גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הרשת החברתית: הפצוע מ"צוק איתן" שריגש את ידידי שיבא

פרופ' זאב רוטשטיין וגליה מאור אירחו את אירוע הגאלה השנתי של אגודת ידידי שיבא ■ עדי מאור, מנכ"ל מלונות דן בחיפה, אירח את שגריר יפן ■ ואבי ומאיה נמני חגגו בר-מצווה לבן עילי

רוטשטיין, גרינבוים ומאור / צילום: אביב חופי
רוטשטיין, גרינבוים ומאור / צילום: אביב חופי

תורמים למשתקמים

ורד גרינבוים, מנכ"לית אגודת הידידים של המרכז הרפואי שיבא, ניצחה בשבת בערב על אירוע הגאלה השנתי שנערך ב"פארק ירוק" שבמתחם תל-השומר. קיבלו את פני האורחים, יחד איתה, פרופ' זאב רוטשטיין, מנהל המרכז הרפואי; וגליה מאור, יו"רית אגודת הידידים.

סך התרומות שנאספו בערב עמד על כ-3 מיליון שקל, שיוקדשו להרחבה ולחידוש מחלקת השיקום האורתופדי בבית-החולים, שקלטה את מרבית פצועי מבצע "צוק איתן" בקיץ האחרון, ביניהם מג"ד גולני, סא"ל שי סימן טוב, שנפצע קשה בקרב בסג'עיה, ושותק בכל חלקי גופו, ומאז הוא עובר שיקום בבית-החולים.

בגאלה הוקרן לקהל סרט שביימה נירית ירון, שתיעד את סימן טוב בימי האשפוז הראשונים שלו בטיפול נמרץ נוירוכירורגי. לאחר ההקרנה עלה המג"ד בהליכה לבמה, נתמך על-ידי הליכון, וזכה לתשואות ממושכות.

התרגשו ותרמו: יעקב ליצמן, סגן שר הבריאות; עו"ד חנינא ברנדס, שהגיע עם ילדיו, בשעה שרעייתו ג'ני ברנדס נאלצה להיעדר מהאירוע עקב מחלה; מנכ"לית בנק לאומי, רקפת רוסק-עמינח; יאיר סרוסי; שאול ואיריס אלוביץ'; אילן גרינבוים; ורדה ובעז דותן; הגר דגמי; ליזיקה ועמי שגיא, פרופ' יוסי וצביה גרוס, חיה ונחמיה למלבאום; אלי ויצחק רזין; אסנת ויעקב פרי, משה וסוזי לוי; ג'ניס ודני גילרמן; גבי ואתי רוטר; פנינה ומשה אדרי; סולנז' וליאון אדרי; אלונה ואלי ברקת; שמואל וענת פרנקל; פרופ' בנעד גולדווסר וענת טמיר; יורם אלטמן ויעל מילוא; תמי וחן למדן; דורון ספיר; בת שבע ומשה בובליל; רפי מהודר; חנה ובני פריזן; רוני מילוא; צביקה גיור; דוד פתאל; אפי ורוחלה רוזנהויז; יאיר לנדאו; ענת ואודי רובינשטיין; יוסי ויליגר; יורם ראב"ד; יוסי בכר; ניצה ויובל גביש; אורית אלסטר וגיל אגמון; עו"ד תמי ויהודה רוה; קובי רוגובין; צילה וגיורא ירון; רותי וגבי לסט; רותי ומשה קסטיאל; נוני ועמוס מלכא; אירית ומושיק תאומים; דרור יעקובי; יונל כהן; ראובן אדלר; תמי ואיל חומסקי; שרון ומודי כידון; מירה קינן; מצדה זאבי; ארנון אפק, המנכ"ל היוצא של משרד הבריאות היוצא; ואחרים.

רוטשטיין, גרינבוים ומאור / צילום: אביב חופי

דורה בעננים

בשבוע שעבר (ד') התקיים בתל-אביב כנס המותגים והחדשנות, שיזמו ענני תקשורת וחטיבת המרצ'נדייז של תאגיד התקשורת העולמי ויאקום בישראל. בין הערוצים הבולטים של שתי החברות ניתן למצוא את Nickelodeon ,Nick Junior MTV ,Comedy Central וגם הפקות מקור כמו סדרות הנוער "שכונה" ו"החממה".

חטיבת המרצ'נדייז של ויאקום בישראל, שבראשה עומדת יעל ארד, המדליסטית האולימפית לשעבר, הביאה לנו את הצעצועים והמוצרים של דורה, בוב ספוג, צבי הנינג'ה ועוד.

השתתפו בכנס: אודי מירון, הבעלים ויו"ר של קבוצת ענני תקשורת; אלעד גולדנברג, מנהל הפעילות העיסקית של ebay ישראל; סיגל אורון, מנכ"לית Toys r Us; אורלי אטלס-כץ, מנכ"לית משותף של קבוצת ענני תקשורת; ברטוש וויטק, סגן נשיא בכיר בויאקום ואחראי על טריטוריית ישראל; אלעד סונגו, סמנכ"ל קריאייטיב בענני תקשורת ומרצה בשנקר; ואחרים.

וויטק, אטלס-כץ,ארד ומירון / צילום: הילה אלקיים

פריחת הדובדבן בחיפה

עדי מאור, מנכ"ל מלונות דן בחיפה, אירח בסוף השבוע את שיגאו מאטסוטומי, שגריר יפן בישראל, ואת רעייתו קאורי מאטסוטומי, במסגרת פסטיבל יפן שנערך במלון דן כרמל חיפה, בשיתוף שגרירות יפן בישראל.

במהלך קבלת-הפנים נטעו השגריר ורעייתו, יחד עם מאור, עץ דובדבן יפני בגינת המלון. הפריחה המרהיבה של הדובדבן נמשכת תקופה קצרה מאוד, והיא בעלת חשיבות רבה בתרבות היפנית.

מאוחר יותר נהנו האורחים מארוחת ערב בסגנון יפני עם נגיעות ישראליות, שהכינו השף הפרטי של השגריר, שף אג'יאוקה, וערן גפן, שף המלון.

ולא רק אוכל היה בחיפה: אמו של השף אג'יאוקה, שמבקרת כעת בארץ, הכינה למשתתפי הארוחה 150 עגורים מקיפולי נייר (אורגמי).

הזוג מאטסוטומי ועדי מאור / צילום: סיון פרג'

הכי רחוק מבת-מצווש

זהבה גלאון, יו"רית מרצ; ח"כ עליזה לביא; ורד סוויד, יו"רית הרשות לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי; השופטת בדימוס סביונה רוטלוי; וחברת הכנסת לשעבר נעמי בלומנטל היו בין האורחות והאורחים של בת-המצווה של מרכז רקמן לקידום מעמד האישה, שמוביל את העשייה לקידום זכויות נשים בתחום דיני המשפחה, שהתקיים בשבוע שעבר באוניברסיטת בר-אילן במסגרת אירועי חבר הנאמנים של האוניברסיטה.

בראש מרכז רקמן עומדת פרופ' רות הלפרין-קדרי, שמוכיחה שאפשר להיות גם דתייה אקדמאית וגם פמיניסטית. באירוע בת-המצווה הרצתה ד"ר בלו גרינברג מחלוצות הפמיניזם הדתי.

טעם שמיימי

לרגל פתיחת עונת התיירות, חברת התעופה יונייטד איירליינס השיקה תפריטים חדשים, שיצרו של שני השפים המדוברים אביב משה (מסה, קוואטרו) ומאיר אדוני (כתית, המזללה).

בתפריטים החדשים ניתן למצוא מנות כמו עוף צלוי על מצע של פולנטה תירס, בצל ופטריות, בלינצ'ס גבינה וגרירת תפוז עם צימוקים וחמוציות, מוס פיסטוקים וטארט וניל עם אננס.

אבי פרידמן, מנכ"ל יונייטד איירליינס בישראל, אמר כי "השותפות קולינרית הטביעה את חותמה על רמת התפריטים הגבוהה מחד, ועל ציפיותיהם של הנוסעים מאידך".

אגב, נוסעי מחלקת תיירים ימשיכו להתלבט בין צ'יקן לביף, שכן התפריטים החדשים יוגשו רק במחלקת היוקרה של החברה.

משה, פרידמן ואדוני / צילום: תמר מצפי

אוזן לכותל

הרב שמואל רבינוביץ', רב הכותל, התארח באירוע "אקטואליה ותרבות", שהתקיים בשבוע שעבר בבית הדיור המוגן "רמת תמיר" בירושלים.

רבינוביץ' ציין כי כבר בימים אלה עמלים על חגיגות היובל לאיחוד ירושלים, שיחול רק בעוד כשנתיים, וכי הממשלה צפויה להקצות מאות מיליוני שקלים להמשך עבודות חיזוק הכותל המערבי ומנהרות הכותל.

את רבינוביץ' אירח הלל לייבוביץ', מנכ"ל רמת תמיר.

לייבוביץ’ ורבינוביץ’?/ צילום: מורג ביטון

חגיגה של כדורגל

מזל טוב לאבי ומאיה נמני, שחגגו אמש (א') בר-מצווה לבנם עילי במתחם האירועיםAVENUE שבקריית שדה התעופה. את האירוע הפיקה אירית רחמים, שהייתה נשואה בעבר אף היא לכדורגלן.

הגיעו לצפות באייל גולן ובאתניקס: מאיר שמיר; יענקל'ה שחר; איזי שרצקי; עופר עיני ורעייתו רווית דום, שבוודאי עלץ במיוחד אחרי דחיית ההחלטה להרחיק את ישראל מפיפ"א; ניר חפץ; רוני מאנה; אלונה ברקת; ואחרים.

עופר עיני ורוית דום?/ צילום: פאביאן קולדרוף

עוד כתבות

שר החוץ הטורקי, הקאן פידאן / צילום: Associated Press, Bilal Hussein

האינטרס המשותף של טורקיה ואיראן נחשף בראיון של שר החוץ

בתקופה האחרונה, רבים הרימו גבה בשל הפגישות התכופות של בכירי טורקיה דווקא עם מקביליהם האיראנים ● כעת מתברר כי שר החוץ של טורקיה טען בראיון, כי הוא מאמין שהמיליציות הפרו־איראניות בעיראק יכולות לפעול כנגד המחתרת הכורדית באזור סינג'אר שבצפון עיראק

ההפגנות בקמפוסים בארה"ב העירו את תעשיית הפייקים

המחאות בקמפוסים הפכו לוויראליות. אבל לא כל מה שפרסמו עליהן נכון ● המשרוקית של גלובס

מקבוק אייר של אפל / צילום: יח''צ אפל

לעבור למחשב של אפל: כל הסיבות בעד ונגד

מי שהתרגל למערכת ההפעלה ווינדוס יתקשה להתרגל ל-MacOS, וגם ייאלץ להיפרד מחלק מהתוכנות המוכרות ● היתרון הבולט: היכולת של מכשירי החברה "לדבר" ביניהם ולקצר תהליכים

בבסיס סודי שמתרחב במהירות: כך נערכת איראן למתקפה הבאה נגד ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: מה גורם לצבאות של מדינות הערביות להיות לא יעילים, הבסיס הסודי של איראן וסיפורה של ניצלות שואה שהייתה בקיבוץ מפלסים ב-7 באוקטובר ● כותרות העיתונים בעולם 

בארה"ב בטוחים: זה עומד להיות המבצע המסוכן ביותר אליו תצא ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: הסכנות בכניסת צה"ל לרפיח, איך איראן יכולה להרוויח מההפגנות בקמפוסים בארה"ב ומה באמת חשוב לאמריקאיים בשנת הבחירות ● כותרות העיתונים בעולם 

דורון ארזי, אסף וונד, אודי מוקדי / צילומים: ליאורה כץ, איל יצהר, דיויד שפר

שתי חברות ישראליות פרסמו דוחות בוול סטריט, ונפלו בסוף השבוע

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● היפו צללה בכ-17% בעקבות מימושים ● סייברארק צללה למרות שהציגה דוח חזק עם תחזית חיובית ● ומניות רדקום וסרגון עלו בעקבות דיווחים על חוזים חדשים

בניין שרוסס במגני דוד, בפריז (דצמבר 2023) / צילום: Reuters, LUCIEN LIBERT

דוח חדש: "העולם עד לגל הגרוע של תקריות אנטישמיות מאז מלחמת העולם"

ב־2023 נרשם זינוק של עשרות אחוזים במספר התקריות האנטישמיות מכל הסוגים, כך מגלה דוח של אוניברסיטת תל אביב והליגה נגד ההשמצה ● לפי הדוח, יותר ויותר אמריקאים מסכימים עם סטריאוטיפים אנטישמיים, והרשתות החברתיות "הפכו לקרקע פוריה לשנאה ורדיקליזציה"

ינקי קוינט, מנהל רמ''י ומ''מ מנהל רשות החברות הממשלתיות / צילום: שלומי יוסף

בעיכוב של עשרות שנים, המדינה תפריט קרנות השתלמות של מאה אלף עובדים

ועדת השרים להפרטה תדון בשבועות הקרובים במכירת החזקות המדינה בשבע קרנות השתלמות, מלבד אלו של המורים והשופטים ● לפי ההצעה, המניות יעברו לידי ההסתדרות, כשהיקף הנכסים הוא כ־8.4 מיליארד שקל ● המטרה: הפחתת הנטל על המדינה ● מה צפוי לחוסכים? ● גלובס עושה סדר

וורן באפט מגיע לאסיפה השנתית של ברקשייר הת'אוויי בנברסקה, ארה''ב / צילום: Reuters, Scott Morgan

באפט הציג את יורשו והפתיע כשאמר: "מקווה להגיע בשנה הבאה"

וורן באפט בן ה-93 ערך את האסיפה השנתית הראשונה של ברקשייר האת'וויי מאז ששותפו ארוך־השנים, צ'ארלי מאנגר, נפטר בנובמבר האחרון ● באפט הביע אמביוולנטיות לגבי בינה מלאכותית וכינה אותה "שד גרעיני בבקבוק", התייחס לצמצום האחזקה שלו באפל, וכן לאדם שצפוי לרשת את מקומו כמנכ"ל ברקשייר

אור צלקובניק / צילום: עדי לם

תוך פחות משנה ועם רייטינג מדשדש: אור צלקובניק עוזב את חדשות 13

צלקובניק הוא המנכ"ל הרביעי שעוזב את חברת החדשות בחמש שנים ● המהלך נובע ככל הנראה בשל חוסר הסכמתו לבצע קיצוצים בכוח־האדם ובשל פערים גדולים בינו לבין כתבים בחברה

ראש ממשלת בלגיה, אלכסנדר דה-קרו / צילום: ap, Jean-Francois Badias

ראש ממשלת בלגיה: "לא יכולים להמשיך בעסקים כרגיל עם ישראל"

ראש ממשלת בלגיה אלכסנדר דה-קרו שינה את עמדתו ושוקל כעת הטלת סנקציות הכוללות איסור יבוא מוצרים מהתנחלויות, בשל הפעילות הישראלית בעזה ● הסביר כי שינוי העמדה שלו נובע מכך שיש "יותר מדי קורבנות כתוצאה מהפעולות הצבאיות הישראליות" ● ההערכות הן כי יוזמה כזו תיכשל ברמה האירופית

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

נשק, כסף ורכבים: הסודות האמיתיים של רפיח נמצאים מתחת לעיר

ישראל החלה בפינוי אוכלוסייה אזרחית מהשכנות המזרחיות ברפיח לקראת כניסת צה"ל לאזור ● מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

בייראקטר TB2 / צילום: Associated Press, Efrem Lukatsky

החברה הביטחונית הזרה שהעניקה לעובדיה מענק בסך 18 משכורות

החברה הטורקית בייקאר, סמנכ"ל הטכנולוגיות שלה הוא חתנו של ארדואן, היא שיאנית היצוא בטורקיה והודיעה שתחלק לעובדים מענק נדיב במיוחד ● ואיפה החברות הביטחוניות הישראליות עומדות מולה ברמה הגלובלית?

חדשות הביומד / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: עמית שאבי (ידיעות אחרונות), Shutterstock

סטארט-אפ ניישן סנטרל: ההייטק הישראלי מתאושש, אבל הביומד לא

הביומד הישראלי לא מתאושש בקצב של ההייטק, אקזיט לבלקין ויז'ן, גיוס לסטארט-אפ של נפתלי בנט ותקווה לסוגי סרטן שאינם מגיבים לטיפולים המקובלים ● השבוע בביומד

בורסת תל אביב. הנבואה ניתנה לשוטים, לתינוקות ולאינטרסנטיים / צילום: טלי בוגדנובסקי

הירידות בבורסה נחלשות; מדד הטכנולוגיה עולה ב-1%

ת"א 35 נסחר ללא שינוי ● הדולר מזנק מול השקל, 3.74 שקלים ● אייל הררי יחליף את ארז ענתבי כמנכ"ל אלוט ● חוזה חדש לאלקטריאון בסין, המניה מזנקת ● מיטב: הקמעונאיות מעלות מחירים רק כי הן יכולות, לא בגלל הצורך שלהן לפצות על גידול בהוצאות ● וורן באפט מכר מניות אפל ופוזל להודו, "יש שם המון הזדמנויות" ● בבנק אוף אמריקה דווקא ממליצים על אפל באפסייד של 33% ● באופנהיימר ממליצים על הבנקים בארה"ב, "נסחרים בחסר עמוק"

רות אפריאט, מנהלת החטיבה העסקית ברמ''י / צילום: אורטל צבר

התחזית של הבכירה ברמ"י לקרקע הלוהטת של תל אביב

רות אפריאט, מנהלת החטיבה העסקית ברמ"י, מצהירה שייצאו לשיווק קרקעות נוספות בשדה דב עוד השנה ● את המשך פינוי בסיסי צה"ל ומפעלים של מערכת הביטחון מאזורי הביקוש היא רואה כאתגר מרכזי ואומרת: "צריך להבין שיש מערכת אזרחית שחייבת להתפתח ולא יכול להיות שהמארג הביטחוני יקבל את הבכורה"

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

חנות שמרה חניה ללקוחות בעזרת קלנועית, נקנסה וערערה לעליון. מה קבע ביהמ"ש?

זוג הורים הגיעו לביהמ"ש לאחר שלא הצליחו להסכים אם לחסן את בנם בחיסוני שגרה המומלצים ע"י משרד הבריאות ● חנות בחיפה הציבה קלנועיות בחניות ציבוריות הסמוכות אליה, כך שיישמרו ללקוחותיה, לאחר שנקנסה 7 פעמים ביקשה להישפט ● ביהמ"ש המחוזי בבאר שבע תיעד בווידאו דיונים ועורר ביקורת ● 3 פסקי דין בשבוע  

שרוול אשפה לפינוי שיפוצים / צילום: תמר מצפי

הקבלן איחר במסירת דירה בפרויקט תמ"א. זה פיצוי הענק שיקבלו הרוכשים

ביהמ"ש קבע כי סעיף 5א לחוק המכר, הנוגע לאיחור במסירת דירה, חל גם על פרויקטי תמ"א 38, אף שבעבר נקבע בפסיקה כי בפרויקטים כאלה מדובר בהתקשרות למתן שירותי בנייה, שעליה חל חוק חוזה קבלנות

ווישור / צילום: רמי זרנגר

רגע לפני האסיפה: בנו של מייסד איילון עוקץ את העסקה עם ווישור

נגה רחמני תוהה על העסקה בה תרכוש איילון את עסקי הביטוח של בעלת השליטה ווישור ● בין היתר טוען להיעדר דיווח למשקיעים ועל עצם היותה של ווישור חברה דיגיטלית ● איילון דוחה את הטענות: "נבחנו כל ההיבטים הרלוונטיים לעסקה"

הבורסה בפריז, צרפת / צילום: Shutterstock

עליות באירופה; וולוו: זינוק חד במכירות המכוניות החשמליות

הדאקס עולה ב-0.5%, בלונדון לא מתקיים היום מסחר ● אייל הררי יחליף את ארז ענתבי כמנכ"ל אלוט ● אלון מאסק ממליץ לוורן באפט איזו מניה לקנות ● IBI בית השקעות: הירידה באינפלציה תאפשר לב-ECB להפחית את הריבית ביוני ● וורן באפט מכר מניות אפל ונראה שהוא פוזל להודו, "יש שם המון הזדמנויות" • בבנק אוף אמריקה דווקא ממליצים על אפל באפסייד של 33% • באופנהיימר ממליצים על מניות הבנקים הגדולים בארה"ב, "נסחרות בתמחור חסר עמוק"