האם מחירי הדירות בדרך למטה? הכלכלן שלמה מעוז ויזם הנדל"ן צחי חג'ג' התארחו בתוכנית הנדל"ן של גלובס TV וניסו להסביר האם התוכניות שרוקח משה כחלון אכן יובילו לשינוי המגמה המיוחל על-ידי רבים בישראל.

"כחלון התחיל ברגל שמאל כשכבר גיבש העלאת מס על רכישת דירה להשקעה", אומר מעוז". "מסים על דירה להשקעה זה לא מביא דירות".

- זה מעיף מהשוק 30% מהביקושים

"כן, אבל מצד שני שכר הדירה יעלה... ואלה שבלאו הכי אין להם כסף, אז הם לא יוכלו לקנות דירה. אז זה פירוטכניקה. קומבינות זה לא עוזר... הוא גם אומר ש-80% ממכרזי הקרקעות יהיו מחיר למשתכן; עוד פעם זה עניין של קומבינות, חוזרים פה לשיטות של קומבינות. אני לא רוצה קומבינות במדינת ישראל, אני רוצה משק קפיטליסטי".

- אם אני יזם שבונה מחוץ למדינת תל-אביב, אני צריך לדאוג יותר כי שם למדינה יש קרקעות שהיא יכולה להוציא?

חג'ג': "כן, בהחלט כן".

מעוז: "אני לא חושב שההיצע יגדל כל-כך מהר".

ומה באשר ליכולת לממש את הפתרונות של כחלון? חג'ג' טוען כי "אני חושש שייקח זמן, מי שמצפה שבעוד שנה יהיו פירות וזה יהיה הוקוס-פוקוס כמו לעשות מע"מ 0... אני חושב שזה מוטעה מהיסוד.

- בוא נתכנס למסקנות: זוג צעיר שרואה אותנו עכשיו - זמן טוב לקנות דירה?

מעוז: "אני חושב שזוג שרוצה לקנות דירה למגורים, אני מדגיש למגורים, אני חושב שהוא יכול לקנות דירה למגורים... אני מזכיר לך שהמשכנתא היא הנמוכה ביותר מזה עשרות שנים".

חג'ג': "זה נורא תלוי איפה. אם אתה מדבר על אזור ת"א ואזורי ביקוש, לדעתי קשה לעשות משהו בשווקים האלה, קשה להוריד את המחירים. בפריפריה, כמה חודשים של המתנה יכולים להיות מבורכים".