לפני שיו"ר קונצרן אי.די.בי לשעבר, נוחי דנקנר, עלה לדוכן העדים אתמול (א') כדי להעיד במשפט שבו הוא ואיתי שטרום עומדים לדין בגין הרצת מניות אי.די.בי אחזקות, הגישה באת-כוחו של שטרום, עו"ד איריס ניב-סבאג, חוות-דעת שעשויה להיות משמעותית לגבי גורל התיק המתוקשר.

לטענת ההגנה, חוות-הדעת שהכין אבי קמר, מומחה לאיכונים סלולריים, מוכיחה כי הגרסה של עד המדינה עדי שלג, לפיה בינו לבין איתי שטרום נערכה פגישה שבמסגרתה הורה לו שטרום להרים את שער מניית אי.די.בי, לא הייתה ולא נבראה.

"ניתן לומר בוודאות כי המנוי (איתי שטרום. ח"מ) לא יכול היה להיות במשרדו ברחוב המנופים 8 (בהרצליה) בזמן שבו אוכן", כתב המומחה בחוות-הדעת, בהתייחסו לשעת הפגישה שלה טען שלג.

המומחה הוסיף: "מהשעה 11:15 ועד 12:45 המנוי שוב מאוכן בסקטורים המכסים את כיכר דה שליט וסביבותיה, וניתן לומר בוודאות כי המנוי לא יכול היה להימצא באזור מנופים 8 בשעות אלה".

על בסיס האמור בחוות-דעת זו, ההגנה ביקשה מהתביעה לסגת בה מהסדר עד המדינה שנערך עם עדי שלג. הסיכוי שהתביעה תענה לבקשה הוא קלוש עד בלתי קיים, שכן כתב האישום מבוסס על עדותו של עד המדינה.

התביעה עדיין לא השיבה באופן רשמי לחוות-הדעת, אך היא צפויה לטעון מנגד, בין היתר, כי בין אם שלג דייק בתיאור הפגישה עם שטרום, ובין אם לאו - הוא קיבל את ההנחיות משטרום.