דן פרייס, הבעלים של Gravity Payments, חברה לעיבוד תשלומים מסיאטל, הכריז השבוע לתדהמת עובדיו על שכר מינימום בחברה של 70 אלף דולר בשנה. מדובר ב-5,833 דולר בחודש, שהם כ-23,333 שקל.

במקביל הודיע פרייס על קיזוז שכרו האישי מ-930 אלף דולר בשנה לרמת המינימום החדשה - כאמור, 70 אלף דולר. פרייס נימק את החלטתו ברצון שאיש מעובדיו לא יצטרך לדאוג ביום-יום לצרכים בסיסיים.

"סיאטל אינה עיר קלה מבחינת יוקר המחיה", הוא אמר, "ואני רוצה שכל מי שאני מכיר ואוהב יוכל לעשות את כל הדברים הבסיסיים שאני עושה. אני רוצה שהם יוכלו לקנות איזו מכונית שבא להם, כל עוד זו בחירה הגיונית - ושיוכלו לגור במגורים הולמים. פשוט, כל הצרכים הבסיסיים".

מאחר שעובדים רבים בחברה של פרייס הרוויחו עד כה פחות מ-40 אלף דולר בשנה, מדובר בהעלאה מאוד יוצאת דופן בשכרם. 30 מעובדי החברה אף יראו הכפלה בשכרם. "לא הייתי עושה את זה, אם הייתי חושב שאני עושה למישהו טובה", אמר פרייס, "אני חושב שזה מה שמגיע לכולם".

עובדי חברת Gravity Payments / צילום מסך

לדברי פרייס, הוא מודאג מבעיית יוקר המחיה ופערי השכר בארה"ב. לדבריו, גם הוא גדל במשפחה שהתקשתה להחזיק מעמד בסגנון החיים של המעמד הבינוני, וסבלה מהבעיה המוכרת של יוקר מחיה מזנק מול שכר קפוא.

פרייס סיפר עוד, כי נתקל בביקורת ברשתות החברתיות על העלאת השכר, בטענה שהעלאה כזו רעה לעסקים ושוחקת את הרווחיות. אולם לדבריו, "הלוואי שהצעד שלי יצית דיון בנושא ויגרום לאנשים לחשוב על דרך אחרת לעשיית עסקים".