גולן טלקום מתכננת לצאת עם טלוויזיה ליניארית במודל של חבילת בסיס זולה מאד, שעליה יוכל הצרכן להוסיף את חבילות הערוצים שירצה בתשלום.

המשמעות היא שהטלוויזיה של גולן תהיה שונה מאד מהטלוויזיה של סלקום שמבוססת ברובה על צפייה דרך ספריית VOD - ותהיה דומה יותר למה שאנחנו רגילים כיום בהוט וב-yes.

בחודשים האחרונים מתכנן גולן את הכניסה שלו לתחום הטלוויזיה ולתחום חבילות הטריפל, ומשיחות עם חברות תוכן עולה כי גולן מנסה לקנות תוכן מספקי התוכן דרך מודל של חלוקה ברווחים. לא כל הספקים מוכנים למכור תוכן בשיטה הזו ודורשים שחלק מהתשלום יהיה מובטח מראש.

לפי המודל של גולן, הוא מתכנן בטלוויזיה שלו להתחרות ישירות בהוט וב-yes ולהציע את אותו המוצר כולל VOD רק במחירים זולים יותר, ולא לבוא עם טלוויזיה כמו של סלקום שאינה מתאימה לחלק מהצופים כמו לחובבי ספורט ולמי שמחפש ערוצי נישה.

הלקח מהכניסה של סלקום לטלוויזיה ומהעובדה שלא נרשמת כרגע הסתערות על המוצר שלה, הוא שקשה מאד לשנות הרגלי טלוויזיה בישראל, משום שרמת המעורבות של הצופה בטלוויזיה היא גבוהה מאד ושונה ממה שקורה בסלולר למשל - שם הלקוח אדיש למי שמספק לו את השירות.

בטלוויזיה לצופה מאד חשוב היצע התוכן שהוא מקבל, ולכן מיכאל גולן מבין שכדי להתחרות בהוט וב-yes, הוא צריך לבוא עם מוצר לא פחות טוב ובמחיר יותר אטרקטיבי. בצרפת חברת-האם של גולן, FREE, משווקת את הממיר שלה כתומך 4K, ולכן ייתכן שכגימיק, גם הממיר של גולן יתמוך בטכנולוגיה הזו.

ההערכות בשוק מדברות על מחיר של 49 שקל לחבילת בסיס אצל גולן, אבל אלה שמועות בלבד, וגולן לא מגיב לכך. מכאן עולה כמובן השאלה מה יהיה המחיר של חבילת הטריפל בגולן, וכאן נראה כי סלקום הצליחה להציב לו רף מאד נמוך כשיצאה עם מחיר של 149 שקל לחבילת טריפל, מהלך שניתן גם להגדיר אותו כניסיון חסימה.

גולן לפיכך יצטרך להיכנס לשוק עם מחיר דומה או נמוך יותר משל סלקום ולהציע תוכן יותר אטרקטיבי, כדי לחולל מהפיכה נוספת בשוק.

על-פי הערכות, גולן ייכנס לשוק בחודשים הקרובים, ועד אז אין ספק שנראה מהלכים מצד כל השחקנים בשוק כדי להקשות עליו. בניגוד למה שקרה בסלולר שהחברות הוותיקות היו שאננות - הפעם כולם יודעים שגולן מתכנן מהלך גדול שישנה את כללי התחרות בשוק, ולכן יתכוננו לכך.