המיליארדר לי קה שינג, שנחשב לאיש העשיר באסיה, ממשיך להאמין בהיי-טק הישראלי. קרן ההשקעות של קה שינג, הורייזן ונצ'רס (Horizon Ventures), מובילה סבב גיוס של 10.8 מיליון דולר בחברת הסטארט-אפ Windward אשר עוסקת בכריית מידע לגבי אוניות. בעקבות ההשקעה צפויה החברה להתרחב לתחומי פעילות נוספים.

קה שינג הוא שחקן ותיק בזירת הסטארט-אפים המקומית. הוא השקיע בין השאר בחברת מג'יסטו שהופכת תמונות לסרטונים קצרים וכן בחברת FeeX של אורי לוין שמאפשרת להשוות את דמי הניהול בקרנות פנסיה. קה שינג רשם בעבר שני אקזיטים מרשימים בישראל: הקרן שלו השקיעה בחברת אונבו שנמכרה לפייסבוק ובאפליקציית הניווט Waze שנמכרה לגוגל. לפני כשנתיים הוא תרם כ-130 מיליון דולר לטכניון.

חברת Windward הוקמה בשנת 2009 על ידי מתן פלד ועמי דניאל (המנכ"ל). החברה גייסה עד כה כ-16 מיליון דולר, כולל הסבב הנוכחי. בעבר השקיעו בחברה קרן אלף ומשקיעים נוספים, אשר לוקחים חלק גם בסבב הנוכחי.

ג'ייסון וונג, מהורייזן ונצ'רס התייחס להשקעה ואמר כי "תנועת האוניות בים, שמהווה מנוע של הכלכלה העולמית, היא גם אחד מהעולמות האנלוגיים האחרונים. הצוות של Windward עשה ועושה מהפכה אמיתית במערכת זו, על ידי יצירת תמונה עולמית ונגישה של התחום". נציין כי הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, אשר אינו משקיע בחברה, יעניק ל-Windward ייעוץ.

המנכ"ל דניאל העניק לפני כחודש ראיון ל"גלובס" שבו דיבר על מאגר המידע של החברה. "למשל למשל אפשר לבקש: 'תראו לי את כל הספינות עם דגל של מדינה כך וכך שחברו לספינות אחרות בלב ים'. או 'תראו לי את כל הספינות שב-24 השעות האחרונות כיבו את המשדר שלהן ליותר משלוש שעות', ואז המערכת מחשבת היכן הן היו בזמן הזה, כי השידור המקובל הוא כל שתי שניות".

הוא הוסיף כי "המידע על מה שקורה בים הוא המידע החסר במקרים רבים של קבלת החלטות מסחריות. למשל - מחירי הנפט בעולם הם כמובן דבר מעניין, אבל היום אין אפשרות לספור כמה חביות נפט יש על המים. כלומר אף אחד לא באמת יודע כמה נפט יש בעולם הפיזי כרגע, וכמה היה אתמול כלומר מה המגמה במדינות השונות. בפועל המידע הזה קיים ואנחנו יכולים לארגן אותו. הבנו שרוכשי סחורות, קרנות גידור, בנקים - כולם רוצים את המידע הזה".

היום אמר דניאל: "אנחנו מאוד שמחים שקרן הורייזן בחרה להצטרף למסע שלנו. בתור משקיעים בחברות טכנולוגיות פורצות דרך, יש להורייזן ראיית עולם ייחודית ואין ספק שהשותפות איתם פותחת בפני החברה הזדמנויות רבות להמשיך וליצור טכנולוגיה פורצת דרך הממפה ומנגישה את העולם רב ההשפעה של תנועת האוניות והמטענים בים". שנת הקמה: 2010

■ מייסדים: מתן פלד ועמי דניאל (המנכ"ל)

■ גיוסי הון: כ-16 מיליון דולר

■ משקיעים: לי קה שינג, קרן אלף ואחרים