באחד הבקרים בשבוע שעבר נכנס גיא מדור להונדה ג'אז הקטנה שלו בשכונת פלורנטין בתל-אביב ויצא לעוד יום של צילום אווירי. החברה המזמינה, רפאל תערובות באזור התעשייה עמק חפר, חנכה לפני 8 חודשים את המפעל החדש שלה לייצור מזון לחיות משק, ורצתה להציג את התוצאות ללקוחותיה בצילומים שימחישו את גודלו ואת תחכומו של המפעל.

אילו המפעל היה נבנה לפני כמה שנים, היו בעליו מזמינים מסוק ומשלמים בסביבות 3,500 שקלים על כל שעת שימוש (שכוללת כמובן גם את ההגעה מהמנחת שממנו הוא ממריא ואת החזרה אליו). טייס המסוק היה צריך להשיג מראש אישור צילום בתא השטח הרלבנטי, המסוק היה מרעיש, ואת התוצאות אפשר היה לראות רק מאוחר יותר באותו יום. האלטרנטיבה של מדור זולה ופשוטה בהרבה.

הוא מחנה את הג'אז שלו במגרש החניה של המפעל, פותח את הדלת האחורית של המכונית ומוציא ממנה כלי טיס קטן וקל - 4.5 קילוגרמים בסך-הכול. הוא מניח את הרחפן בעל ארבעת המדחפים על האספלט, מחבר אליו סוללה בגודל של פאקט סיגריות, רותם את יחידת השליטה האלחוטית אל חזהו - ומתניע.

בתוך שניות בודדות זמזום המדחפים מגיע לשיא, והרחפן ניתק מן הקרקע ומתמקם בגובה של כ-70 מטרים מעל המפעל. על צג השליטה רואה מדור את האובייקט שלו ומתחיל לצלם אותו מכל זווית אפשרית. 17 דקות לאחר מכן הוא מנחית את הרחפן, שולף מהמצלמה את כרטיס הזיכרון ונותן אותו לשי גרינברג, מנהל המפעל.