו לא נכנס למשא-ומתן. אני נכנס לתוך קונכייה. זה רחוק ממה שנסכים. זה לא רוחב נהר שאפשר לגשר עליו. אני השקעתי 400 מיליון שקל במרכז, ואני לא חושב שזה הוגן שמישהו יבקש שאשקיע עוד 5,000 שקל למ"ר, והוא ירוויח עוד לפני שהוא מכר את הבגד הראשון.

"את ימיי בריטייל התחלתי היכן שג'ואי שוובל (מנכ"ל ומבעלי גוטקס מותגים - א' ח') נמצא היום. הייתי מנכ"ל מקדונלד'ס, וגם שם, אחרי הפתיחה בקניון איילון, היו לי הרבה מאוד מחזרים שהסכימו לשלם לי כל מה שאני רוצה רק כדי שאפתח אצלם מקדונלד'ס. אחרי כמה שנים ההילה עברה, והבינו שהפדיון מ"ר הוא לא כזה שיכול להצדיק את ההשקעות.

"אפשר למכור חלומות. מישהו למשל מספר שהוא הולך למכור 3,000 שקל למ"ר, ואני אסכם אתו על תשלום של 6%. הוא ימכור רק 1,500 שקל למ"ר? אני אקבל רק 90 שקל? 90 שקל לא מספיק לי. זו רק דוגמה. אנחנו לא מוכנים לקחת את הסיכונים ובנוסף לזה עוד להשקיע בחנות עצמה. רוצה לעבוד רק על אחוזים מהמחזור? - בבקשה".

- גוטקס מותגים הציעה לעבוד לפי אחוזים מהמחזור.

"אבל שכחת את המשפט הראשון. 'תן לי 6,000 שקל למ"ר'. אם אני אמתח את החבל לשם, זה אומר שכדי שאקבל תשואה על הנכס, אצטרך לקחת שכר דירה הרבה יותר גבוה מהקטנים ומהחלשים. וזה יוצר מצב אבסורדי: הוא גם לוקח מהמכירות שלהם, גם לא משלם שכר דירה, והקטנים ימכרו פחות ויצטרכו לשלם יותר שכר דירה".

- הוא דורש כי הוא גם מקבל?

"זה נכון במקומות שמישהו צריך אותו. אני לא צריך אותו. אני יכול להסתדר בלעדיו".

- נתתם השקעות לקבוצות אחרות?

"נתנו השקעות אך ורק למי שלקח שתי קומות ונחשב למותגים בינלאומיים: H&M, פוראבר 21 ומנגו. וגם הם בכלל לא במספרים האלה. באופן עקרוני, אנחנו חושבים שאנחנו צריכים להשקיע את כל כספנו במרכז המסחרי, ומי שחושב שרמת הסיכון שהוא לוקח בשביל לפתוח חנות אצלנו מחייבת אותי כיזם לתת לו השקעות - שלא יבוא".

במרכז החדש, הממוקם בכניסה הדרומית של אשדוד בסמוך לתחנת הרכבת, השקיעה ביג 400 מיליון שקל. המרכז משתרע על שטח מסחרי של 25,000 מ"ר וכולל 120 עסקים, כ-90 מתוכם עסקי אופנה, ו-14 מתוכם מסעדות ובתי-קפה.

לדברי בר-זאב, "באשדוד יש כמה קניונים קטנים: לב אשדוד, קניון הסיטי, הנצבא, קניון התחנה מרכזית. כולם קניונים מיושנים וקטנים יחסית. אני מניח שהם יהיו התחרות הישירה. הסטאר סנטר פחות חופף לנו. ביג פאשן אשדוד יהיה מרכז האופנה הגדול ביותר בעיר אשדוד".

- מה ה-NOI (רווח תפעולי) הצפוי?

"אנחנו מעריכים שבין 40 ל-50 מיליון שקל בשנה".

גוטקס מותגים סירבה להגיב לדברים.