"קיומו של חשד חדש הצדיק מעצר מחודש של עו"ד רונאל פישר... אין מדובר בחשדות פשוטים, ועולה אף חשש קונקרטי לשיבוש החקירה בשל פעולות שיבוש שנעשו" - כך נימקה שופטת בית משפט השלום בירושלים, ג'ויה סקפה, את החלטתה היום (ה') להיעתר לבקשת המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) להאריך את מעצרו של פישר.

השופטת התייחסה למצבו הנפשי הקשה של פישר בשל מעצרו, והפנתה את תשומת-לב שירות בתי הסוהר לטענה כי פישר אסור לעשות מעשה אובדני.

פישר - עורך דין מוכר ומקושר, עיתונאי בכיר לשעבר וידוען שהשתתף בתוכניות טלוויזיה רבות - נעצר אתמול (ד') בשנית, כמעט שנה אחרי שנעצר לראשונה בחשד לתיווך בשוחד לקציני משטרה, שיבוש מהלכי משפט ועבירות מתחום טוהר המידות.

בנוסף על פישר נעצר אתמול קצין משטרה המעורב לכאורה בפרשה וכן חשודה נוספת ששמה אסור בפרסום לפי שעה. השלושה נעצרו על-ידי מח"ש בעקבות פיצוח הטלפון הנייד של פישר ומידע חדש שהגיע למשטרה, הקושר אותם לכאורה לעבירות נוספות ולעוד פרשיות.

מעצרו של קצין המשטרה, שגם שמו אסור בפרסום, הוארך אמש בהסכמת סנגורו, עו"ד דב גלעד כהן, עד ליום ראשון.

"פרשות חדשות"

במהלך דיון הארכת המעצר של פישר היום ציינו חוקרות מח"ש, נועה לוי והדרה וילק, כי פישר "לא בחל באמצעים, וביחד עם קצין המשטרה (שנעצר) שהדליף לו חומרי חקירה ובאמצעותם, סחט פישר את לקוחותיו בעבור בצע-כסף ושיבש מהלכי חקירה".

החוקרות הדגישו כי מדובר בפתיחה מחודשת של תיק החקירה, וכי "התגלו בעצם פרשות חדשות", המחייבות את התחדשות החקירה בתנאי מעצר.

בא-כוחו של פישר, עו"ד פרופ' רון שפירא, טען מנגד כי רק פרשייה חדשה שנחקרת היא חדשה, ו"גם אם התגלתה ראיה חדשה, הדרך החוקית הנכונה היא לבקש מבית המשפט לעיין מחדש בתנאי השחרור בערובה".

שפירא ציין כי לפי הפסיקה, כאשר חשוד משוחרר זמן רב, ניתן לעצרו רק בנסיבות חריגות שאינן מתקיימות במקרה זה. ואולם, טיעוניו נדחו.

פרשת אלון חסן

נציין כי המחלקה לחקירות שוטרים כבר הודיעה בעבר לעו"ד פישר על כוונתה להעמידו לדין פלילי בגין חלק מהחשדות נגדו, בכפוף לשימוע שייערך לו, ככל שיחפוץ בכך.

פישר נעצר ביולי אשתקד, בחשד כי הציע לאלון חסן, יו"ר ועד עובדי נמל לשעבר אותו ייצג, לסגור נגדו את התיק הפלילי בפרשת נמל אשדוד, תמורת 150 אלף דולר שיועברו לאנשי משטרה.

מעצרו של פישר התאפשר לאחר שחסן גויס על-ידי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) ועשה לפישר תרגיל עוקץ, כשהעביר לו מזוודה עם מזומנים תמורת שירותיו הלא חוקיים לכאורה. הסרטון שבו נראה חסן מעביר את מזוודת הכסף לפישר, שכמו נלקח הישר מהוליווד, פתח את מהדורות החדשות.

פרשת אילון מכלוף

מאז מעצרו חדל פישר לעבוד כעורך דין וסירב להתראיין לתקשורת. בינתיים החקירה בעניינו נמשכת, ובמהלכה עלו חשדות נוספים נגדו, שהמרכזי שבהם עוסק ביחסיו עם אילון מכלוף, הבעלים של מטמנת פסולת באשקלון, אותו ייצג פישר בהליכים משפטיים שהתנהלו בעניינו. פישר חשוד כי קיבל כספים במזומן ממכלוף, לאחר שיצר בפניו מצג כי בכוונתו להעבירם לידי שוטר, בתמורה לקבלת מידע בעניין תיקי חקירה המתנהלים נגד מכלוף.

על-פי החשד, בתמורה ל-5,000 שקל התריע פישר בפני מכלוף כי ביום מסוים עתידים להגיע חוקרי המשטרה מיחידת להב 433 לביתו, כדי לעצור אותו במסגרת חקירה המתנהלת נגדו. לפי החשד, פישר הורה למכלוף להימנע מללון בביתו, והציע לו לכבות את הטלפון הנייד.

ואכן, בבוקרו של אותו יום הגיעו כוחות משטרה לביתו של מכלוף, ששהה באותה עת במלון לאור הצעתו של פישר, ולא מצאו אותו. לפי החשד, במעשיו קיבל פישר לכאורה כסף ממכלוף על מנת לתת שוחד וכן עשה לכאורה דבר בכוונה להכשיל הליך שיפוטי.

חסן טעה?

בראיון ל"גלובס" שפורסם לפני כשבועיים האשים אלון חסן את הרשויות כי הם אינן ממצות את הדין עם פישר. "עברה כשנה (מאז שפישר נעצר - ח'מ'), וכלום לא קורה. פישר ממשיך להיות עורך דין, הקצין המעורב פורש בשקט, והמפכ"ל מאשר לו את זה. לעומתם, אני לא יכול להתקרב לנמל, ולא יכול לעבוד", האשים חסן.

ההתפתחויות האחרונות מראות כי חסן טעה, וכי מח"ש פועלת באופן נמרץ כדי למצות את הדין עם פישר.