גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ועידת שוק ההון של "גלובס": נבחרת העתיד של הפינטק

לקראת אירוע חברות הפינטק שיתקיים במסגרת ועידת שוק ההון של "גלובס" - אנו מציגים את המועמדות הסופיות ■ אחת מהן תיבחר להבטחה של הפינטק הישראלי

ועידת שוק ההון 2015 לוגו
ועידת שוק ההון 2015 לוגו

ביום שלישי הקרוב, 2 ביוני, יתקיים אירוע חברות הפינטק, במסגרת ועידת שוק ההון לנושאי בנקאות ופיננסים של "גלובס", בשיתוף BDO זיו האפט.

כ-70 חברות סטארט אפ טכנולוגיות נרשמו לתחרות הנערכת בשיתוף לאומי-טק, מתוכן נבחרו מועמדות סופיות על-ידי צוות המומחים בתחום הפינטק והפיננסים: איתי בן זאב, ראש חטיבת שוקי הון בלאומי; אבי זאבי, שותף מייסד בכרמל ונצ'רס וקבוצת ויולה; לירון ורמן, מנהל מעבדת החדשנות הטכנולוגית של סיטי בישראל; אסף סרי, סמנכ"ל בחברת מודליטי טכנולוגיות; יובל טל, מייסד ונשיא חברת payoneer; ורו"ח איתן ים, שותף אשכול פיננסי BDO זיו האפט.

החברות מספקות הצצה לענף הפינטק: מחברה המאפשרת ייעול מסחר בין בנקים, לאחרת המציעה העברת כספים זולה ונוחה באמצעות יישום סלולרי, לחברה המספקת זיהוי רגשות בעת שיחה למוקד שירות לקוחות, מניעת הונאה בתשלומים במובייל ועוד.

השבוע הגיעו החברות הנבחרות למפגש הכנה ב-,TechDate יחידה בקבוצת מקאן, המנוהלת בידי אלאב הורוביץ, שמטרתה לחבר בין מותגים לסטארטאפים ולטכנולוגיות.

מחברים את הסוחרים

ZOOZ הוקמה ב-2010, והושקה לראשונה ב-2012. אורן לוי, מנכ"ל ומייסד, אומר כי החברה מספקת פלטפורמת תשלומים אשר נועדה לסייע לסוחרים למקסם את ביצועי התשלומים. "המוצר מיועד לסוחרים בכל רמות שרשרת ההפצה והשיווק, ובהם קמעונאים, ספקי שירות, חברות טכנולוגיה ונסיעות.

"ZOOZ מציעה לסוחרים גמישות בהתחברות למוסדות פיננסיים רבים, ואפשרות לשלב בקלות דרכי תשלום שונות, ובהן ארנקים אלקטרוניים ושיטות תשלום חלופיות. החברה מאחדת ומנתחת את כל נתוני התשלומים, ומספקת מידע לסוחרים, שמאפשר להם להתאים אישית את חוויית הלקוח באינטרנט ובחנויות. ZOOZ שואפת להפוך לפלטפורמה שתשמש באופן גלובלי את הסוחרים בכל הרמות. החברה תמשיך להתפתח כדי להפוך חלק בלתי נפרד מאסטרטגיות תשלומי הסוחרים, ותאפשר להם למזער את נטל עיבוד התשלומים.

השליטה חוזרת לשחקנים

TradAir הוקמה בסוף 2010. לדברי אילית גלר, מייסדת ומנכ"לית, הרעיון המרכזי מאחורי החברה הוא הובלה של מהפכה טכנולוגית במוצרים פיננסיים הנסחרים מעבר לדלפק.

"טרידאייר פיתחה מנועי תמחור למכשירים פיננסיים. כיום התחום נשלט בידי הבנקים הגדולים, ורוב העסקאות מתבצעות באופן ידני ויקר. TradAir מאפשרת ל-99% מהשחקנים בשוק לקחת בו חלק בעלויות נמוכות.המוצר מיועד לבנקים וברוקרים ולמוסדות פיננסיים.

זוהי טכנולוגיה חדשנית למוצרים פיננסיים. השימוש במוצר מאפשר הגדלת מחזורי הרווח והרחבת מעגל הלקוחות. המערכת עוצבה במטרה לתמוך במהירויות גבוהות של העברת מידע, בביטחון מידע ובביצועים.

"החברה מורכבת מצוות שמתמחה בטכנולוגיות פיננסיות, ובעל היכרות עמוקה עם המוסדות הפיננסיים. אנו מאמינים כי החברה יכולה לשנות את חוקי המשחק על-ידי החזרת השליטה לבנקים המקומיים ולמוסדות הקטנים יותר בשוק".

עוצרת את ההונאות

חברת OffLA הוקמה ב-2014, מספר ד"ר נחשון מרגליות, מייסד-שותף ומנכ"ל החברה.

"אנו מבקשים לשפר, עד מניעה מוחלטת, את זיהוי הונאות דרך ארנק סלולרי. החברה פיתחה מוצר מהפכני שמאפשר להריץ זיהוי הונאות על הסמארטפון, במתכונת דומה למה שמתבצע כיום במערכת השרתים הגדולה של חברת האשראי.

"אופלה פיתחה מערכת מניעת הונאות מוגנת פטנט, המתחרה במערכות המרכזיות למניעת הונאות. המוצר מיועד ליצרני ארנקים סלולריים, שיוכלו להציע שירות מניעת הונאות לחברות האשראי או לבתי העסק - הנפגעים העיקריים מפעולות הונאה.

"אופלה רואה עצמה בעוד מספר שנים כחברה המובילה בעולם במניעת הונאות לארנקים סלולריים, בד בבד עם השתלטות התשלומים הסלולריים על שוק האשראי לתשלומים, תוך דחיקת כרטיסי הפלסטיק מההגמוניה שהייתה להם בשוק זה לאורך 30 השנים האחרונות".

PayBox: ניהול קבוצתי של כספים

"איסוף כסף לטיול משפחות, ניהול התקציב בדירת שותפים ואפילו גביית הכספים בוועד ההורים - כל אלו הם דוגמאות להתנהלות קבוצתית אשר טומנת בחובה אלמנטים כספיים", כך מסביר טל גרינברג, מנכ"ל ומייסד פייבוקס (PayBox), שהוקמה בינואר 2014. "כאן מתחילה הבעיה: לקבוצות אין כלים מספיק טובים כדי לאסוף כסף, לנהל חשבון משותף ולבצע תשלום קבוצתי אמיתי. PayBox מציעה שירות כזה בדיוק: שירות תשלומים, תוך שימוש במחסן כלים ייעודי שפותח כדי לתמוך במגוון רחב של תרחישים.

"המוצר מיועד לגברים ונשים בגילאי 20-40, מחזיקי סמארטפון ובעלי כרטיס אשראי או חשבון בנק, אשר מנהלים אורח חיים חברתי/קהילתי, בישראל ובאירופה.

"המוצר שלנו הושק כיישום סלולארי, מתוך הבנה ששם נמצא הקהל שלנו, ושם הוא מצפה לקבל מענה. חזון החברה הוא להפוך לשחקן מוביל בתחום הפיננסי-חברתי, שכולל תשלומים חברתיים, הלוואות והשקעות חברתיות".

עוזרים לשחקנים הוותיקים

יגאל צ'מרינסקי, סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי ב-WAYERZ: "התחלנו את הפעילות לפני למעלה משנה. העסקה הבסיסית כיום בהעברות בינלאומיות היא העברת WIRE - העברת כסף מגוף מקומי לגוף בחו"ל. העברה זו מאוד לא יעילה - לוקחת זמן רב ועולה הרבה כסף. וויירז, בדומה לתוכנת הניווט ווייז, פיתחה אלגוריתם ייחודי שמאפשר לבנק השולח למצוא את המסלול האופטימלי לכל העברה.

"שוק היעד של פתרונות החברה הוא בנקים ברחבי העולם, המקבלים ומספקים שירותי בנקאות קורספונדנטית.

"החברה עוסקת בעולם התשלומים (PAYMENTS), בדומה לחברות רבות אחרות. אולם בעוד שהאחרות מספקות פתרונות חדשים כדי לעקוף את השחקנים הוותיקים (בנקים, חברות אשראי) אנו דווקא מספקים כלים חדשים לשחקנים הוותיקים, כדי לאפשר להם להתייעל ולהתחרות בכל אותם שירותים חדשים.

"החזון שלנו הוא לבנות חברה גלובלית המתמחה באספקת פתרונות טכנולוגיים לעולם הבנקאי".

מענה לשני הצדדים

חברת BEHALF הוקמה ב-2011. החברה, לדברי מנכ"ל ומייסד החברה, בנג'י פיירברג, עוזרת לעסקים קטנים לצמוח על-ידי מימון הרכישות שלהם מספקים. "אנו מממנים עסקאות עד 25 אלף דולר עבור מלאי, שירותים וציוד, והלקוח שלנו (בעל העסק) בוחר את לוח הזמנים הנוח לו להחזר המימון - עד 120 יום, בתשלום יחיד או בפריסת תשלומים ובריביות נמוכות הדומות לריביות כרטיס אשראי.

"התהליך שלנו הוא אחד הקצרים והזולים בשוק המימון האינטרנטי, הודות למודל המבוסס על מקורות מידע רבים ולא מסורתיים, כגון רשתות חברתיות ומקורות מידע הנגישים בחינם ברשת."

Behalf עוזרת לעסקים קטנים לקנות מוצרים ושירותים, ועוזרת לספקי שירותים ומוצרים למכור ללקוחותיהם. כך למעשה פונה המוצר לשני קהלי יעד אשר מוצאים ב-Behalf פתרון משותף.

"החזון שלנו הוא להיות מנוע צמיחה של המשק דרך סיוע לעסקים הקטנים לגדול ולהתפתח".

מביאה את בשורת התשלומים

PayItSimple (פיי איט סימפל) נוסדה ב-2008 והושקה באופן מסחרי ב-2014.

סטייסי פסברג, סגנית נשיא לשיווק, אומרת כי "החברה מאפשרת לסוחרים (באינטרנט ופיזית) להציע ללקוחותיהם תשלומים ללא ריבית בכרטיסי האשראי הקיימים שלהם. מדובר ברעיון כמו ה"תשלומים" הנהוגים בישראל, אולם סוג זה של קנייה בתשלומים קיים רק בשש ארצות, כך שאנו מביאים זאת לכל מקום. "אנו עסק מסוג B2B2C ("עסק-לעסק-ללקוח"); אנו פונים לסוחרים ולמפיצים שמציעים זאת ללקוחותיהם.הפתרון שלנו, הרשום כפטנט, אינו מוצע על-ידי אף חברה אחרת ברחבי העולם.אנו רואים את הפתרון של פיי איט סימפל מוצע בעתיד על-ידי סוחרים ברחבי העולם; היעדים הראשונים שלנו הם ארה"ב ובריטניה, אולם אנו מתכוונים להתפשט אל מחוץ לאירופה, למזרח הרחוק ולאמריקה הלטינית".

על תבונה ורגישות

"נמסיסקו הוקמה ב-2000, כך מספר אמיר ליברמן, ממציא הטכנולוגיה ומייסד החברה.

"הרעיון שעליו מבוססת החברה הוא הקול, שהוא אמצעי ההתקשרות הבסיסי ביותר. היכולת לפשט אותו ל'מה אני מתכוון באמת כשאני אומר...', ולהכניסו למודל ממוחשב אובייקטיבי, יכולה להשפיע ולשפר את כל תחומי חיינו.

"המוצר לזיהוי הונאה נועד לכל ארגון או חברה שמעוניינים לשפר את שירות הלקוחות, על-ידי זיהוי מהיר של כוונת הלקוח, אם הוא דובר אמת או נרגז מאוד על רמת השירות שניתנה לו.

"הטכנולוגיה שלנו מבוססת על ניתוח קולי של רגשות אמת, ולכן אנחנו נמצאים בנקודת הממשק הראשונה שבה מתרחשת אינטראקציה קולית בין לקוח לנותן שירות, ובכך יכולים לסייע בקבלת החלטה בזמן אמת.

"החזון של נמסיסקו הוא שהטכנולוגיה שלה לזיהוי רגשות תהיה חלק אינטגרלי מכול מערכת אשר נדרשת להבנת רגשות אנושיים כדי להגיע להחלטה טובה יותר".

התוכנה שרואה את כל החשבון

משלי הוקמה ב-2013. אודי ויאיר גורדין, המייסדים, מספרים כי הם מבקשים להציע פתרון מהיר וקל למשימה המורכבת של בדיקות וניתוחים של דוחות כספיים והנהלת כספים לצורך גילוי מעילות ואי-סדרים.

"הפתרון שלנו יוכל לגלות מעילות בזמן קצר ביותר, הוא מסייע לרו"ח המבקר לדעת באמת מה מצב הנתונים הכספיים בחברה (ולא רק בבדיקות מדגמיות ואקראיות שנעשות היום).

"קהל היעד שלנו הוא רואי חשבון מבקרים; בעלי חברות, דירקטורים, מבקרי פנים, מנהלי סיכונים ומשרדי רו"ח; רשות ני"ע; בנקים ונותני אשראי לחברות - עבור בדיקות סיכון לפני מתן אשראי.

"הפתרון של משלי תוכנה הוא היחידי שמתאים גם לחברות קטנות ובינוניות - ללא צורך בהתקנות תוכנה, בניגוד למתחרים הקיימים.

"החזון שלנו כולל כניסה לשווקים באירופה ובארה"ב והפיכה לגורם המוביל בעולם את הבדיקות האוטומטיות בתחום הנהלת החשבונות וה-ERP".

עוד כתבות

המספרים מאחורי האופציות לעובדים בחברות ההייטק הישראליות נחשפים / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

נעילה חיובית בוול סטריט; טסלה איבדה כ-3%, אנבידיה עלתה בכ-4.3%

בורסות ארה"ב נצבעו ירוק ● מדד ההנג סנג זינק בכ-1.7% ● טסלה ירדה לאחר שפורסם כי הורידה את מחירי הרכבים החשמליים שלה ברחבי העולם; המניה ירדה מתחילת השנה בכ-40% ● ירידות במחירי הנפט והזהב ● האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסחרו בעליות

קרית שמונה / צילום: אייל מרגולין

בערב החג: רצף אזעקות בגליל העליון והמערבי

מוקדם יותר: מטרה אווירית יורטה באזור קריית שמונה ● יותר מחצי שנה אחרי 7 באוקטובר - ראש אמ"ן חליוה פורש מצה"ל • "לעד אשא איתי את הכאב האיום של המלחמה", כתב לרמטכ"ל • אלוף פיקוד מרכז יסיים את תפקידו בקיץ ● צה"ל פתח במבצע סיכול במסדרון החיץ ברצועה: מחבלים חוסלו, תשתיות טרור אותרו והושמדו • דיווח בניו יורק טיימס: ישראל תכננה מתקפה גדולה יותר נגד איראן, גם בטהראן - אך היא נבלמה ברגע האחרון ● כל העדכונים

מותג משקאות האנרגיה BLUE / צילום: Shutterstock

יצרנית משקאות האנרגיה "בלו" ופרשת זיוף נתוני המיחזור

המשרד להגנת הסביבה שוקל אי הכרה בדיווח על יעדי האיסוף והמיחזור של חברת בלו לשנים 2019-2020, וקביעת תשלום כפל פיקדון בהיקף של כ-100 מיליון שקל ● זאת, לאחר שהחברה לא סיפקה אסמכתאות מספקות לאימות דיווחיה על עמידה ביעדי האיסוף והמיחזור לשנים 2019-2020 ובהמשך לחקירה המתנהלת ברשות המסים ובמשטרה

הסופרקמפיוטר של חברת Cerebras בחוות שרתים בקליפורניה / צילום: Reuters, REBECCA LEWINGTON/CEREBRAS

בחסות אלטמן ומשקיעים מישראל, המתחרה באנבידיה יוצאת להנפקה

סריבראס, יצרנית "השבב הגדול בעולם", בה מושקעים מייסדי OpenAI וכן ישראלים ואמירותים רבים, מתקדמת להנפקה ● בינתיים היא גייסה 723 מיליון דולר

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

ענבר שעשוע בר ניר ועדי אטון לפידות / צילום: דרור סיתהכול

קרן משפחת שעשוע תחלק 6 מיליון שקל לבעלי עסקים ששירתו במילואים

מענקי הצמיחה יינתנו לפי שיטה שבה בעלי עסקים שמגישים מועמדות צריכים במקביל לבחור מי מעמיתיהם ראוי לקבל את הכסף ● מאז פרוץ המלחמה חילקה הקרן 21 מיליון שקל למטרות שונות ● ישראל מתגייסת

ראש אמ''ן אהרון חליווה

מבריק ויהיר, כריזמטי ונהנתן: הכירו את אהרון חליוה, האלוף השנוי במחלוקת שפרש היום

מבריק, כריזמטי, האיש הכי מקושר במטכ"ל, רוקסטאר, ומנגד נהנתן, יהיר ויש שיאמרו בוטה • ראש אמ"ן, שהודיע היום על פרישה מצה"ל, מיהר לקחת אחריות על הכישלון, אבל מאז, עלו עוד ועוד סימני שאלה סביב התנהלותו ● נראה שגם הוא - שיודע להתנהל מול התקשורת "אפילו יותר מדובר צה"ל" - לא צפה את עוצמות המתקפה ולא מפסיק למשוך אליו אש

10 המניות היקרות ביותר בוול סטריט / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

אלה הן 10 המניות הכי יקרות בוול סטריט

הן נחשבות למניות לוהטות במיוחד, אבל האם הן התחממו מדי? ● לאחרונה הצביע מגזין ביזנס אינסיידר על עשר חברות בשווי 10 מיליארד דולר לפחות הנסחרות בתמחור יקר במיוחד ביחס להכנסותיהן ● לרשימה נכנסו אנבידיה, מיקרוסטרטג'י ומניות טכנולוגיה נוספות, אבל גם רשת מזון מהיר ● לאחרונה, כשמשקיעים הופכים סלקטיביים יותר ואנליסטים חוששים מבועה חדשה, גם המניות היקרות חוטפות

פרופ' יוג'ין קנדל / צילום: מיכה לובטון

הוא היה אחד האנשים הקרובים לנתניהו, היום הוא חושף: "לא הייתי מחזיק במשרד שלו חודש"

יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה לשעבר, יוג'ין קנדל, בטוח: "אם ישראל לא תשנה כיוון בהקדם, הכלכלה תקרוס, והמדינה עמה" ● לדבריו, כדי שנבואת הזעם לא תתממש צריך להקים ממשלה שתנהל סיכונים לטווח הארוך בכל תחומי חיינו ● הוא לא פוסל אפשרות להיות שר האוצר הבא, אבל "לא כזה שתפקידו העיקרי הוא לחלק הטבות" ● האזינו

מפגינים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Lev Radin

ההפגנות הפרו-פלסטיניות באוניברסיטאות העלית בארה"ב צוברות תאוצה

כניסתו של פרופסור שי דוידאי, ישראלי המרצה באוניברסיטת קולומביה, נחסמה ● עשרות נעצרו באוניברסיטת ייל לאחר שהקימו מחנה אוהלים בקריאה לשחרור עזה

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב אסר על מכירתם במשך מאה שנים ● כעת האוסף מותר למכירה והוא שווה סכום עתק

נתב''ג בליל התקיפה האיראנית. השמיים נסגרו במפתיע / צילום: Reuters, Nir Keidar

הטיפים והטריקים: איך לקנות ביטוח נסיעות לחו"ל?

עשרות אלפי ישראלים נותרו ללא טיסות אחרי ששורת חברות הודיעו על ביטול הטיסות לארץ וממנה ● האם הכיסוי לביטול נסיעה שמציעות חברות הביטוח יבטיח לכם פיצוי? מה קורה אם גויסתם למילואים? וגם: מתי כדאי לרכוש את הביטוח והטיפ שיחסוך לכם מאות שקלים בהשכרת רכב בחו"ל

דיזנגוף סנטר / צילום: גיא חמוי

מעל 3 מיליון שקל בדקה: זינוק בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד

לפי נתוני חברת שב"א, בין השעות 8:00-14:00 הוציאו הישראלים סכום של 735 מיליון שקל • מדובר בזינוק של 14% בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד • בשנה שעברה בשעות אלו נרשמו הוצאות בכרטיסי אשראי בסכום כולל של 645 מיליון שקל • ומה הייתה הדקה העמוסה ביותר היום?

גילון בק, ריצ'רד פרנסיס, אייל פסו / צילום: תמר מצפי, אלעד מלכה, Gauzy

בדרך לנאסד"ק: הישראלית שמאמינה שהשוק הזה יגיע ל-124 מיליארד דולר ב-2028

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● גאוזי, יצרנית הזכוכית החכמה מתל אביב בדרך לנאסד"ק ● טבע משנה את אופן דיווח התוצאות שלה על בסיס גיאוגרפי ● וסנסטאר, חברת הפורטפוליו של קרן פימי הציגה תוצאות חלשות לרבעון

מייסדי קוואק: אלון לב, רן רומנו, ליאור פנסו ויובל פרנבך / צילום: QWAK

ארבעת היזמים יוצאי ענקיות הייטק שזיהו את החולשות של הארגונים הגדולים במשק

קוואק הוקמה במטרה לספק פתרון מקצה לקצה לחברות בהטמעה, בתפעול ובניהול יישומי בינה מלאכותית, ועוזרת לחברות ליישם מודלים של למידת מכונה ● בקוואק לא מסונוורים מטרנד ה-AI:" גם אם אנחנו על הגל, חייבים להיות קשובים לשוק"

ח''כ משה ארבל, מפלגת ש''ס / צילום: איל יצהר

"מוכרחים להבין את גודל השעה": ראיון חג עם השר הכי לא שגרתי שיש

שר הפנים משה ארבל מכוון אצבע מאשימה לבג"ץ שיצר תגובת נגד בציבור החרדי לשאלת הגיוס ● בענייני התכנון, הוא מגלה שהוא הודף לחצים להתערבות ומאשים את שרי הליכוד באינטרסים צרים ● את הפועלים הפלסטינים, הוא אומר, צריך להחזיר, "אין שאלה בכלל" ● ולמה הוא משוכנע שזה הזמן להעלות ארנונה

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

בג"ץ הגיוס: היועמ"שית אישרה ייצוג נפרד לממשלה בשל פערי העמדות

הממשלה תקבל ייצוג נפרד בבג"ץ הגיוס שיתקיים ביוני בהרכב מורחב של תשעה שופטים ● הסיבה: הפערים הגדולים בין עמדת הממשלה לבין עמדת היועמ"שית בהרב-מיארה ● הממשלה צפויה לשכור עו"ד פרטי 

הירידות הנוכחיות מגיעות אחרי שנה ורבע חלומיות למשקיעים בשווקים בחו''ל / צילום: Shutterstock

אפריל האדום: וול סטריט יורדת בחדות, וזה מה שצפוי לקרות לחיסכון שלכם ולשקל

הבורסה האמריקאית פתחה את 2024 בסערה עם תשואות מרשימות במדדים המובילים ● אלא שכעת הקערה התהפכה, ומתחילת אפריל נמחקה יותר מחצי מהתשואה ● מי החוסכים הישראליים שייפגעו במיוחד, ומהן ההשלכות של המגמה השלילית על שער הדולר?

עמית גל, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון / צילום: מארק ניימן, לע''מ

המפקח על הביטוח עושה סדר וקובע כללים ברורים לבעלי שליטה לקבלת היתר אחזקה

עמית גל, ממלא מקום הממונה על שוק ההון, מציג מתווה שיאפשר לקרנות הזרות ששולטות בחברת הביטוח הפניקס למכור את השליטה בה בחלקים ● הקרנות סנטרברידג וגלאטין רכשו את אחזקותיהן בחברה ב-2019, ומאז הוכפל שווי הקבוצה

בית קיץ בשבדיה. המחיר הממוצע במדינה עומד על 840 אלף שקל / צילום: Shutterstock

המטבע התרסק ומחירי הדיור ירדו: בגרמניה מעודדים לקנות בתי קיץ בשבדיה

חופשה בבית נופש נפוצה בצפון אירופה ● תמורת בקתה ללא חימום ומים זורמים, ליד אגם בצפון שבדיה, תשלמו רק 195 אלף קרונות שבדיות, כלומר כ־62 אלף שקל ● הבעלות פתוחה בפני זרים, ולא רק לתושבי האיחוד האירופי