אחרי המאבק - רשימת הדרישות של בני העדה האתיופית: שבוע בדיוק אחרי ההפגנה הסוערת בכיכר רבין בתל אביב בה נפגעו עשרות שוטרים ומפגינים, כינסו מנהיגי המחאה של בני העדה האתיופית מסיבת עיתונאים שבה הכריזו על המשך המאבק והציגו את דרישותיהם.

הם הבהירו כי אינם מסתפקים בהקמת ועדת השרים שעליה הורה ראש הממשלה נתניהו והאשימו: "מקבלי ההחלטות הזניחו את יוצאי אתיופיה והתעלמו מהמציאות הקשה, שבה דור שלם מרגיש שהוא אינו חלק מהחברה ואין לו מקום בה".

ענבר בוגלה, ממובילות המחאה, הבהירה במסיבת העיתונאים כי הצעדים עליהם הכריז ראש הממשלה אינם מספקים את בני העדה: "לא נוותר גם אחרי ההצהרה של נתניהו להקים ועדת שרים, את זה כבר שמענו מראש הממשלה. גם אז כמו היום הוא הבטיח לעקור את תופעת הגזענות, גם אז הוא הבטיח להילחם".

"מקבלי ההבטחות הזניחו את יוצאי אתיופיה, התלעמו ממציאות קשה, כאילו שאין להם מקום בה. עד לרגע זה, נתניהו לא שלח הצהרה להקמת ועדה בכתב. מאסנו מהבטחות חסרות כיסוי. אם רה"מ רוצה שנתייחס לכך ברצינות, שכל משרד ממשלתי יקים ועדה ציבורית שבכל אחת מהן יהיו 50% מיוצאי אתיופיה".

מובילי המחאה הפנו דרישות גם למפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו, וביקשו ממנו לנהוג בשקיפות מלאה בכל האמור להליכים הננקטים נגד השוטרים שהיכו את החייל דמאס פקדה בסרטון שחולל את הסערה.

"חיבוק לחייל שהותקף? ראש הממשלה התנהג בצביעות"

"אנו קוראים למפכ"ל לפעול לצמצום שאר מקרי האלימות נגד אתיופים, שידאג לצמצם את תופעת האלימות המשטרתית ולעקור אותה מהשורש. לא ייתכן ששוטר ישתמש בטייזר בלי שיקולי דעת. אנשים הצטמררו לראות איך שוטר הוציא אקדח בהפגנה", הבהירו.

"ראש הממשלה הגיב בצביעות רבה כשחיבק את החייל דמאס פקדה", האשימו. "אנו קוראים לו לצאת ממגדל השן במשרד ראש הממשלה ולהגיע לשכונות שלנו ברחבי הארץ. אנחנו רוצים להסתכל בעיניים של החכ"ים".

מובילי המחאה דורשים לסגור מיד את התיקים שנפתחו נגד המפגינים שנעצרו, לפעול לשיפור החינוך והדיור- ולפקח על התנהלות ראשי הערים שנושאים אחריות מירבית לא פחות מהממשלה להזנחה מתשמכת של יוצאי אתיופיה - כך לטענתם.

"יש להפסיק לבדל את בני הקהילה, ולהתייחס אלינו כמו כל אזרח. אנחנו דורשים שהשוטר שהכה את דמאס פקדה יועמד לדין מיד. אם לא תהיה היענות לדרישותינו, נצא שוב לרחובות!", הבהירו.