בנק ההשקעות גולדמן זאקס מעריך כי זינוק של 6% שנרשם אתמול (ב') במחיר הנפט הוא זמני, וכי מחיר הנפט בדרך ל-40 דולר לחבית. בעקבות הסקירה יורד היום מחיר הנפט.

האנליסטים מעריכים כי ירידה במלאי הנפט בארה"ב יכולה להרים מעט את מחיר הנפט בטווח הקצר, אולם הם סבורים כי על מנת שהשוק ימצא איזון בין הביקוש להיצע, יש צורך במחירי הנפט נמוכים עד השנה הבאה.

"אמנם הירידה במספר אסדות הקידוח מהירה מכפי שצפינו, אך אנו עדיין סבורים כי השוק יתאזן רק ב-2016", נכתב בסקירה. "מחירי הנפט צריכים להישאר נמוכים לזמן רב יותר כדי להשיג ירידה בת-קיימא בתפוקת הנפט בארה"ב".

מחיר היעד של גולדמן זאקס לנפט עומד על 40 דולר בשנה הקרובה. האנליסטים סבורים כי המחיר הזה עשוי אמנם להתעדכן מעלה מעט, אך לדעתם הסבירות שהנפט יגיע ל-40 דולר לחבית גבוהה יותר מזו שהוא יגיע ל-65 דולר לחבית.

אתמול זינק הנפט ב-6% ליותר מ-52 דולר לחבית לאחר שחברת Genscape פרסמה נתונים לפיהם המלאי במתקן האחסון הגדול בארה"ב - שנמצא באוקלהומה - רשם ירידה בשבוע החולף. אך הזינוק הזה מגיע לאחר ששלום הנפט נפל ב-4% על רקע ההסכם עם איראן שצפוי להביא להגדלה בהיצע הנפט העולמי.

מחירי הנפט נמצאים לאחרונה תחת לחץ בשל ההערכות כי בשבועות הקרובים יגיעו מתקני האחסון בארה"ב לקיבולת מלאה. גולדמן זאקס מעריך שזה יקרה כבר החודש, ואז תחל ירידה הדרגתית ממאי עד ספטמבר.