כמעט חודש עבר מאז הבחירות לכנסת ה-20, ונדמה שהפצעים בחברה הישראלית המשוסעת עדיין לא הגלידו. במסגרת סרט תיעודי שישודר היום (ב') בערוץ 2 יצא דני קושמרו למסע ברחבי הארץ בניסיון לבדוק האם נוצרו כאן שתי מדינות לעם אחד.

"אני לא אמליך לעצמי כזה מנהיג", אמרה השחקנית ענת וקסמן, תושבת תל-אביב, על ראש הממשלה בנימין נתניהו. "סליחה, אבל ה'שוקולדים', זה המלך ש... האשכנזי, העאלק נאור, עם המבטא האמריקאי, עם הנאומים האלה... יושב וכותב נאומים וסרטונים".

- איך זה קשור לסרטון השוקולד?

"זה האלה שצועקים 'רק ביבי! רק ביבי!' וקללה. 'רק ביבי! תן לי רק ביבי!'. זה נורא פשוט באיזשהו אופן. הוא לא צריך לשכנע אותם. את המשוכנעים לשכנע? הוא רק אומר 'ערבים', והם יוצאים מהחורים. אין עם מי לדבר בכלל. שוב, אנחנו הבועתיים, התל-אביביים, אני מוכנה להכיל אתכם, בואו נדבר. אבל זה גדול עלינו. זה קשי-יום... זה עמים אחרים, לצערי".

מנגד, מגיש הטלוויזיה והרדיו אלירז שדה טוען כי השורש למחלוקת העמוקה בחברה נעוץ בפערים העדתיים, הסוציו-אקונומיים והגיאוגרפיים. "בטח שאני מזרחי", הוא אמר בהחלטיות ושאל את קושמרו: "אתה לא מרגיש אשכנזי? מה אתה מרגיש, ישראלי? אז מכרת לעצמך בועה, ואתה מאמין לה. מה לעשות? התקשורת, בוא נגיד ככה, היא שמאלנית. אני שונה, אבל אני המיעוט. אתה לא יכול להגיד אם אתה שמאלני או ימני, אבל אני יודע מה אתה".