אם עד המשבר הפיננסי של 2008 מרבית קרנות הגידור, הבנקים והמשקיעים הסתמכו בעיקר על מנהלי השקעות על מנת לקנות ולמכור נכסים פיננסים, אחריו השתרשה ההבנה שעדיף להסתמך על מחשבים במקום על בני אדם. התובנה הזו הביאה לפריחה של תחום המחסר הרובוטי ובשמו המוכר יותר, האלגו-טריידניג.

על מנת להבין מעט יותר על התחום, ביקרנו במשרדי חברת קפיטל טרייד שבניגוד לרוב חברות האלגו-טריידינג הישראליות, שנוהגות לשמור על חשאיות, הסכימה לחשוף בפנינו את שיטות המסחר שלה.

קפיטל טרייד פיתחה במשך מספר שנים מודל למסחר רובוטי בשוקי ההון, מודל שלטענתה הצליח לגרוף תשואה של כמעט 30% ב-2014, פי 2 מהתשואה שהשיג מדד S&P 500 באותה שנה.

לטענת קפיטל טרייד, הרובוט החכם שלה עובד 24 שעות ביממה ומצליח לסגור 73% מהעסקאות שהוא מבצע בבורסה ברווח. הוא עוקב אחר התנהגות מדדים, מחירי סחורות ומכשירים פיננסים וקוטף רווחים ממסחר גם בשעה שמנהל ההשקעות שלכם ישן.

בניגוד לבתי השקעות רגילים הגובים דמי ניהול קבועים על הכספים. המודל של קפיאל טרייד דומה לזה של קרן גידור, בו המשקיעים משלמים דמי ניהול הנגבים אך ורק מהרווחים, כאשר ההשקעה המינימלית עומדת על 50 אלף דולר.

אבל לפני שאתם רצים להשקיע, קחו בחשבון ש-50% מחברות האלגו-טריידינג בישראל לא מצליחות להתרומם או לשרוד בטווח הארוך.