בשבוע הבא תיפתח בגני התערוכה בת"א תערוכת ISDEF 2015, לשם יגיעו לא פחות מ-12 אלף אורחים מ-90 מדינות שיתנסו ויתרשמו משלל הפיתוחים החדשים של מיטב החברות הביטחוניות בארץ ובעולם. רגע לפני הפתיחה, להלן הצצה לחלק מהפיתוחים שיוצגו בתערוכה.

חברת CLEAR CUT הישראלית תחשוף לראשונה את הרחפן שלה. מדובר ברחפן שיכול לטוס למשך שעה ולמרחק של קילומטר אחד. הכלי קל לנשיאה ויכול להיות מופעל על ידי אדם אחד. בחברה מציינים כי השימוש ברחפן אינטואיטיבי, ולמעשה כל אחד יכול להטיס אותו לאחר הדרכה של שעתיים בלבד.

ההבדל בין הרחפן של CLEAR CUT לעומת מתחרים אחרים בשוק, נמצא בגוף הרחב והאווירודינאמי שלו, בהיותו אטום לגשם, קל משקל ובעל עמידות גבוה לתנאי מזג אוויר שונים. כמו כן, הרחפן לא עושה שימוש במייצב תמונה, מה שחוסך עלויות של כ-20 אלף דולר. הרחפן הזה מיועד לכל מי שרוצה לקבל תמונה אווירית בזמן אמת וזה כולל יחידות צבא, יחידות חילוץ והצלה, כבאות, חברות אבטחה ועוד.

החברה הצרפתית METRAVIB בחרה להציג את ה-PEARL - מערכת מיוחדת לזיהוי מקור ירי, מערכת זו פועלת באמצעות ניתוח אקוסטי וניתנת להרכבה בקלות על גבי נשק אישי. היא מאפשרת לאתר אויב הפותח באש מטווח של עד 1,000 מטר והיא יעילה נגד סוגים רבים של תחמושת, גם אם מדובר בנשק שמורכב עליו משתיק קול. המערכת הוכחה כיעילה הן בשטח לחימה בנוי והן בשטח פתוח. היא יודעת להכווין את הלוחם באופן מהיר ואינטואיטיבי אל עבר האויב, גם אם הלוחם נמצא בתנועה או תופס מחסה.

ה-PEARL כבר נמצאת בשימוש מספר צבאות בעולם ולאור אופי הלחימה במבצע צוק איתן, בו איום הצליפה היה אחד המשמעותיים והקטלניים ביותר, נשקלת בימים אלה האפשרות לשלב את המערכת גם בכוחות היבשה של צה"ל.

אילו מערכות נוספות יוצגו בתערוכה? צפו בסרטון המצורף...