ארה"ב לא חיסלה את אוסמה בן לאדן במאי 2011 כפי שהיא תיארה, אלא באופן שונה לחלוטין. כך טוען לא אחר מאשר העיתונאי זוכה פרס הפוליצר סימור הרש (Hersh).

הרש פרסם מאמר במגזין "London Review of Books", שבו הוא מסביר כי הטענות שלו מבוססות על מקור בכיר בשירותי המודיעין האמריקאים לצד מספר מקורות פקיסטנים.

כאמור, במאי 2011 הנשיא אובמה הודיע כי מצוד שנמשך יותר מעשור הסתיים כאשר הכוחות המיוחדים של צבא ארה"ב חיסלו את מנהיג אל קאעידה אוסמה בן לאדן בתום קרב יריות שהתנהל בבית המסתור שלו בפקיסטן.

הרש טוען כעת כי הנרטיב האמריקאי שקרי ומוטעה. לדבריו, מודיעין הפנים הפקיסטני (ISI) החזיק את בן לאדן כאסיר. בכיר בשירותי המודיעין מכר את המידע על מיקום ה"כלא" של בן לאדן לארה"ב תמורת 25 מיליון דולר. ע"פ המאמר של הרש, הבית הלבן שיקר לגבי העובדה כי ארה"ב כלל לא יידעה את בכירי הצבא הפקיסטני על פעולת החיסול.

כמו כן, הרש שולל את הטענה כי גורמי המודיעין בארה"ב עקבו אחר השליח של בן לאדן וכך הצליחו לאתר אותו. למעשה, העיתונאי האמריקאי מסביר כי בן לאדן הוחזק ע"י הממשל הפקיסטני בתור אסיר משנת 2006, וזאת במטרה שהוא ישמש כקלף מיקוח מול ארגוני הטרור הפועלים במדינה. קצין לשעבר בשירותי המודיעין של פקיסטן היה מעוניין בפרס שהציעה ארה"ב על ראשו של בן לאדן ולכן החליט לחשוף את המיקום שבו הוא מוחזק.