המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (ב') במגמה מעורבת, כאשר המעו"ף עלה 0.24%, בעוד מדד תל אביב 75 ירד 0.22%. מדדי הבנקים והביומד עלו בכ-0.9%.

מחזור המסחר הסתכם בכ-1.4 מיליארד שקל.

בשוק האג"ח נרשמו שוב עליות אגרות החוב השקליות הארוכות. ארז צדוק מקרנות אביב מציין כי "אגרות החוב בארץ ירדו בחודש האחרון בין 1% ל-3%, אגרות החוב בארה"ב ובאירופה חוו ירידות גם הן, אך שוק האג"ח הראשוני ממשיך לבעוט וחברות מנצלות את הריביות הנמוכות כדי להנפיק לגייס עוד ועוד חוב. לאור הריביות האפסיות בעולם והרצון של הפד האמריקאי להעלות ריבית בהזדמנות הראשונה שהכלכלה והשוק יאפשרו לו, הפליאה של המשקיעים מהתנודתיות הגבוהה והירידות האחרונות איננה מובנת. במקום שיבינו שהתשואה האפסית איננה מצדיקה את הסיכון, המשקיעים מנסים לייצר תחזיות מהבטן כדי להצדיק את המשך אחזקת האג"ח בהיעדר אלטרנטיבות השקעה, אבל האמת היא שהם חייבים לשחרר".

"לתת למשקיעים בלון הליום"

"צריך לתת למשקיעים בלון הליום, לקשור אליו פתק שכתוב עליו אג"ח 5-10 שנים ולשחרר. שהבלון יעלה למעלה והם יגידו שלום לאג"ח הבינוניות והארוכות לשנתיים-שלוש הבאות ויפנימו שהם נשארו כרגע רק מניות, ועם תשואה נמוכה עד אפסית שיניבו אג"ח קצר ומזומן. כל השאר, במונחי תשואה/סיכון, פשוט לא כדאי. שוק המניות, מצד שני, ימשיך ליהנות מהשיפור בכלכלה העולמית, גם אם הוא שיפור זוחל שנתקל במהמורות, וכמובן מהיעדר אלטרנטיבות השקעה מניבות. ההמלצה שלנו היא על פיזור של כ-50% בישראל עם בחירת במניות בדגש על חברות שמנועי הצמיחה שלהן בחו"ל, והשאר בפיזור גלובלי. מכיוון ואחוז האחזקה במניות הוא פונקציה של סיבולת הסיכון האינדיבידואלית, משקיעים סולידיים צריכים לשכוח ממה שהיה בשנים האחרונות ולהתרגל לעולם של תשואות נמוכות לפחות בשנתיים-שלוש הקרובות. משקיעים אגרסיביים יכולים עדיין ליהנות משוק מניות עולה", אומר צדוק.

עידן אזולאי מאפסילון אומר כי "יש לזכור שיותר משהתיקון בשוק האג"ח נגרם בשל שינוי בתחזיות המקרו, הוא קרה מפני שפרמיות הסיכון לא היו מתומחרות כראוי. אני סבור שלאחר התיקון ומאחר ואני לא צופה שינוי בסביבת הריבית והאינפלציה בעולם, יש מקום להניח ששוק האג"ח הממשלתי קרוב לנקודת שיווי משקל. עם זאת, אגרות החוב הקונצרניות נסחרות עדיין בתמחור יתר".

איציק נוי, מנכ"ל Smart Capital, מציין כי "חוסר הוודאות השורר בשוק ההון בעקבות משבר החוב של יוון, גורר את מדדי המניות בעולם לירידות שערים חדות יחסית. מדד הדאקס הגרמני, השיל בשבוע החולף כ-2.8%. כאמור, הערכתנו לגבי המצב היווני היא ברורה, יוון לא תגיע לחדלות פירעון ולא תצא מגוש האירו. בנוסף, מריו דראגי וה-ECB ממשיכים להדפיס 60 מיליארד אירו כל חודש - לפחות עד ספטמבר 2016, ואף הצהירו שקיים סיכוי להגדלת ההיקפים, ואין מנוס מחזרה לשבירת השיאים במדדים".

"לכן, כל ירידה היא הזדמנות להצטרפות למגמת העלייה. מדד סנטימנט הלקוחות של סמארט קפיטל (הבוחן את סך הפוזיציות הפתוחות של לקוחות החברה על חוזי ה - DAX) מצביע על המשך המגמה וחזרה לעליות בטווח הקצר", אומר נוי.

בזק בלטה בעלייה חדה.

טבע הגדילה את ההחזקה שלה במיילן ל-2.2% מהחברה במסגרת מאמציה להוציא לפועל את ההשתלטות על החברה בהיקף של 40 מיליארד דולר, בעוד האחרונה ממשיכה עדיין לנסות להשתלט על פריגו . ועוד בענייני טבע, המטה הגלובלי של חברת התרופות צפוי לעבור בעתיד מפתח תקווה לרעננה - כך נודע ל"גלובס". טבע בוחנת מזה תקופה את האפשרות לרכז את כל פעילות המטה באתר אחד, לעומת המצב הנוכחי שבו הפעילות מפוזרת על פני מספר אתרים.