סלקום הודיעה היום (ד') על מימוש התוכנית האסטרטגית שלה להפיכתה לקבוצת תקשורת, לאחר שבתחילת השנה הודיעה על כניסתה לתחום הטלוויזיה במחיר של 99 שקל בחודש.

היום מודיעה החברה על השקת חבילת טריפל שכוללת ספק ותשתית אינטרנט במהירות 40 מגה, טלוויזיה וטלפון ביתי במחיר של 149 שקל לחודש - שכולם יסופקו על-ידי סלקום עצמה. בטלפוניה השיחות הן ללא הגבלה למכשירים ניידים ונייחים בארץ בשנה הראשונה, והחל מהשנה השנייה ישנה תוספת של 20 שקל.

המבצע כולל ממיר אחד, מחיר נוסף יעלה 29 שקל לחודש. סלקום גם מאפשרת לשדרג את מהירות האינטרנט ל-100 מגה בתוספת של 20 שקל לחודש (ראוטר בהשאלה בעלות של 10 שקלים לחודש). סלקום מוסרת כי ניתן להתקין את הממירים והטלפוניה שלה לבד באופן פשוט, אבל לקוח שרוצה התקנת טכנאי בבית יצטרך לשלם 150 שקל חד פעמית לטלפון ועוד 150 שקל לטלוויזיה.

סלקום טוענת כי החבילה שלה, שתחל להימכר בשבועות הקרובים, תחסוך 3,500 שקל בשנה למשפחה. לשם ההשוואה, חבילות הטריפל של הוט נעות בין 199 שקל לחבילה מצומצמת בערוצים, ל-340 שקל בחודש לחבילה המורחבת.

החברה מודיעה גם כי בחודשים הקרובים יתווספו עשרות ערוצים פופולריים נוספים לטלוויזיה שלה, בתחומי החדשות, הלייף סטייל, הטלנובלות הפנאי והריאליטי. זאת, לצד חבילת התוכן הקיימת בשירות ה-VOD.

עמי אראל, יו"ר סלקום, אמר במסיבת עיתונאים שקיימה היום החברה כי היא מתמודדת עם הירידה בשוק הסלולר "בהצלחה רבה", וכי "ברבעונים האחרונים אנחנו עם הביצועים הטובים ביותר כחברה הגדולה ביותר". אראל חשף כי לסלקום יש כבר 30 אלף מנויי טלוויזיה.

אראל הוסיף: "אי-אפשר להוביל חברה באמת כשכל מה שאתה יכול להגיד זה שתוכנית המגננה שלנו עובדת. לאורך זמן, חברה חפצת חיים צריכה מדיניות של צמיחה והתקפה ויצירת מנועי צמיחה בכל הפרמטרים התפעוליים - וזה מה שאנחנו עושים פה. הטריפל ילווה אותנו בשנים הקרובות. המהלך מעמיד אותנו עכשיו לפני אפשרות לצמוח מחדש.

"אנחנו מסתכלים היום על בזק והוט, ובעולם שלהן הן נמצאות לבד. כדרכם של מונופולים, הן גם לוקחות מחירים מופקעים. לכן, בעולם הטריפל המחירים מאוד גבוהים, זה פלח שוק עם הרבה שומנים. יש הרבה מיליארדים שאפשר לקחת מהן. ברור לנו שהתחרות תיקח זמן ותדרוש משאבים, אבל יש לנו המשאבים להתמודד. התחרות לא תהיה פשוטה אבל אנו נחושים להתמודד בה".

שטרן: מאות לקוחות טלוויזיה מצטרפים מדי יום

ניר שטרן, מנכ"ל סלקום, מסר כי "מאז השקת הטלוויזיה בתחילת השנה אנחנו עם מאות רבות של לקוחות מדי יום שמצטרפים, ואנחנו עם 30 אלף לקוחות טלוויזיה. 70% מהלקוחות עזבו את yes ואת הוט. הבטחנו טלוויזיה ללא הגבלה, והצופים שלנו מוכיחים שמשפחה ממוצעת צופה בטלוויזיה של סלקום 3.5 שעות בממוצע".

לדבריו, "סלקום היא החברה הראשונה והיחידה בשוק התקשורת הישראלי המציעה ללקוחותיה טריפל בחברה אחת שיכלול טלוויזיה, טלפוניה, ספק אינטרנט ותשתית אינטרנט. כיום, לקוחות המבקשים להצטרף לחבילת טריפל נאלצים להוסיף לה את שירותיו של ספק אינטרנט, שגובה מהם מחיר נוסף. על פי מחקר של גיאוקרטוגרפיה, 96% מהישראלים היו מעדיפים לקבל את כלל שירותי האינטרנט בבית מחברה אחת, ולהתנהל מול מוקד שירות לקוחות אחד בלבד".

שטרן אמר עוד כי 52% מהלקוחות צופים בתכנים דרך טבלטים ומחשבים ניידים, וכי מעל 60% מהלקוחות משתמשים בסלקום ווליום דרך הטלוויזיה. שטרן הציג סקרים שמעידים על שביעות-רצון הלקוחות מהמוצר ומהתכנים. הוא אמר עוד כי סלקום הולכת להרחיב את חבילות התוכן, וכי בקרוב יוצעו עוד עשרות ערוצים חדשים.

לגבי חבילת הטריפל אמר שטרן: "החברה נכנסת לאחר תהליך חשיבה ארוך. אנחנו הולכים להפוך מחברת סלולר לקבוצת תקשורת. כשאתה עובד מתוך ראייה אסטרטגית, אתה נמצא בעמדת זינוק להסתער על השוק. יש לנו מערך שירות ומכירה מהגדולים והטובים ביותר ומערך טכנאים שעובד ומוכן לצעד הבא".

מוקדם יותר נפוצו הערכות כי חבילת הטריפל של סלקום תעלה כ-200 שקל לחודש. מסתבר כי בסלקום החליטו להציב תחרות חריפה ל-yes והוט ולחתוך את המחיר. בהשקת הטריפל שלה, סלקום גם מקדימה חברות כפרטנר וגולן טלקום, שהצהירו על כוונתן להיכנס לשוק ולמכור חבילות טריפל.

התחרות בשוק התקשורת מחריפה מיום ליום. אתמול (ג') הייתה זו אקספון שהודיעה על מבצע שיימשך חודש, הכולל אינטרנט במהירות 100 מגה (תשתית וספק) במחיר של 69 שקל לחודש למשך שנה, לעומת כ-120 שקל ויותר אצל המתחרות.