המסחר בשוק המט"ח מתנהל היום (ד') במגמה מעורבת של השקל מול המטבעות המרכזיים. הדולר היציג נחלש בכ-0.2% מול המטבע המקומי ונקבע על 3.974 שקלים. האירו מנגד התחזק בכ-0.1% לרמה של 4.278 שקלים, זאת לאחר שאתמול האירו היציג נפל ב-0.7%.

בעולם, הדולר נחלש בכ-0.4% מול האירו ונסחר סביב 1.078 דולרים לאירו. עם זאת, הדולר התחזק בכ-15% מול האירו במהלך הרבעון הראשון, לשיא של 12 שנה. מדד הדולר זינק בכ-9% מול סל המטבעות ורשם את הרבעון הטוב ביותר מאז 2008.

בארה"ב התפרסמו היום נתוני ה-ADP הבוחנים את מספר המשרות שנוספו לסקטור הפרטי, לצד נתוני מאקרו מהותיים נוספים, כאשר ביום שישי יתפרסם דוח התעסוקה המלא. בשבוע הבא תיפתח בארה"ב עונת הדוחות, אך כלכלנים בשוק מודאגים מההתחזקות המתמשכת של הדולר וההשלכות שלה על רווחי החברות.

ב-FXCM מציינים היום כי "הדולר-שקל ממשיך לדחוף מעלה השבוע ונסחר כעת באזור ההתנגדות של 3.975. עלייה מעל 3.98 עשויה לדרבן את הספקולנטים לבחון פעם נוספת את המחסום של 4. נזכיר כי הרמות המשמעותיות באמת כרגע הן למעלה 4 ו-3.90 למטה. אלה הם גבולות הטווח ששרטט הצמד בשבועיים האחרונים. הגורם להתחזקות של הדולר ביממה האחרונה הוא בעיקר ביקוש גובר לנכסי מקלט בטוח, וזאת על רקע ירידות השערים בוול-סטריט. בעולם, הדולר התחזק מאז תחילה השנה ב-9% ורשם את הרבעון הטוב ביותר מאז הרבעון השלישי של 2008".